;
coinex

تغییر مسیر یک سیارک توسط ناسا ؛ عملیات نجات موفقیت آمیز بود

تغییر مسیر یک سیارک توسط ناسا باعث وقوع یک تصادف سیارکی شد که البته نتیجه‌ای جالب و موفقیت‌آمیز داشت.

تغییر مسیر یک سیارک توسط ناسا باعث شگفتی نجوم‌شناسان شد. یک فضاپیمای شرکت ناسا که عمداً خودش را به یک سیارک دوتایی کوباند، باعث تغییر مدار موفق این سیارک شده است. ناسا با رصد تلسکوپی در تلاش است بفهمد که این تصادف چقدر توانسته مدار سیارک را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: جدیدترین تاریخ پرتاب آرتمیس 1 توسط ناسا اعلام شد

تغییر مسیر یک سیارک توسط ناسا

مشاهدات یک تلسکوپ از تست پروژه فضاپیمای DART نشان می‌دهد در روز 26 سپتامبر فضاپیمای ناسا با سیارک دوتایی Didymos برخورد کرده و موفقیت می‌شود این سیارک را از مدار خود خارج و به مدار دیگری وارد کند.

تغییر مسیر یک سیارک توسط ناسا پروژه‌ موفقی دیگر در علم نجوم است. هدف اصلی ناسا برای این تست این است که بتواند اجسام فضایی‌ای که در حال نزدیک شدن به زمین است را دور کند. بیل نلسون مدیر ناسا در این باره توضیح می‌دهد که:

« این لحظه مهمی برای دفاع سیاره ای و بشر است. ماموریت مذکور نشان داد ناسا مشغول آماده سازی خود برای رویدادهای جهان است.»

در طی مأموریت پروژه DART یک فضاپیما به سمت سیارک تخم‌مرغی شکل Dimorphos حرکت و با آن تصادف می‌کند. تصاویر منتشر شده ناسا حاکی از موفق‌آمیز بودن برخورد فضاپیما با سیارک Didymos است.

تغییر مسیر یک سیارک توسط ناسا

ناسا می‌گوید: «اطلاعات جدیدی به دست آورده که ستاره شناسان می توانند شیوه استفاده از فضاپیمای DART را هنگام نزدیک شدن سیارکی به زمین، ارزیابی کنند.»

مطالعات چند روز گدشته تلسکوپ‌ها مورد بررسی قرار گرفت تا مشخص شود این تصادف چقدر مسیر سیارک 160 متری Didymos کوچک‌تر که دور سیارک بزرگتر می‌چرخد را تغییر داده است.

فضاپیمای DART سال گذشته به فضا پرتاب شد و مأموریت آن این است که، با سیارکی که 11 میلیون کیلومتر از زمین دورتر است با سرعت 22 هزار و پانصد کیلومتر بر ساعت برخورد کند.

مأموریت تغییر مسیر یک سیارک توسط ناسا با بودجه 330 میلیون دلار انجام شده است. این مأموریت طی 7 سال توسعه یافت و هدف آن تغییر مسیر مدار یک سیارک به طول یک استادیوم فوتبال بود که دور سیارکی بزرگ‌تر به نام Didymos مدار می‌زد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تغییر مسیر یک سیارک توسط ناسا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر