;
coinex

قطع اینترنت استارلینک برای ارتش اوکراین دردسرساز شد

به گفته مقامات و سربازان اوکراینی قطع اینترنت استارلینک در عملیات‌های این کشور اختلال ایجاد کرده و ارتباط بین نیروها به سختی امکان‌پذیر است.
از آغاز جنگ بین روسیه و اوکراین، ایلان ماسک برقراری ارتباط از طریق اینترنت استارلینک را در کشور اوکراین رایگان اعلام کرد. اما دیروز جمعه یکی از مقامات اوکراینی بدون ذکر نام به روزنامه فایننشال‌تامیز گفته که قطع اینترنت استارلینک در هفته گذشته دردسرهای زیادی در انجام عملیات و روابط بین نیروها ایجاد کرده است. او این اختلال را فاجعه بار توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: حمله به ماهواره‌های استارلینک توسط روسیه

دردسرهای قطع اینترنت استارلینک در اوکراین

پس از آنکه ایلان ماسک در حساب توییتری خود که در هشتم اسفند سال گذشته اعلام کرد که خدمات استارلینک در دسترس اوکراینی‌ها قرار دارد و پایانه‌های بیشتری در راه است؛ دولت امریکا نیز بیان داشت هزاران بشقاب (ترمینال) اینترنتی استارلینک را برای کمک به سربازان اوکراینی در جهت استفاده از پهباد، دریافت اطلاعات به روز و ارتباط بین یکدیگر به اوکراین ارسال کرده است.

علاوه بر ایجاد ارتباط بین نیروهای جنگی و سربازان اوکراینی، این سامانه‌ها به کمک آنتن‌های کوچکی که قابل نصب بر روی ترمینال‌هایی به ارتفاع 35 سانتی‌متر است به شهروندان اوکراینی هم خدمات ارائه می‌کردند.

قطع اینترنت استارلینک
طبق گزارش‌های روزنامه فایننشال‌تایمز قطع اینترنت استارلینک در جنوب اوکراین و حوالی خرسون و زاپروژیا شدت بیشتری داشته اما این اختلال در طول خط مقدم جنگ در شرق خارکیف، دونستک و لوهانسک نیز اتفاق افتاده و بعضا این قطعی‌ها هنگام جنگ‌های رو در رو هم به وجود آمده است.

گفتنی است که این چهار منطقه با برگزاری همه پرسی‌هایی که در آن مناطق برگزار شد، به روسیه الحاق شده است.

هفته پیش ایلان ماسک طرحی مبنی بر آتش‌بس که به واگذاری مناطقی از خاک اوکراین به روسیه می‌انجامید را معرفی کرد باعث عصبانیت مقام‌های اوکراینی شده بود. با توجه به نقش مهمی که سامانه‌های ارتباطی ایلان ماسک و اسپیس ایکس در میدان جنگ اوکراین دارند، روزنامه فایننشنال تایمز از او خواسته که در این باره توضیح دهد که هنوز پاسخی از آنها دریافت نکرده‌اند. علاوه بر ماسک، وزیر دفاع اوکراین اولکسی رزینکوف نیز در این باره سکوت کرده است.

این اولین بار نیست که ایلان ماسک درباره جنگ روسیه و اوکراین اظهار نظر می‌کند. او پیش‌تر نیز گفته بود: «الحاق شبه‌جزیره کریمه به اوکراین را به رسمیت می‌شناسد و اینکه به نظر او، مناطق روس‌زبان در شرق اوکراین، روسیه را ترجیح می‌دهند»
موسس شرکت فضایی اسپیس ایکس در پیامی که چهارشنبه در توییتر خود منتشر کرد، اعلام داشت که ماسک سال گذشته با ولادیمیر پوتین ریاست جمهوری روسیه گفت‌و‌گو کرده است.

اولین بار روسیه در 24 فوریه برابر با پنجم اسفند 1400 با به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، با هدف نازی‌زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهنسک و دونستک، با اعزام نیرو به این دو منطقه از آغاز عملیات ویژه نظامی در اوکراین خبر داد. همچنین گفته بود که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

پس از آغاز درگیری بین این دو کشور، دیگر کشورهای اروپایی با محکوم کردن روسیه و تحریم‌های اقتصادی علیه آن کشور و ارسال تسلیحات به اوکراین، حمایت خود را به لحاظ مالی و سیاسی اعلام داشتند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره قطع اینترنت استارلینک برای ارتش اوکراین چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر