;
coinex

توقف فعالیت پلتفرم VR شرکت متا ؛ باگ امنیتی دردسرساز شد!

پلتفرم VR شرکت متا به دلیل اختلالات عملکردی مداوم تا پایان سال متوقف شد. پلتفرم واقعیت مجازی شرکت متا با نام Horizon Worlds شناخته شده است.

مارک زاکربرگ در اولین بازدید خود از پلتفرم واقعیت مجای Horizon Worlds، ظاهر این پلتفرم را مورد تمسخر قرار داد. این موضوع باعث شد که مدیرعامل متا بلافاصله عذرخواهی کرده و در ادامه به تمجید از Horizon Worlds‌ بپردازد. مارک اعلام کرد که توانایی‌های هاریزون بسیار بالاست و این پلتفرم به سرعت رشد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش سرمایه گذاری در متاورس

توقف فعالیت پلتفرم VR شرکت متا

بر اساس یادداشت‌های داخلی شرکت که توسط The Verge جمع‌آوری شده است، تیم Horizon Worlds بارها توسط زاکربرگ به دلیل عدم استفاده صحیح از پلتفرم مورد سرزنش قرار گرفته است. فعالیت پلتفرم واقعیت مجازی متا تا پایان سال متوقف خواهد شد. تیم متا قصد دارد از این وقفه جهت رسیدگی به مشکلات پایدار ظاهری و عملکردی پلتفرم استفاده کند.

معاون شرکت متا، ویشال شاه (Vishal Shah) در تاریخ 15 سپتامبر نامه‌ای خطاب به کارمندان شرکت نوشت. ویشال معتقد است که تا زمانی که شرکت متا به پلتفرم واقعیت مجازی خود را علاقه نداشته و از آن استفاده نکند، انتظار نمی‌رود که کاربران آن را دوست داشته باشند.

توقف فعالیت پلتفرم VR شرکت متا ؛ باگ امنیتی دردسرساز شد!

دو هفته پس از انتشار این نامه، مدیران شرکت متا متوجه شدند که تعامل میان اعضای تیم و پلتفرم همچنان رضایت‌بخش نیست. ویشال شاه در یادداشتی به تاریخ 30 سپتامبر اعلام کرد که مدیریت متا می‌بایست اقدام به برگزاری جلسات اجباری Horizan برای کارمندان شرکت نماید.هدف از برگزاری این جلسات تشویق کارمندان به استفاده از پلتفرم و اشتراک‌گذاری آن با دوستان خود خارج از محیط کار است. ویشال شاه در ادامه افزود:

تمامی افراد سازمان می‌بایست به پلتفرم VR شرکت متا علاقه‌مند شوند. کارمندان می‌بایست دوستان خود که خارج از فضای شرکت متا حضور دارند را به استفاده از پلتفرم Horizon Worlds‌ تشویق کنند.

ویشال اعتراف کرد که تجربه ورود به پلتفرم Horizon Worlds برای کاربران گیج‌کننده و خسته‌کننده بوده و وجود باگ‌های متعدد و همچنین مشکلات پایداری شبکه استفاده از آن را سخت‌تر از همیشه می‌کند.

مشکلات پلتفرم VR شرکت متا

ویشال شاه در 15 سپتامبر به پلتفرم Horizon Worlds دستور داد که تا پایان سال در وضعیت “قفل کیفی” قرار گیرد. این کار جهت کسب اطمینان از حل شکاف‌های کیفی و عملکردی صورت خواهد گرفت.

یکی از سخنگویان متا در مصاحبه با Decrypt اعلام کرد که تیم Horizon Worlds به طور پیوسته در تلاش برای بهبود کیفیت پلتفرم خواهد بود و بر اساس بازخوردهای جامعه بر روی پروژه کار خواهد کرد. به گفته سخنگوی متا، پروژه توسعه Horizon Worlds‌ سفری چند ساله خواهد بود و این شرکت به بهبود خدمات خود ادامه می‌دهد.

مشکلات پلتفرم Horizon Worlds با توجه به سرمایه‌گذاری هنگفت مارک زاکربرگ، قابل توجه است. زاکربرگ بارها پلتفرم VR شرکت متا را به عنوان آینده شرکت معرفی کرده است. طبق آخرین ترازنامه شرکت متا که در ماه ژوئن منتشر شد، بخش متاورس متا ضرر 2.8 میلیارد دلاری را برای سه ماهه دوم سال 2022 ثبت نمود. زیان کلی این بخش در سال جاری به 5.77 میلیارد دلار می‌رسد. در سال 2022، زیان متاورس شرکت متا 10.2 میلیارد دلار بود.

تمجید زاکربرگ از Horizon Worlds

مارک زاکربرگ پس از انتشار گزارش درآمد شرکت در سه ماهه دوم سال 2022، بارها از بخش متاورس و واقعیت فیسبوک (FRL) شرکت متا تمجدید کرد. زاکربرگ در آن زمان اعتراف کرد:

بدیهی است که پروژه Horizon Worlds یک تعهد پرهزینه و بلندمدت است. با توجه به نقش مهم متاورس در زندگی روزمره مردم، مطمئن هستم که در آینده از فعالیت‌های خود در این حوزه خوشحال خواهیم بود.

شرکت فیسبوک در پاییز سال گذشته نام خود را به متا تغییر داد. این شرکت از آن زمان تاکنون تمرکز اصلی خود را روی متاورس و آینده اینترنت قرار داده است. اما علی‌رغم سرمایه‌گذاری سنگین مارک زاکربرگ در حوزه متاورس، همچنان نتیجه خاصی از پروژه واقعیت مجازی شرکت متا حاصل نشده است.

رهبران حوزه وب 3 نسبت به کمپین متاورسی شرکت متا ابراز تردید کرده‌اند. ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، در اواخر ماه ژوئن اظهار کرد که متاورس در‌ آینده رشد خواهد کرد. علی‌رغم باور عمیق ویتالیک به آینده متاورس، وی نسبت به تلاش‌های شرکت متا در راستای گسترش این فناوری بدبین است. به عقیده ویتالیک بوترین هنوز زمان زیادی تا پذیرش عمومی متاورس باقی مانده و تلاش‌های فیسبوک جهت تسریع آن بی‌فایده خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره توقف فعالیت پلتفرم VR شرکت متا چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر