;
coinex

فعالان اکوسیستم فناوری در ایران یا عاشق مملکت هستند یا مشکل روانی دارند

فعالان اکوسیستم فناوری در ایران این روزها با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند که اصلی‌ترین عامل آن‌ها، محدودیت‌های اینترنتی است.

از اوایل مهر ماه سال جاری و همزمان با آغاز اعتراضاتی در سراسر کشور، محدودیت‌های اینترنتی گسترده‌ای وضع شد و دسترسی به بسیاری از پلتفرم‌های مهم بین‌المللی مانند اینستاگرام، واتساپ، گوگل پلی و برخی دیگر از ابزارها محدود شد.

دامنه فیلترینگ البته محدود به برنامه‌ها و پیامرسان‌ها نماند و در ادامه حتی برخی بازی‌های آنلاین پرطرفدار نیز فیلتر شده و از دسترس خارج شدند. این اوضاع طبیعتا بیش از هرچیز، خسارت بزرگی برای کسب‌وکارهای آنلاین در پی داشته است، مشاغلی که تنها راه درآمدی‌شان به اینستاگرام و واتساپ بستگی داشت و حالا با محدودیت‌های ایجاد شده مشکلات زیادی دارند.

با این وجود و در این محدودیت‌های شدید اینترنتی، بسیاری از فعالان حوزه فناوری به کار خود ادامه می‌دهند،‌ حال آنکه به بسیاری از ابزارهای کاربردی مورد نیاز خود دسترسی ندارند و کار برایشان به سختی پیش می‌رود. با این اوصاف فعالان حوزه فناوری دقیقا چه انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت در این شرایط دارند؟

بیشتر بخوانید: نماینده مجلس در انتقاد از فیلترینگ : پلتفرم‌های داخلی پاسخگوی نیاز جامعه نیست!

وضعیت فعالان اکوسیستم فناوری در ایران

در این خصوص، افشین کلاهی رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی گفته که هر کس در اکوسیستم فناوری کشور فعالیت می‌کند، یا عاشق مملکت است یا مشکل روانی دارد! او معتقد است که فیلترینگ جوابگو نبوده و فقط باعث افزایش بدافزارها شده و البته درهای خرابکاری را بیش از قبل باز کرده است.

فعالان اکوسیستم فناوری در ایران یا عاشق مملکت هستند یا مشکل روانی دارند

کلاهی همچنین با زیر سوال بردن صحبت‌ وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه همه پلتفرم‌ها جز اینستاگرام و واتساپ به درستی کار می‌کنند، افزود:

«این صحبت در حالی مطرح می‌شود که اپ‌استورها فیلتر هستند و مشکلات دیگر وجود دارد.»

به باور کلاهی وظیفه حکومت تامین نیازهای اولیه زندگی است: «دسترسی به اینترنت آزاد جز حقوق اولیه هر آدم است و یک مسأله زیرساختی است.» او تاکید کرده که همه این اقدامات سبب می‌شود تا کسی در این حوزه سرمایه‌گذاری نکند و نتوان درباره اقتصاد دانش بنیان بحث کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص فعالان اکوسیستم فناوری در ایران چیست؟ نظرتتان را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر