;
coinex

وضعیت آزادی دانشجویان بازداشتی در ناآرامی‌های اخیر

در مدت اخیر و در جریان اعتراضات دانشجویان زیادی بازداشت شدند و حال آخرین خبر از وضعیت آزادی دانشجویان بازداشتی منتشر شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفته که تا سه روز آینده تمامی دانشجویان زندانی دانشگاه تهران که در ناآرامی‌های اخیر بازداشت شده‌اند، آزاد می‌شوند. این در حالی است که گزارش‌های مختلفی حاکی از تدوام حبس برخی دانشجویان است.

بیشتر بخوانید: پیگیری وضعیت بازداشتی‌های حوزه فناوری توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور

آزادی دانشجویان بازداشتی‌

به گزارش تجارت نیوز، علیرضا وجهی معاون دانشجویی دانشگاه تهران در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت دانشجویان زندانی دانشگاه تهران در ناآرامی‌های اخیر گفته که:

اکثر دانشجویان دانشگاه تهران که در طول دو هفته اخیر توسط مراجع مسئول بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند.

وضعیت آزادی دانشجویان بازداشتی در ناآرامی‌های اخیر

دبیر کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشت شده دانشگاه تهران اما تاکید کرده: «بیشتر دانشجویانی که توسط مراجع مسئول بازداشت می‌شدند، پس از ساعاتی به دانشگاه یا خانواده‌شان سپرده می‌شدند».

علیرضا وجهی ضمن اعلام اینکه کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان همه روز پیگیر وضعیت بوده اعلام کرد:

در روز پنجشنبه و جمعه هم به لطف خدا تعدادی از دانشجویان آزاد شدند.

او اظهار کرد: «بر اساس صحبت و هماهنگی که با مسئولین و مراجع مربوطه بعمل آمده است تا سه روز آینده، هیچ دانشجویی از دانشگاه تهران بخاطر ناآرامی‌های اخیر در بازداشت نخواهد بود».

همچنین در گزارشی دیگر، تسنیم مدعی شده که دانشجویان بازداشتی دانشگاه‌های علامه طباطبایی و شریف آزاد شده‌اند. در این گزارش آمده، با پیگیری دانشگاه صنعتی شریف، 13 دانشجوی بازداشتی این دانشگاه، شب 14 مهر ماه آزاد شده و به منازل یا خوابگاه‌های خود بازگشته‌اند. هم‌چنین با پیگیری‌های دانشگاه علامه طباطبایی، ۵ تن از دانشجویان این دانشگاه نیز آزاد شده‌اند.

وضعیت آزادی دانشجویان بازداشتی در ناآرامی‌های اخیر

به نقل از جماران، روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه شهید بهشتی نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کلیه دانشجویان دانشگاه که در طول دو هفته گذشته بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند. دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرد:

با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مسئولان دانشگاه از طریق مراجع مسئول، کلیه دانشجویان دانشگاه که در طول دو هفته گذشته بازداشت شده بودند، آزاد شده اند.

روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه شهید بهشتی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در ارتباط با وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه شهید بهشتی به اطلاع می‌رساند با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مسئولان دانشگاه از طریق مراجع مسئول، کلیه دانشجویان دانشگاه که در طول دو هفته گذشته بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند».

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص وضعیت آزادی دانشجویان بازداشتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    اعتراض حق ملت است دانشجویان و دیگر باز داشت شده ها همه باید آزاد بشن هم محسا کشته شد هم معترضین بازداشت

    پاسخ