;
coinex

راه‌اندازی صندوق ETF بیت وایز : صندوق BitWise چیست؟

شرکت بیت وایز قصد آغاز فعالیت در بورس آمریکا را دارد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار رأی خود درباره راه‌اندازی صندوق ETF بیت وایز را در ماه جاری منتشر می‌کند.

شرکت مدیریت سرمایه بیت وایز (BitWise) در تاریخ 3 اکتبر 2022 اقدام به راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس (ETF) نمود. پس از راه‌اندازی این صندوق سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران نهادی و خرد امکان دسترسی به دارایی‌های شرکت‌های فعال در حوزه وب 3 را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: وب 3 یا نسل سوم وب چیست ؟

راه‌اندازی صندوق ETF بیت وایز

شرکت بیت وایز در بیانیه‌ای اعلام کرد که راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس وب 3.0 موج بعدی توسعه اینترنت به شمار می‌رود. در این موج بیشترین توجه بر روی تمرکززدایی بیشتر و مالکیت فردی داده‌ها قرار دارد.

صندوق جدید بیت وایز تحت عنوان BWEB معامله می‌شود. صندوق ETF بیت وایز که شاخص دارایی‌های شرکت را ردیابی می کند، عمده فعالیت خود را در معرض شرکت‌هایی قرار داده است که مستقیماً به فعالیت‌های تجاری حوزه Web3 می‌پردازند.

این صندوق شامل زیرساخت‌های Web3، امور مالی، متاورس، جهان‌های دیجیتالی دارای قابلیت وب 3، توسعه و حاکمیت و همچنین اقتصاد خلاق مبتنی بر Web 3 می‌شود.

راه‌اندازی صندوق ETF بیت وایز : صندوق BitWise چیست؟

هانتر هورسلی (Hunter Horsley)، مدیرعامل Bitwise، در این راستا گفت:

شرکت ما با راه‌اندازی صندوق ETF بیت وایز به دنبال استفاده از فضای فوق‌العاده و نوآوری‌های سرمایه‌گذاری است. این صندوق به لطف تخصص Bitwise در کریپتوکارنسی راه‌اندازی شده است. بسیاری از شرکت‌ها کسب و کار خود را بر روی فناوری بلاک چین متمرکز کرده‌اند. ما مشتاقانه منتظر رشد مستمر و پیش‌بینی شده این شرکت‌ها هستیم.

شرکت بیت وایز در ماه اکتبر دومین درخواست خود جهت راه‌اندازی صندوق ETF بیت کوین را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) اعلام کرده بود. انتظار می‌رود پس از تأخیر طولانی، تصمیم نهایی در ماه جاری اعلام شود. اولین پیشنهاد راه‌اندازی صندوق ETF بیت وایز در ژانویه 2019 ارسال شده بود. آن درخواست در اکتبر همان سال توسط SEC رد شد.

وب 3 به عنوان نسل آینده اینترنت شناخته شده است. بر اساس تعریف بلاک چین‌های عمومی، وب 3.0 غیرمتمرکز خواهد بود. این بدان معناست که افراد، خودشان مالکیت و اداره اینترنت را بر عهده دارند. در وب 3.0 شرکت‌ها و سرویس‌هایی نظیر گوگل، اپل یا فیسبوک به داده‌های کاربران دسترسی نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره راه‌اندازی صندوق ETF بیت وایز چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر