;
coinex

واردات گوشی‌های بالای 600 دلار آزاد می‌شود؟

مشتریان پروپا قرص گوشی‌های گران‌قیمت دست به جیب شوید. واردات گوشی‌های بالای 600 دلار آزاد شد.

اواخر اردیبهشت‌ماه خبری شوکه‌آور در رسانه‌ها دست به دست شد که عنوان می‌کرد وارات گوشی‌های آیفون به کشور ممنوع شده است. اما چند روز بعد اوضاع دوباره به حالت عادی برگشت. در ادامه همین موضوع نیز برای گوشی‌های بالای 600 دلار تأمین ارز صورت نپذیرفت، تا اعلام شود واردات گوشی بالای 600 دلار ممنوع شده است. اما در جدیدترین گزارش‌ها قرار است واردات گوشی‌های بالای 600 دلار آزاد شود.

بیشتر بخوانید: کاهش چشمگیر واردات گوشی ؛ نتیجه ممنوعیت واردات گوشی بالای 600 دلار؟

واردات گوشی‌های بالای 600 دلار

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اعلام کرد: «وضعیت تخصیص ارز به گوشی‌های بالای 600 دلار به ارز حاصل از صادرات و ارز صادرات اشخاص تبدیل شده است».

به گفته وی این تصمیم مشکلاتی نیز برای وارکنندگان گوشی موبایل بوجود خواهد آورد. سال گذشته این واردات با ارز نیمایی انجام می‌گرفت ولی امسال با ارز حاصل از صادرات غیرنفتی که قیمتی بالاتری نیز دارد انجام می‌شود. از سمت دیگر تأمین ارز از صادرات غیرنفتی دشوارتر است چون ارز صادراتی لزوماً ارز مورد نیاز نیست در مبدأ واردات نیست و باید حتماً تبدیل به درهم شود و به دبی منتقل شود.

واردات گوشی‌های بالای 600 دلار

محمدرضا عالیان در پایان درباره وضعیت واردات گوشی‌های بالای 600 دلار و صادرات خشکبار عنوان کرد:

«توافقی که صرفاً واردات موبایل بالای ۶۰۰ دلار را منوط به استفاده از ارز حاصل از صادرات خشکبار می‌کرد، منتفی شد.»

اواخر اردیبهشت‌ماه بود که خبری شوکه‌کننده برای فروشندگان و دوستدارن گوشی‌های آیفون مبنی بر ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون منتشر شد. اما این ممنوعیت تنها چند روز دوام آورد و بعد اعلام شد که این یک اختلال سیستمی‌ است و گفتند هیچ‌گونه ممنوعیتی در واردات گوشی‌های آیفون و دیگر گوشی‌های سایر برندها وجود ندارد.

اما این ماجرا اتمام کار نبود و در اوایل تیرماه انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت که واردات آیفون قانونی است، اما به دلیل مشکلات مربوط به تأمین ارز، شدنی نیست و در مقابل، واردات غیرقانونی، ممنوع، اما شدنی است. به عبارت دیگر از 24 اردیبهشت‌ماه، واردات گوشی‌های بالای 600 دلار تأمین ارز نشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره واردات گوشی‌های بالای 600 دلار چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر