;
coinex

60 سال طول می‌کشد تا فروش کل گوشی‌های پیکسل به یکسال فروش سامسونگ برسد!

طبق گزارش سایت IDC، فروش کل گوشی‌های پیکسل از زمان معرفی این محصولات تا به امروز 27.6 میلیون عدد بود که معادل با یک دهم فروش سامسونگ در یک سال (2021) است.

اولین گوشی هوشمند پیکسل در سال 2016 روانه بازار شد، بنابراین 7 سال است که گوگل در این زمینه فعالیت دارد. در این بازه زمانی شرکت آلفابت توانسته فقط 27.6 میلیون گوشی بفروشد.

بنابراین بین این برند و پیشگام این بازار یعنی برند سامسونگ فاصله‌ای چشمگیر وجود دارد. بنابر گزارش حساب کاربری vladsavov گزارشگر بلومبرگ، شرکت گوگل برای رسیدن به رقمی در حد یکسال فروش سامسونگ نیاز به 60 سال زمان دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های سامسونگ 2022

اختلاف شدید آمار فروش کل گوشی‌های پیکسل با گلکسی

همه ما در جریان هستیم که سامسونگ، پیشگام بازار گوشی‌های هوشمند است. به خصوص جایگاه این شرکت در آمریکا بسیار قوی است و نام سامسونگ در این کشور معادل با گوشی اندروید است. به همین دلیل است که بسیاری دیگر از برندهای برتر بازار قدرت رقابت با سامسونگ را در آمریکا ندارند.

فروش کل گوشی‌های پیکسل

طبق گزارش سایت IDC، فروش کل گوشی‌های پیکسل از زمان معرفی این محصولات در سال 2016 تا به امروز 27.6 میلیون عدد بود که معادل با یک دهم فروش سامسونگ در یک سال (2021) است. بنابراین با یک محاسبه ساده می‌توان متوجه شد که بیشتر از 60 سال زمان می‌برد تا گوگل به فروشی در حد یکسال فروش سامسونگ برسد. این در حالی است که امکان افزایش سرعت فروش محصولات سامسونگ وجود دارد.

البته نمی‌توان گوگل را سرزنش کرد چون سامسونگ سال‌ها در این زمینه تجربه و تخصص دارد در حالی که گوگل در این بازار یک تازه وارد محسوب می‌شود. بنابراین، گوگل برای تشکیل یک شبکه فروش بزرگ نیاز به فرصت دارد. در غیر اینصورت سری پیکسل هرگز تبدیل به یک تهدید مهم برای کسب و کار موبایل سامسونگ نخواهد شد.

این شرایط برای ساعت‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل Wear OS هم صدق می‌کند. برای حدود یک سال، سامسونگ حق انحصاری جدیدترین نسخه این سیستم‌عامل را در اختیار داشت در نتیجه بیشترین سهم را از بازار Wear OS 3 در اختیار دارد. در هر صورت گوگل هم دیروز اولین ساعت هوشمند خود یعنی پیکسل واچ را معرفی کرد و می‌کوشد با سامسونگ رقابت کند؛ هر چند بعید نیست که این شرکت برای رسیدن به فروشی در حد گلکسی واچ، با چالش‌های مشابه روبرو شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آمار فروش کل گوشی‌های پیکسل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر