;
coinex

سوپر اپلیکیشن X ؛ ایده عجیب ایلان ماسک برای توییتر با تقلید از وی‌چت!

ایلان ماسک باور دارد با خرید توییتر، توسعه سوپر اپلیکیشن X تسریع خواهد شد. مدیرعامل اسپیس ایکس اپلیکیشن X را یک «برنامه همه کاره» شبیه به WeChat چین عنوان کرده است.

ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرد که خرید توییتر به او کمک می‌کند تا «X، اپلیکیشن همه چیز تمام» را بسازد.  طبق آنچه قبلاً از ایلان ماسک شنیده‌ایم، بعید نیست که برنامه X شباهت زیادی به WeChat، برنامه بسیار محبوب چینی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تغییر موضع ایلان ماسک ؛ «توییتر را می‌خرم!»

جزئیات سوپر اپلیکیشن X

مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس هنوز اطلاعات خاصی در مورد برنامه X منتشر نکرده است، اما به طور کلی این اپلیکیشن چیزی مانند WeChat، یک برنامه محبوب متعلق به غول اینترنتی چینی Tencent توصیف شده است.

وی‌چت قبلا فقط یک پیام رسان بود، اما حالا این سرویس، همه خدمات مورد نیاز کاربران چینی را به طور یکجا ارائه می‌دهد و توجه برخی از کاربران اینترنت را به خود جلب کرده است. آمارها نشان می‌دهد که صدها میلیون نفر از ساکنان چین هر روز از وی‌چت استفاده می‌کنند.

از زمان پیشنهاد اولیه خرید توییتر، ایلان ماسک به فکر بهبود این شبکه اجتماعی بوده و به صراحت گفته است که توییتر باید شبیه وی‌چت و تیک‌تاک شود تا به نتایج قابل توجهی دست یابد. اکنون که ایلان ماسک دوباره پیشنهاد خرید توییتر را مطرح کرده است، سوالات زیادی در مورد آینده این شبکه اجتماعی مطرح شده است.

سوپر اپلیکیشن X ؛ ایده عجیب ایلان ماسک برای توییتر با تقلید از وی‌چت!

شرکت‌های زیادی علاقه به توسعه این ابر اپلیکیشن را نشان داده‌اند و حتی در ایران نیز نمونه‌هایی مشابه وی‌چت وجود دارد. به نظر می‌رسد بهترین تصمیم برای آینده توییتر از دیدگاه ایلان ماسک، تبدیل این سرویس به یک اپلیکیشن همه‌کاره است تا توییتر بتواند همزمان کارکرد اپلیکیشن‌های مختلف را ارائه دهد.

اپلیکیشن وی‌چت چه قابلیت‌هایی دارد؟

به گفته بلومبرگ، وی‌چت چیزی فراتر از شبکه‌های اجتماعی است. وی‌چت بهترین نمونه از یک سوپر اپلیکیشن در جهان است و صدها میلیون نفر در چین هر روز از وی‌چت برای دریافت تاکسی آنلاین، رستوران، سفارش غذا و غیره استفاده می‌کنند.

وی‌چت یکی از غول‌های فین‌تک و یکی از مهمترین شبکه‌های مالی آنلاین در چین است. از طریق وی‌چت، کاربران پول ارسال می‌کنند، برای کالاها و خدمات مبالغ پرداخت می‌کنند و حتی پول قرض می‌کنند. وی‌چت همچنین یکی از پرطرفدارترین پورتال‌های خبری و سرگرمی در چین است. بسیاری از کاربران چینی اخبار را از طریق شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند و در ابتدا به وی‌چت می‌روند تا اخبار را دنبال کنند.

کسب و کارها نیز از وی‌چت استفاده می‌کنند. آمار می‌گوید که اقتصاد برنامه‌های کوچک وی‌چت به حدود 240 میلیارد دلار می‌رسد. همچنین، تعداد کاربران این سرویس در سال گذشته 1.5 درصد رشد را تجربه کرد و به 45 میلیون نفر رسید. به طور کلی وی‌چت یک سرویس همه کاره است و قابلیت‌های اپلیکیشن‌هایی مانند فیس بوک، توییتر، اوبر و اینستاگرام را همزمان در اختیار شما قرار می‌دهد.

در نشست سالانه با سرمایه‌گذاران در ماه آگوست، ایلان ماسک در مورد استفاده از توییتر صحبت‌های زیادی کرد و اکنون ایده‌هایی برای توجه بهتر به این شبکه اجتماعی ارائه می‌دهد. او جاه‌طلبی‌های خود برای توییتر را با چشم‌اندازی که برای X داشت مقایسه کرد (ماسک شرکت خدمات مالی X را در سال 1999 تاسیس کرد).

با وجود علاقه ایلان ماسک به وی‌چت، مدیر عامل تسلا احتمالاً یکی از جنبه‌های این سرویس را دنبال نخواهد کرد؛ ماسک از آزادی بیان حمایت می‌کند، اما وی‌چت توسط دولت چین نظارت می‌شود.

درواقع تیمی از ناظران انسانی و سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به طور مداوم وی‌چت را بررسی می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که محتوای موجود در این پلتفرم با دیدگاه‌های حزب کمونیست چین مطابقت دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد توسعه سوپر اپلیکیشن X چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: bloomberg

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر