;
coinex

گوشی Simple Phone با تمرکز ویژه بر حریم خصوصی معرفی شد

اخیرا گوشی Simple Phone که با پشتیبانی از سیستم عامل SimpleOS و بر پایه اندروید اجرا می‌شود، در بازارهای اروپا عرضه شده است.

اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که علاقه‌ای به استفاده از نرم افزارها و خدمات گوگل ندارید، این اسمارت‌فون می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای شما باشد. البته این محصول فعلا در اروپا عرضه شده و اینگونه که به‌نظرمی‌رسد تا زمان عرضه جهانی آن، باید مدت کوتاهی صبر کرد.

بیشتر بخوانید:‌بهترین گوشی‌های 2022

نقاط قوت و ضعف گوشی Simple Phone

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که شرکت گوگل بخش عمده‌ای از درآمد خود را از طریق تبلیغات بدست می‌آورد. به همین جهت استفاده از داده‌ها و اطلاعات کاربران جهت ارائه تبلیغات مناسب نیاز آن‌ها، چندان دور از انتظار نیست‌.

این موضوع برای برخی از کاربران که اهمیت زیادی برای حریم شخصی و امنیت اطلاعات خود قائل می‌شوند نگران کننده است؛ اما از آن‌جایی که سرویس‌های گوگل در اکثر اسمارت‌فون‌های موجود در بازار نقش کلیدی ایفا می‌کنند، معمولا کاربران حق انتخابی ندارند و مجبور هستند که دسترسی گوگل به اطلاعات خود را بپذیرند؛ به همین جهت گوشی Simple Phone با هدف حفاظت از اطلاعات و داده‌‌های کاربران وارد میدان شده است.

simple phone

Simple Phone از سیستم عامل SimpleOS پشتیبانی می‌کند که در واقع یکی از پوسته‌های اندروید ۱۱ محسوب می‌شود. این اسمارت‌فون به‌عنوان جایگزین پلی استور، F-Droid را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

ناگفته نماند که گوشی Simple Phone در سخت‌افزار خود از تراشه هلیو P60 بهره می‌برد که با 4 گیگابایت RAM و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه خواهد بود. باید گفت که چنین مشخصاتی برای یک گوشی با قیمت ۴۰۰ یورو، کمی ناامید کننده است.

در پنل جلویی این محصول شاهد نمایشگر IPS با کیفیت FULL HD هستیم که در قسمت بالایی آن، دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی قرار گرفته است. در پنل پشتی گوشی Simple Phone ماژول دوربین اصلی را می‌بینیم که دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دو لنز ۵ و ۸ مگاپیکسلی در آن قرار دارد که احتمالا از نوع ماکرو و فوق عریض هستند.

در اینجا باید اذعان کرد که پرداخت ۴۰۰ یورو جهت خرید یک گوشی هوشمند با چنین سخت‌افزاری غیر منطقی است. لازم است نکته را خاطر نشان کرد که برخی از کاربران ترجیح می‌دهند با پرداخت مبلغ ۴۰۰ یورو، یک گوشی اندرویدی میان‌رده تهیه کنند و با نصب یک کاستوم رام بدون سرویس‌های گوگل، علاوه بر بهره‌مند شدن از سخت‌افزار مناسب، امنیت اطلاعات خود را نیز تضمین کنند.

تنها نقطه قوت این محصول پشتیبانی از SimpleOS است که برپایه پلتفرم Lunar توسعه یافته و سرویس‌های گوگل در آن هیچ نقشی ندارند. البته همین نقطه قوت نیز از دید برخی کاربران به‌عنوان نقطه ضعف شناخته می‌شود. اسمارت‌فون مذکور در تاریخ ۱۰ آبان در بازار عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره گوشی SimplePhone چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر