;
coinex

تحریم وزیر ارتباطات توسط آمریکا ؛‌ زارع‌پور هم به لیست وزارت خزانه‌داری آمریکا اضافه شد

شب گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا فهرست جدید افراد و نهادهای تحریمی ایران را منتشر کرد. نکته جالب توجه در این بین، تحریم وزیر ارتباطات توسط آمریکا است. اما علت تحریم عیسی زارع پور توسط وزارت خزانه‌داری چیست؟

در بیانیه مطبوعاتی وزارت خزانه‌داری که شب گذشته منتشر شد، نام عیسی زارع پور در کنار نام وزیر کشور و برخی دیگر از شخصیت‌های بالارده نظامی و سیاسی ایران آمده که به لیست تحریم‌ها اضافه شده‌اند. اما علت تحریم عیسی زارع پور چیست؟

بیشتر بخوانید: دستگیری امیرعماد میر میرانی ؛ چرا یک فعال آی تی بازداشت شده است؟

تحریم وزیر ارتباطات توسط آمریکا

در این بیانیه نقش عیسی زارع پور در «مسدود کردن دسترسی میلیون‌ها ایرانی به اینترنت» دلیل تحریم او عنوان شده است. علاوه بر وزیر ارتباطات، احمد وحیدی وزیر کشور و وحید مجید رئیس پلیس فتا نیز در این لیست تحریمی جدید حاضر هستند.

پیش از این و در جریان قطعی اینترنت در آبان 1398، محمدجواد آذری جهرمی وزیر وقت ارتباطات در لیست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری قرار گرفته بود.

تحریم وزیر ارتباطات توسط آمریکا ؛‌ زارع‌پور هم به لیست وزارت خزانه‌داری آمریکا اضافه شد

طی هفته‌های گذشته محدودیت‌های اینترنتی در ایران شدت گرفته و علاوه بر فیلتر شدن برخی از پیامرسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از فیلترشکن‌ها نیز از کار افتاده و سرعت و کیفیت‌شان کاهش یافته است.

گفتنی است در شرایطی که بسیار از مردم نگران زمان رفع محدودیت‌ها و دسترسی به اینترنت آزاد هستند، زارع پور در اظهار نظری جدید درباره زمان رفع محدودیت‌های اینترنتی گفته:

«تصمیم‌گیری درباره این موضوع با بنده نیست. از وزیر کشور به‌عنوان رئیس شاک (شورای امنیت کشور) باید سؤال کنید.» او همچنین بر تلاش این وزارتخانه بر تقویت ظرفیت‌های داخلی و سوق دادن کاربران و کسب‌وکارها به استفاده از پلتفرم‌های داخلی تأکید کرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تحریم وزیر ارتباطات توسط آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    آخه قطع کردن اینترنت واستفاده اجباری ازسایتهاوبرنامه هاوپلتفرمهای داخلی چه معنایی داره؟واسه چی کسب وکاروزندگی کُل ملت روازبین بردین وبفکرهیچکسم نیستین؟از4ماه قبل تاالان بالای60میلیون تومن ضررکردم چک هام برگشت خوردن بدون اینکه درآمدی داشته باشم حدود7میلیون مالیات وعوارض و…برام اومده که قابل بخشش وتخفیف هم نیست،هیچکس بدادملت نمیرسه چرا؟تاکی؟چقدر؟بخداوندی خدا بسه والله بسه ازبس فشارآوردن شدیم مرده ی به ظاهر زنده.

    پاسخ