;
coinex

واردات خودرو با صدور مجوز ترخیص 1000 آمبولانس رسما آغاز شد!

همزمان با ماجراهای مربوط به تصویب آیین‌نامه واردات خودرو، با صدور مجوز ترخیص 1000 آمبولانس رسما واردات خودرو آغاز شده است.

همزمان با مباحث مربوط به تصویب آیین‌نامه واردات خودرو به کشور، هیات وزیران با درخواست وزارت بهداشت مبنی صدور مجوز برای ثبت سفارش، ورود، ترخیص و شماره‌گذاری 1000 دستگاه آمبولانس اهدایی سازمان‌های بین‌المللی موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: نتایج فروش فوق العاده ایران خودرو 12 مهر 1401 [+ اعلام نتایج قرعه کشی]

صدور مجوز ترخیص 1000 آمبولانس

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به ورود و ترخیص این هزار آمبولانس را که موزد نیاز سازمان اورژانس هستند ابلاغ کرده است. از این رو می‌توان گفت پس از حدود 4 سال وقفه، سرانجام قفل واردات خودرو انبوه توسط دولت شکسته شد و بخشی از نیازهای سیستم درمانی کشور از طریق واردات این آمبولانس‌ها تامین خواهد شد.

جالب اینکه در دوره قبلی واردات خودرو به ایران، بخش مهمی از عوارض 90 درصدی گمرکی، صرف خرید آمبولانس و جایگزینی ناوگان آمبولانس‌های کشور شده بود و در چند سال گذشته که واردات خودرو عملا متوقف شده بود، بروزرسانی ناوگان امدادی کشور نیز به کندی انجام می‌شد.

واردات خودرو با صدور مجوز ترخیص 1000 آمبولانس رسما آغاز شد!

هیئت وزیران البته در نشست 27 شهریور سال جاری و در راستای برخورداری از خدمات خیرین و دیگر سازمان‌های خیریه بین‌المللی برای تامین تجهیزات و توزیع عادلانه آن‌ها در مناطق کم برخوردار کشور با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و با هدف بهبود ارائه خدمات فوریت پزشکی و سلامت به شهروندان، با درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر صدور مجوز برای ثبت سفارش، ورود، ترخیص و شماره‌گذاری تعداد 1000 دستگاه آمبولانس اهدایی سازمان‌های بین‌المللی و خیرین موافقت کرد.

این اقدام برای استفاده در پایگاه‌های اورژانس کشور، بدون رعایت شرایط مقرر در ضوابط فنی واردات خودرو و بدون پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی و معاف از مالیات بر ارزش افزوده و با رعایت دیگر قوانین و مقررات انجام گرفته است.

گفتنی است که اگر سالیانه 1000 دستگاه آمبولانس به مجموع ناوگان اورژانس کشور اضافه شود، می‌توان بخش عمده‌ای از نیاز این سازمان به آمبولانس را طی سه سال آتی تامین کرد.

در پایان اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که در سالیان اخیر ساخت اتاق آمبولانس در کشور آغاز شده، اما مشکل اساسی مربوط به شاسی است و در صورتی که خودروسازان داخلی بتوانند پلتفرم شاسی آمبولانس را بر اساس استانداردهای جهانی توسعه‌ بدهند، بخش عمده‌ای از مشکل رفع می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آغاز واردات خودرو با صدور مجوز ترخیص 1000 آمبولانس چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار خودرو را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر