;
coinex

ترانه «برای» شروین حاجی پور نامزد گرمی می‌شود!

آنطور که نهاد مسئول برگزارکننده رویداد گرمی اعلام کرده، امکان دارد ترانه «برای» شروین حاجی پور نامزد گرمی شود.

آکادمی صفحه پرکنی آمریکا به عنوان نهاد مسئول برگزاری مراسم گرمی (GRAMMY Awards) به عنوان معتبرترین جشنواره موسیقی جهان، روز گذشته اعلام کرده که از 115 هزار پیشنهادی که برای نامزدی جایزه گرمی به دبیرخانه این رویداد رسیده، 95 هزار پیشنهاد برای نامزدی ترانه «برای …» از شروین حاجی‌پور خواننده ایرانی است.

بیشتر بخوانید: صحبت های شروین حاجی پور بعد از آهنگ وایرال شده برای … [+ ویدیو]

شروین حاجی پور نامزد گرمی

اعلام این خبر همزمان شده با اعلام اتهام شروین حاجی‌پور که «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «ترغیب و تحریک افراد به اعمال خشونت آمیز» عنوان شده است.

خبر تفهیم اتهام حاجی پور را، مجید کاوه وکیل او در توییتی اعلام کرده و گفته که این خواننده از سوی شعبه 11 باپزسی دادسرای ساری تفهیم اتهام شده و با تبدیل قرار بازداشت موقت با وثیقه‌ای به مبلغ 100 میلیون تومان موافقت شده است. البته حاجی‌پور برای شش ماه ممنوع‌الخروج خواهد بود.

ترانه «برای» در روزهای اخیر به یکی از پربازدیدترین و محبوب‌ترین ترانه‌ها در میان مردم بدل شده است. در همین خصوص آکادمی صفحه‌پرکنی آمریکا به عنوان نهاد غیرانتفاعی دست‌اندرکاران صنعت تولید و پخش موسیقی در آمریکا اعلام کرده که در مراسم اهدای جوایز که در فوریه 2023 در لس آنجلس برگزار می‌شود، جایزه جدیدی با عنوان «دستاورد ویژه: بهترین ترانه برای دگرگونی اجتماعی» در رشته موسیقی عرضه می‌شود که مخصوص موسیقی خواهد بود که تحت تاثیر رویدادی اجتماعی و با هدف تغییر در جامعه اجرا شده باشد.

ترانه «برای» شروین حاجی پور نامزد گرمی می‌شود!

اما آیا شروین حاجی پور نامزد گرمی می‌شود؟ در پاسخ باید گفت که نامزدهای دریافت جایزه را یک هیئت مخصوص از اعضای آکادمی تعیین می‌کنند، اما دریافت پیشنهاد بی‌تردید در تصمیم آن‌ها تاثیر دارد.

هاروی مانسون، مدیرعامل نهاد آکادمی صفحه‌پرکنی آمریکا، در بیانیه‌ای گفت:

«آکادمی عمیقا از دریافت پیشنهاد در حمایت از نامزدی ترانه «برای» برای جایزه جدید «دستاورد ویژه: بهترین ترانه برای دگرگونی اجتماعی»‌ تحت تاثیر قرار گرفته است. وی افزود که نمی‌تواند پیش‌بینی کند که این جایزه به ترانه «برای» تعلق خواهد گرفت.

مدیرعامل آکادمی صفحه‌پرکنی در بیانیه خود از اینکه حامیان استفاده از موسیقی به عنوان برانگیزنده تغییر اجتماعی، از جایزه جدید آکادمی استقبال کرده‌‌اند، تشکر کرد و گفت که «آکادمی صفحه‌پرکنی از آزادی بیان و هنری که برای توان‌بخشی به جوامع به کار می‌رود، حمایت می‌کند.»

حاجی پور چند روز بعد از انتشار این ترانه بازداشت شد اما دوازدهم مهر به قید وثیقه آزاد شد در حالیکه در ویدیویی اعلام کرد میلی برای مصاحبه با هیچ رسانه داخلی و خارجی ندارد.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما آیا ترانه «برای» شروین حاجی پور نامزد گرمی می‌شود؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر