;
coinex

این بیماری انگلی بر باورهای سیاسی فرد تاثیر می‌گذارد!

پژوهش‌های اخیر اثابت می‌کند که یک بیماری انگلی می‌تواند با تاثیر گذاشتن بر سیستم عصبی و شناختی، تفکرات و باورهای سیاسی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

این روزها می‌توان به وضوح ضعف و ناکارآمدی دولت‌‌ها را در برخی از کشورهای جهان مشاهده کرد. با اینکه چنین دولت‌هایی تنها رنج و عذاب را برای مردم خود به ارمغان می‌آورند، اما عده‌ای همچنان به اصول آن پایبند می‌مانند یا حتی از آن دفاع می‌کنند‌.

شاید به نظر شما تنها دلیلی که سبب می‌شود چنین افرادی از دولت‌های ناکارآمد پشتیبانی کنند، سود شخصی آن‌‌ها باشد که به بقای حکومت وابسته است. خالی از لطف نیست که بدانید در این میان افرادی وجود دارند که تحت تاثیر انگلی به نام توکسوپلاسموز، توانایی درست اندیشیدن را از دست می‌دهند و قادر به انتخاب جناح صحیح نیستند. در ادامه نگاه دقیق‌تری به این بیماری انگلی خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: آخرین سلفی های آخرالزمانی چگونه است؟ [+عکس]

بیماری انگلی توکسوپلاسموز

طبق ادعای مرکز درمان و پیشگیری از بیماری CDC، انگل Toxoplasmosis به عنوان یکی از دلایل اصلی مرگ ناشی از خوراک در ایالات متحده شناخته می‌شود. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، این انگل در سیستم عصبی شخص حضور پایداری خواهد داشت و از جمله نشانه‌های آن می‌توان به تغییر شخصیتی و رفتاری فرد، به ویژه باورهای سیاسی اشاره کرد. لازم به ذکر است که علاوه بر انسان‌ها، خطر آلوده شدن به این انگل سایر جانوران خون‌گرم را نیز تهدید می‌کند‌.

Toxoplasmosis

در حال‌حاضر بیماری انگلی توکسوپلاسموز در سراسر دنیا بسیار شایع است و به راحتی از طریق آب یا غذای آلوده می‌تواند به بدن افراد وارد شود. این بیماری می‌تواند برای زنان باردار یا افرادی که دچار ضعف سیستم‌ایمنی هستند خطرناک باشد.

گاهی اوقات در افرادی که به توکسوپلاسما آلوده هستند هیچ نشانه‌ای مشاهده نمی‌شود؛ به همین جهت این بیماری چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اما باید به یاد داشته باشید که این انگل می‌تواند زمینه ابتلا سایر اختلال‌ها و بیماری‌ها را فراهم کند‌.

پژوهشگر کلیدی تحقیقات انجام شده درباره بیماری انگلی مذکور و استاد دانشگاه کارل «یاروسلاو فلگر»، اینگونه بیان می‌کند که توکسوپلاسما سیستم ایمنی را فعال می‌کند و برخی سیتوکین‌های عامل ایجاد التهاب مانند اینترلوکین 6 (IL-6) را افزایش می‌دهد. به زبان ساده این بیماری منجر به ایجاد التهاب شده و در اثر این التهابات، فرآیندهای شناختی و رفتاری، به ویژه باورهای سیاسی فرد تحت تاثیر قرار می‌گیرد‌.

یاروسلاو فلگر در ادامه صحبت‌های خود افزود که توکسوپلاسموز طی ده سال گذشته، در ارتباط با فرضیه مقابله با استرس مورد تحقیق قرار گرفته است. باتوجه به این فرضیه افراد آلوده به انگل، با استرس مزمن خفیف دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند و تغییرات رفتاری و شخصیتی آن‌ها در پاسخ به استرس شکل می‌گیرد. به دنبال چنین تغییراتی، احتمال دارد که باورهای سیاسی افراد نیز تحت تاثیر قرار بگیرد.

در ادامه بد نیست نگاهی به خلق و خوی افراد آلوده به انگل داشته باشیم. همانطور که پیش از این گفتیم، رفتار و باورهای سیاسی افراد تحت تاثیر این بیماری انگلی دست‌خوش تغییراتی می‌شود و علاوه بر آن، افراد آلوده حس ترحم، نوعدوستی و همدردی کم‌تری از خود نشان می‌دهند؛ به همین دلیل می‌توان از چنین افراد بیماری انتظار داشت که رفتار وحشیانه‌ای در برابر مخالفان باورهای خود بروز دهند.

درباره ارتباط توکسوپلاسما و اندیشه‌های سیاسی، آزمایشی صورت گرفت که در طی آن، پرسشنامه آنلاین در اختیار ۲۳۱۵ شخص آلوده به این انگل قرار گرفت. ناگفته نماند که سوالات موجود در پرسشنامه، عمدتا به سلامت جسمانی و روانی و باورهای سیاسی اشاره داشت. در آخر مشخص شد که این بیماری انگلی با آسیب به سلامت جسمی و روانی همراه است.

این بیماری انگلی بر باورهای سیاسی فرد تاثیر می‌گذارد!
این بیماری انگلی بر باورهای سیاسی فرد تاثیر می‌گذارد!

آزمایش مذکور از باورهای سیاسی افراد آلوده به این بیماری انگلی پرده برداری کرده است. اینگونه که مشخص شده، افراد آلوده معمولا به قبیله گرایی و تریبالیسم اعتقاد دارند. لازم به ذکر است که تریبالیسم معمولا با ذهنیت ما در برابر آن‌ها تعریف می‌شود.

در آخر باید گفت که شیوع جهانی این انگل، می‌تواند در امور سیاسی کشورهای مختلف تاثیر گذار باشد و در نهایت منجر به بروز برخوردهای وحشیانه و غیر انسانی سیاست‌مداران با مردمی شود که جایگاه و دارایی خود را مدیون آن‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما بیماری انگلی توکسوپلاسما تا چه حد می‌تواند با رفتارهای غیر انسانی سیاست‌مداران در برخی از کشورهای جهان مرتبط باشد؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار علمی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر