;
coinex

توسعه شرکت‌های آی‌تی در برخی حوزه‌ها می‌تواند مخرب باشد!

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی امروز و در بیستمین اجلاس سالانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس گفت: توسعه شرکت‌های آی‌تی در برخی حوزه‌ها مخرب است!

جانشین سورنا ستاری،‌ روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معتقد است که اینترن در ایران به خوبی توسعه یافته و در همین راستا، دولت قصد دارد در دوره جدید به دیگر حوزه‌های دانش بنیان توجه خاصی داشته باشد. از سوی دیگر به گفته آقای فیروزآبادی، دولت به دنبال تحکیم بازار شرکت‌های آی‌تی محور است چراکه توسعه شرکت‌های آی‌تی در برخی حوزه‌ها خود می‌تواند عاملی در تخریب آن حوزه فعالیت باشد.

بیشتر بخوانید: دور زدن اینترنت ملی بعد از اعمال کامل طرح صیانت ؛ راهکارهای دور زدن اینترنت ملی!

اثر مخرب توسعه شرکت‌های آی‌تی از زبان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در حاشیه بیستمین اجلاس سالانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه ویژه دولت برای حمایت از شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت:

خوشبختانه در سال‌های گذشته، به واسطه اینترنت و زیرساخت، کسب‌وکارهای حوزه ارتباطات اینترنت به خوبی توسعه پیدا کردند و از آنجا که کسب‌وکارهای IT پایه زیرساخت سخت‌افزاری سنگینی نیاز ندارند، این حوزه نسبت به حوزه‌های سنگین سخت‌افزاری توسعه‌ خوبی یافته است.

توسعه شرکت‌های آی‌تی در برخی حوزه‌ها می‌تواند مخرب باشد!

او ادامه داد: «کاری که ما می‌خواهیم در این دوره انجام دهیم در واقع توجه ویژه به سایر حوزه‌هاست؛ مخصوصاً حوزه‌های سخت‌افزاری‌تر مثل معدن، کشاورزی و به صورت خلاصه نقاط کمتر توجه‌شده‌».

به گفته آقای فیروزآبادی این معاونت برای شرکت‌ها و استارتاپ‌های فعال در حوزه آی‌تی بیش از هرچیز به دنال تحکیم بازارسازی و قدرتمندسازی است. او تاکید کرده که آن‌ها به دنبال تحکیم و بازارسازی و قدرتمندسازی شرکت‌ها هستند و از نظر او، توسعه شرکت‌های آی‌تی در بعضی حوزه‌ها واقعا تخریب‌کننده است، چراکه تعداد شرکت‌ها در یک حوزه می‌تواند منجر به ایجاد رقبای داخلی شود. او تاکید کرد:

باید به دنبال ایجاد فرصت‌های جدید و بازارهای جدید خدماتی در کشور باشیم و شرکت‌ها را به سمت آن سوق دهیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور، در این رویداد، پارک فناوری پردیس را فضای مناسبی برای هم‌افزایی فعالان حوزه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان قلمداد کرد و افزود: «پارک فناوری پردیس باید بتواند زیست‌بومی برای تعامل کنسرسیوم‌ها و یونیکورن‌ها باشد».

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اثر مخرب توسعه شرکت‌های آی‌تی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر