;
coinex

تحریم بزرگترین تولیدکننده پهباد جهان توسط آمریکا

تحریم بزرگترین تولیدکننده پهباد جهان یعنی شرکت DJI Technology به همراه 12 شرکت چینی دیگر از جمله Zhejiang Dahua Technology از تصمیمات اخیر پنتاگون بوده است.

وزارت دفاع ایالات متحده به تازگی شرکت‌های چینی بیشتری از جمله DJI Technology، بزرگترین سازنده سازنده پهپاد جهان و شرکت Zhejiang Dahua Technology، سازنده تجهیزات نظارتی را به لیست سیاه تحریم‌های خود اضافه کرده که این موضوع باعث جلوگیری از سرمایه‌گذاری اتباع آمریکایی‌ در این شرکت‌ها خواهد شد.

در این بین به نقل از رویترز نام دو شرکت چینی اخیراً به لیست سیاه پنتاگون اضافه شده که این شرکت‌ها عبارتند از BGI Genomics Co Ltd که یک بانک اطلاعاتی ژنی عظیم را اداره کرده و دارای قراردادهای تعیین توالی DNA جهانی است و همچنین شرکت CRRC Corp که تجهیزات حمل و نقل ریلی را تولید و به فروش می‌رساند.

بیشتر بخوانید: تحریم وزیر ارتباطات توسط آمریکا ؛‌ زارع‌پور هم به لیست وزارت خزانه‌داری آمریکا اضافه شد

تحریم بزرگترین تولیدکننده پهباد جهان توسط وزارت دفاع آمریکا

«چارلز رولت»، تحلیلگر گروه تحقیقاتی و  نظارتی IPVM در پنسیلوانیا ضمن اشاره به سابقه قبلی تحریم بزرگترین تولیدکننده پهباد جهان نسبت به سرمایه‌گذاری افراد در شرکت DJI هشدار داد. او در اظهارات خود اعلام کرد:

«شرکت DJI پیش از این نیز توسط وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در دسامبر 2021 (آذر 1400) به لیست شرکت‌های مجتمع نظامی-صنعتی غیر شبکه نرم‌افزارمحور چین اضافه شده بود و این امر از سرمایه‌گذاری ایالات متحده در این شرکت جلوگیری می‌کرد. بنابراین فهرست وزارت دفاع تایید می‌کند که دولت ایالات متحده قطعاً DJI را به عنوان یکی از پشتیبان‌های ارتش جمهوری خلق چین می‌شناسند».

شرکت DJI تا مارس 2021 (اسفند 1399) به عنوان برترین سازنده پهپادها شناخته می‌شد. طبق اطلاعات منتشر شده، این شرکت سهم 76 درصدی از بازار جهانی را در اختیار دارد و پس از آن شرکت اینتل با اختلاف چهار درصدی در رتبه دوم قرار دارد.

هرچند DJI بیشتر شهرت خود را به خاطر پهپادهای مصرفی خود در اختیار دارد، اما این شرکت پهپادهای صنعتی نیز در زمینه ایمنی عمومی، زیرساخت‌ها و بازرسی خطوط برق، کشاورزی و موارد دیگر تولید و به فروش می‌رساند.

تحریم بزرگترین تولیدکننده پهباد جهان

در بیانیه مطبوعاتی پنتاگون که خبر از تحریم این شرکت‌ها می‌داد، آمده است: «این وزارتخانه قاطعانه به دنبال برجسته کردن استراتژی همجوشی نظامی-مدنی جمهوری خلق چین بوده و با آن مقابله می‌کند. این استراتژی از اهداف مدرن‌سازی ارتش آزادی‌بخش خلق چین با اطمینان از دسترسی آن به فناوری و تخصص‌های پیشرفته توسط شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و برنامه‌های تحقیقاتی که ظاهرا نهادهای غیرنظامی هستند، حمایت می‌کند».

در مقابل، «آدام لیسبرگ» سخنگوی کمپانی DJI ادعا کرده که این شرکت فقط سازنده پهپاد است و تولیدات آن‌ها برای مقاصد غیرنظامی استفاده می‌شود و بنابراین با قرار گرفتن در لیست سیاه مخالفت کرده و در اظهاراتی اعلام کرد:

«دلیلی برای اضافه شدن DJI به لیست «شرکت‌های نظامی چینی» وزارت دفاع آمریکا وجود ندارد. این شرکت در هیچ یک از دسته‌بندی‌های تعیین شده جهت قرار گرفتن در لیست سیاه قرار نمی‌گیرد. شرکت DJI یک شرکت نظامی در چین، ایالات متحده یا هر جای دیگری نیست و هرگز تجهیزات نظامی طراحی یا تولید نکرده علاوه بر این هرگز محصولات خود را برای استفاده نظامی به بازار عرضه نمی‌کند. در عوض، ما همیشه باعث توسعه محصولاتی بوده‌ایم که به نفع جامعه و نجات جان انسان‌ها باشد. بنابراین آماده‌ایم تا به‌طور رسمی با قرار گرفتن خود در این لیست مقابله کنیم».

همچنین، کشور چین نیز نسبت به به‌کارگیری دستاوردهای علمی و فناوری برای ممانعت از توسعه سایر کشورها هشدار داده و مجازات‌ها و تحریم‌های اعمال شده از سوی ایالات متحده علیه شرکت‌های چینی را تحت عنوان «فریبکاری سیاسی متداول» تعریف کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تحریم بزرگترین تولیدکننده پهباد جهان یعنی شرکت DJI Technology به همراه 12 شرکت چینی دیگر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر