;
coinex

امکان استیک اتریوم لایه 2 در پلتفرم لیدو میسر شد!

پلتفرم لیدو به طور رسمی از دو شبکه جدید خود با نام‌های Arbitrum و Optimism رونمایی کرد. کاربران لیدو از این پس قادر به استیک اتریوم لایه 2 خواهند بود.

لیدو فایننس (Lido Finance)، یکی از بزرگترین ارائه‌دهندگان خدمات استیکینگ، از دو شبکه لایه دوم جدید خود با نام‌های Arbitrum و Optimism رونمایی کرد. به گفته شرکت لیدو فایننس، اقدام اخیر دسترسی به سهام اتریوم را بهبود خواهد بخشید. از دیگر امکانات شبکه‌های جدید می‌توان به هزینه‌های تراکنش پایین‌تر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اتریوم در سال 2022 ؛ پیش بینی قیمت، آینده و نقشه راه ETH

راه‌اندازی شبکه‌های جدید پلتفرم لیدو

طرح گسترش L2 برای اولین بار در جولای معرفی شد. در آن زمان تیم لیدو فایننس مدعی شده بود که با راه‌اندازی شبکه‌های Arbitrum و Optimism در 7 اکتبر، فعالیت اقتصادی چندین شبکه لایه 2 آغاز شده است.

پلتفرم لیدو امکان لیکوئید استیکینگ را فراهم می‌کند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا هر زمان که مایل بودند وجوه خود را برداشت کنند. کاربران لیدو بدون واسطه و به طور مستقیم قادر به استیک اتریوم خواهند بود. آن‌ها همچنین می‌توانند دارایی‌های خود را فقل کنند.

امکان استیک اتریوم لایه 2 در پلتفرم لیدو میسر شد!

رهبران صنعت نظیر آلسیا هاس (Alesia Haas)، مدیر مالی کوین بیس در گذشته اظهار کرده بود که تا زمان حل نشدن مسأله قفل شدن دارایی‌ها، سرمایه‌گذاری سازمانی آغاز نخواهد شد. پلتفرم لیدو برای رفع این مشکل اقدام به رونمایی از قابلیت لیکوئید استیکینگ (Liquid Staking) نمود. محبوبیت لیدو پس از این اقدام دو چندان شده است.

امکان استیک اتریوم در پلتفرم لیدو

مرحله اول بخش لایه دوم لیدو، قابلیت پل زدن میان نسخه WstETH توکن لیدو با دو شبکه جدید این پلتفرم را میسر می‌کند. stETH یک توکن لیکوئید استیکینگ اتریوم به شمار می‌رود. لیدو توکن‌های stETH‌ را متناسب با ETH استیک شده صادر می‌کند.

پلتفرم Lido از روز راه‌اندازی تاکنون ماهانه 150 هزار توکن LDO را به عنوان پاداش wstETH در شبکه‌های خود اختصاص داده است. هدف از انجام این کار ایجاد نقدینگی در پلتفرم شرکای DeFi لیدو نظیر Curve، Balancer و Kyber Network است.

طبق داده‌های منتشر شده، لیدو در حال حاضر حدود 7.4 میلیارد دلار دارایی استیک شده اتریوم دارد. 40 درصد از کل 5.5 میلیون توکن لیدو استیک شده‌اند. ارتباط میان stETH و اتریوم از اوایل سال جاری از بین رفته است.

شبکه‌های لایه دوم لیدو 80 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند. طبق گزارش L2beat، شبکه Arbitrum با 51 درصد سهم بازار و حدود 2.42 میلیارد دلار ارزش کل قفل شده پیشتاز است و شبکه Optimism نیز 30 درصد از سهام بازار (معادل 1.45 میلیارد دلار) را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قابلیت استیک اتریوم لایه 2 در پلتفرم لیدو چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: fxstreet

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر