;
coinex

اظهارات جنجالی دبیر ستاد امر به معروف ؛ رانندگان تاکسی اینترنتی مسافر بی‌ حجاب سوار نکنند یا جریمه شوند!

دبیر ستاد امر به معروف و نهی منکر در اظهاراتی، رانندگان تاکسی را آمران به معروف بی‌تنش معرفی کرد و گفت اگر آنها بدانند که در صورت سوار کرن مسافر بی‌ حجاب جریمه می‌شوند به صورت خودجوش آمر به معروف خواهند شد.

هر دم از این باغ بری می‌رسد قصه اظهار نظرات جالب مسئولان کشور است. در حالی که کشور با تنش زیادی در رابطه با مقوله حجاب دست و پجه نرم می‌کند، اظهارات جنجالی برخی از مسئولین به مانند جرقه‌ای در انبار باروت است.

در این خصوص محمدصالح هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اظهاراتی در خصوص مسافر بی‌ حجاب و جریمه تاکسی‌ها بیان داشت: «اکنون ۳ میلیون نفر تمایل ورود به عرصه‌های مختلف عفاف و حجاب را دارند؛ آیا نمی‌توان با ساماندهی این افراد با بی حجابی مقابله کرد؟ استفاده از کمربند ایمنی زمانی فرهنگ شد که پلیس در کنار کار فرهنگی جریمه هم اعمال کرد و اگر بنا باشد مشکلات با فرهنگ سازی صرفا حل شود، دولت هم با کار فرهنگی از مردم مالیات بگیرد. چند میلیون راننده تاکسی اینترنتی اگر بدانند که با سوار کردن فرد بی حجاب جریمه می‌شوند بالای ۵۰ درصد مشکل کشف حجاب در خودرو‌ها حل می‌شود و در این صورت ۴ میلیون آمر به معروف و ناهی از منکر بدون هرگونه تنشی خواهیم داشت.»

بیشتر بخوانید: زمان رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ از زبان نماینده مجلس؛ فعلا ادامه دارد!

جریمه تاکسی‌های اینترنتی برای مسافر بی‌ حجاب

گلپایگانی در دومین نشست مسئولان عفاف و حجاب دستگاه‌های اجرایی کشور بستر مشکل‌ساز در حوزه عفاف و حجاب را در تسامح و تساهل مسئولان در بخش‌های مختلف از جمله قانونگذاران این بخش دانست و گفت دشمن می‌تواند با تکیه بر آن مواضع باعث فتنه‌انگیزی شود. همچنین بیان داشت:

«مجلس درباره حجاب خود را کنار کشیده و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز قوانینی را تصویب می‌کند که ضمانت اجرایی ندارد.»

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به اینکه این ستاد نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی به مانند دیگر دستگاه‌ها منفعل نیست گفت: «طرح جامعی را برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت فعلی عفاف و حجاب در جامعه تدوین کرده ایم که عدم تشکیل پرونده قضایی برای بدحجابان، دولتی نکردن موضوع عفاف و حجاب و جلوگیری از ورود مستقیم پلیس به برخورد با بدحجابان، سه راهکار پیش بینی شده در این طرح است.»

وی در رابطه با نحوه جذب و گزینش معلمان نیز اظهاراتی بیان داشت:

«نمایندگان مجلس در حرکتی سیاسی- انتخاباتی به وزارت آموزش و پرورش اجازه دادند ۲۵ هزار نفر را استخدام و ظرف تنها ۱۸ روز گزینش کند.»

گلپایگانی رویکرد آموزش و پرورش را نوعی ظلم و خیانت سیستمی دانست و گفت :«با این نحو گزینش، احتمال اینکه معلمانی بی اعتقاد به دین وارد مدارس شوند بالاست و بعد انتظار داریم که خروجی مدارس، دختران باحجاب باشد!»

اظهارات گلپایگانی مبنی بر مسافر بی‌ حجاب و جریمه تاکسی‌ها با واکنش‌های زیادی از چهره های معروف حکومتی همراه بود. سید محمود رضوی مشاور فرهنگی رئیس مجلس در رابطه با سخنان اخیر گلپایگانی در صفحه توییتری خود نوشت:«عدالت آن است که در کنار تذکر به هنرمندان و ورزشکاران بابت اتفاقات اخیر، دستگاه‌های امنیتی و قضائی با افرادی همچون آقای هاشمی گلپایگانی که اظهارات تحریک‌آمیز و بی‌مورد می‌کنند به سرعت و شدت برخورد نمایند. لعنت بر دهانی که بی موقع باز شود.»

مسافر بی حجاب

مهدی عرفاتی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در پاسخ به اظهارات هاشمی گلپایگانی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «بصیرت فقط در اعلام موضع نیست، گاهی در سکوت است! مواضع شما و امثال شما که عامل شکاف و دو دستگی مردم است، خود بزرگترین منکر است. لطفا خاموش!»

پویانفر مداح معروف نیز در توییتی نسبت به گفته های گلپایگانی واکنش نشان داد و او را نفوذی خواند.

مسافر بی حجاب

احسان صالحی یکی از فعالان رسانه‌ای است که در توییتی نسبت به اظهارات گلپایگانی واکنس نشان داد و گفت:

«چند روز پس از تأکید رهبر انقلاب بر اینکه بحث بر سر حجاب نیست، امروز هاشمی گلپایگانی باز همان فایل را با راهکاری از جنس قرار دادن مردم مقابل هم، باز کرد. این موتور تولید نفرت که در ماه‌های اخیر به سود پروژه قطبی‌ساز دشمن پمپاژ کرد، طبیعی و صرفا از سر نادانی است؟ قرار نیست خاموش شود؟»

اما واکنش‌ها به این سخنان جنجالی گلپایگانی نسبت مسافر بی‌ حجاب به همین‌جا ختم نمی‌شود. مجتبی امینی تهیه‌کننده سریال گاندو نیز در توییتی نوشت :«به عنوان یک دلسوز نظام و شهروند از دستگاه‌های اطلاعاتی کشور خواهشمندم پرونده و عقبه جناب آقای هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف را بررسی کنند. پروژه تولید نفرت و دوقطبی سازی مشهود است، ردپای خرابکاری و نفوذ دیده می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اظهارات جنجالی دبیر ستاد امر به معروف چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر