;
coinex

خودروهای خسارت دیده در اعتراضات مشمول بیمه نمی‌شوند

طبق اخبار به دست رسیده باید گفت خودروهای خسارت دیده در اعتراضات مشمول بیمه نمی شوند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

همانطور که می‌دانید در روزهای اخیر در جریان اعتراض به فوت مهسا امینی بسیاری از خودروها و وسایل نقلیه عمومی که در خیابان ها و معابر عمومی وجود داشتند دچار صدمه و خسارات بسیاری شده‌اند. اما نکته خبرساز و عجیب اینکه شرکت‌های بیمه در خصوص این گونه صدمات و خسارات پاسخگوی مشتریان خود نیست.

بیشتر بخوانید: جبران خسارت قطعی اینترنت ؛ وعده مبهم و عجیب وزیر اقتصاد!

خودروهای خسارت دیده در اعتراضات

طبق اخبار به دست رسیده افرادی که در این خصوص به شرکت‌های بیمه مراجعه کرده‌اند با یک پاسخ مشابه از طرف شرکت‌های بیمه مواجه شده‌اند:

«خودرو‌ها و وسایل نقلیه‌ای که در جریان آشوب، بلوا و شورش دچار خسارت شده باشند تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند.»

خودروهای خسارت دیده در اعتراضات مشمول بیمه نمی‌شوند

این موضع در حالی است که بسیاری از هم‌میهنان عزیزمان با تلاش و سختی فرار و چشم پوشی از برخی لزومات زندگی بهای بیمه‌های خود را پرداخت کرده‌اند تا در برابر حوادث تحت پوشش شرکت‌های بیمه قرار دهند.

اما اکنون در شرایطی که خیابان‌های بسیاری از شهر‌ها به محل درگیری معترضان، نیرو‌های ضد شورش و لباس شخصی‌ها تبدیل شده و خودروهایشان توسط یکی از طرف‌های درگیری دچار خسارت شده است، با این مشکل مواجه شده‌اند که شرکت‌های بیمه‌کننده از پرداخت خسارات ناشی از شورش، بلوا و آشوب سر باز می‌زنند و به خسارت دیده‌گان حوادث‌ اخیر پاسخ‌های مشابهی می‌دهند.

باید گفت شرکت‌های بیمه قرارداد‌های خود را با مشتریان خود هوشمندانه منعقد می‌کنند، متقاضیان بیمه نیز می‌بایست در زمان انعقاد قرارداد با شرکت‌های بیمه هوشمندانه رفتار کنند تا بتوانند به وقت لزوم از بیمه‌های خود نهایت استفاده را انجام دهند.

شرکت‌های بیمه عموما هیچ اطلاعاتی در خصوص ضوابط یه مشتریان نمی‌گویند و فرد بیمه شده فکر می‌کند که خسارت‌های ناشی از حوادثی همچون اعتراضات خیابانی به طور طبیعی مشمول قراداد‌های بیمه آن‌ها خواهد شد. اما حالا مشخص است که ماجرا فرق دارد.

بنا به گفته رئیس کل بیمه مرکزی بیمه شده به هنگام عقد قرارداد باید از بیمه‌گر خود بخواهد در قرارداد منعقد شده صدمات ناشی از اعتراضات، آشوب یا جنگ و زلزله را بگنجاند تا به هنگام وقوع حادثه بیمه شده بتواند خسارات ناشی از این حوادث را از بیمه‌گذار خود بگیرد.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص عدم پرداخت خسارت خودروهای خسارت دیده در اعتراضات چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بیمه بدنه اگر داشته باشند مشمول خسارت هستند ، در قرار داد بیمه گذار تصریح شده که خسارات ناشی از سیل زلزله و آتش سوزی و سرقت درجا وسایل و شکستن شیشه ..
    انفاقا شرکت های بیمه در این زمان باید هوشمندانه اقدام به بیمه بدنه و تشویق مالکیین خودرو برای بیمه بدنه باشند ، شرکت های بیمه از روی بیمه اتومبیل در ایران درآمد نجومی دارند

    پاسخ