;
coinex

شبکه آزمایشی zkEVM پالیگان راه‌اندازی شد

پالیگان از نسخه آزمایشی شبکه zkEVM رونمایی کرد. پروتکل‌های Aave و Uniswap اولین پروژه‌هایی هستند که بر روی شبکه آزمایشی zkEVM مستقر می‌شوند.

پلتفرم مقیاس‌پذیری غیرمتمرکز پالیگان در اعلامیه‌ای خبر از راه‌اندازی شبکه آزمایشی zkEVM داد. شبکه zkEVM یک اکوسیستم “معادل اتریوم” به شمار می‌رود.

این شبکه با قراردادهای هوشمند موجود، ابزارهای توسعه‌دهنده، کیف‌ پول‌های ساخته شده بر بستر اتریوم و Polygon PoS سازگاری دارد. پروتکل‌های دیفای Aave و Uniswap اولین پروژه‌هایی خواهند بود که در شبکه آزمایشی zkEVM مستقر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

راه‌اندازی شبکه آزمایشی zkEVM

ماشین مجازی اتریوم یک ساختار لایه دوم ETH است که هدف آن بهبود مقیاس‌پذیری از طریق پردازش انتقال انبوه در هر تراکنش واحد است. شبکه آزمایشی zkEVM توسط تیم تحقیق و توسعه پالیگان به عنوان یک شبکه کامل و منبع باز راه‌اندازی شده است.

پروتکل‌های غرمتمرکز دیفای (DeFi) نظیر Aave و Uniswap، به همراه پلتفرم اجتماعی وب 3 لنز (Lens) و استودیو بازی‌ سازی Midnight Society، اولین پروژه‌هایی هستند که به صورت آزمایشی شبکه zkEVM را اجرا می‌کنند.

شبکه آزمایشی zkEVM پالیگان راه‌اندازی شد

پالیگان توسعه‌دهندگان وب 3 را تشویق می‌کند تا با استقرار قراردادها و شناسایی مشکلات در توسعه فناوری zk سهیم شوند. میهایلو بجلیچ (Mihailo Bjelic)، بنیان‌گذار پالیگان در این راستا گفت:

ما از کل جامعه دعوت می‌کنیم تا شبکه آزمایشی را امتحان کنند. این کار به ما کمک می‌کند تا محدودیت‌ها را آزمایش کرده و باگ‌ها را از بین ببریم. با کمک تمامی افراد از اولین نسخه zkEVM رونمایی خواهیم کرد.

امکانات شبکه zkEVM پالیگان

معادل سازی کامل با EVM به توسعه‌دهندگان این اجازه را می‌دهد که بدون استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی و ابزارهای جدید و همچنین بدون نیاز به زبان‌‌های برنامه‌نویسی به zkEVM مهاجرت کنند. zkEVM شامل مکانیزم zk-Prover منبع باز نیز می‌شود.

اطلاعیه منتشر شده نشان می‌هد که شبکه آزمایشی zkEVM پالیگان کارایی سرمایه بهتری نسبت به گذشته ارائه می‌دهد. این شبکه به کسب و کارها این امکان را می‌دهد که برنامه‌های غیرمتمرکز خود را با سرعت بالا و هزینه پایین بر روی اتریوم بسازند.

Space And Time در تاریخ 27 سپتامبر موفق به جمع آوری 20 میلیون دلاری بودجه استراتژیک از صندوق سرمایه‌گذاری M12 مایکروسافت شد. صندوق M12 بازوی سرمایه‌گذاری پروژه‌هایی نظیر Aave و Polygon به شمار می‌رود. در دور اول تأمین مالی Space And Time، چندین سرمایه‌گذار مشهور دیگر نظیر Coin DCX و HashKey نیز حضور داشتند.

میشل گونزالس (Michelle Gonzalez)، مدیر اجرایی M12، اظهار کرد که شرکت VC مایکروسافت مشتاقانه منتظر نحوه تغییر عملکرد سیستم‌های متمرکز و اتصال آن‌ها به قراردادهای هوشمند است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره راه‌اندازی شبکه آزمایشی zkEVM چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر