;
coinex

تراشه تنسور G2 رونمایی شد

گوگل شب گذشته و طی رویدادی از سری گوشی‌های جدید پیکسل 7 رونمایی کرد. محصولاتی که به تراشه تنسور G2 مجهز شده‌اند.

گوگل برخلاف انتظارات در تراشه جدید نیز همچنان از همان هسته‌های قدیمی نسل قبل استفاده کرده اما عملکرد این تراشه به لطف بهینه‌سازی‌های انجام شده توسط گوگل بهبود یافته است. از سوی دیگر، این تراشه که با پردازنده امنیتی Titan M2 همراه شده است، در زمینه هوش مصنوعی نیز پیشرفت‌های قابل توجهی دارد.

بیشتر بخوانید: گوگل پیکسل واچ (Google Pixel Watch) رسما رونمایی شد

مشخصات تراشه تنسور G2

تراشه جدید گوگل از پیکربندی مشابه با نسل قبل متشکل از دو هسته بزرگ، دو هسته متوسط و چهار هسته کوچک یا کم مصرف برخوردار است. با این وجود فرکانس‌های این هسته‌ها چیزی بین 5 تا 10 مگاهرتز افزایش یافته است.

هسته‌های بزرگ این پردازنده از نوع Cortex-X1 هستند و گوگل برای هسته‌های کوچک همچنان از Cortex-A55 استفاده کرده، با این حال هسته‌های متوسط حالا بجای Cortex-A76، از نوع Cortex-A78 هستند. در بخش گرافیکی هم از واحد پردازش گرافیکی Mali-G710 MC10 استفاده شده است.

تراشه تنسور G2 رونمایی شد

همانطور که گفتیم این تراشه جدید در سری گوشی‌های جدید پیکسل 7 به کار رفته است، در نتیجه گوشی‌های جدید گوگل بسیاری از ویژگی‌های جدید خود را مدیون این پردازنده هستند. از جمله این بهبودها بایستی به عملکرد سریع‌تر گوگل اسیستنت، ترجمه و تایپ صوتی بهتر و برخی قابلیت‌های انحصاری جدید اشاره کرد.

این تراشه‌ها بنابر اطلاعات جدید حتی بر بخش تصویربرداری و دوربین گوشی نیز موثر هستند. برای مثال یکی از قابلیت‌های جدید پیکسل 7 قابلیتی به نام Unblur است که گفته می‌شود در کیفیت تصاویر موثر است. همچنین قابلیت Super-Res Zoom را فراهم می‌کند. علاوه بر این موارد، به لطف تنسور G2 می‌توانید تصاویر قدیمی را هم بهبود دهید.

از دیگر ویژگی‌های Tensor G2 باید به پردازش سریعتر تصاویر در حالت Night Sight و دستیابی به حالت Cinematic Blur اشاره کرد. با این همه هنوز نمی‌توان درباره عملکرد این تراشه اظهار نظر دقیقی داشت، با این حال به دلیل استفاده از هسته‌های قدیمی نسبت به دیگر پردازنده‌های مطرح اندرویدی، احتمالا تنسور جی 2 در بنچمارک‌ها متحمل شکست سنگینی خواهد شد!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تراشه تنسور G2 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر