;
coinex

طرح ایلان ماسک برای صلح بین چین و تایوان

ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان و صاحب شرکت‌های بزرگ اسپیس‌اکس و تسلا است. طرح ایلان ماسک برای صلح بین چین و تایوان به موضوع داغ این روزها تبدیل شده است.

طرح ایلان ماسک برای صلح بین چین و تایوان این است که، دو کشور مذکور می‌توانند در مورد موضوع جزیره، به توافقی معقولانه و خوشایند دست یابند؛ عنوان این طرح برای چین خوشایند و برای تایوان تلخ بوده است. ایلان ماسک معتقد است: «تنش‌های بین پکن و تایوان ضربه‌ای ۳۰ درصدی به اقتصاد جهانی وارد می‌کند و در این‌ میان، اپل بیشتر از هر شرکت دیگری متضرر خواهد شد.»

بیشتر بخوانید: آغاز تجارت عطر ایلان ماسک ؛ ادکلن Burnt Hair روانه بازار شد!

طرح ایلان ماسک برای صلح بین چین و تایوان

ایلان ماسک اکنون وارد مسائل سیاسی – اجتماعی شده است. این ورود ناگهانی ثروتمندترین فرد جهان، پس از جنجال‌های طرح صلح او برای مسئله اوکراین اتفاق افتاد. وی اکنون طرحی جدید برای حل تنش‌های بین چین و تایوان ارائه کرده است. ایلان ماسک عنوان کرد:

دو کشور مذکور می‌توانند درمورد موضوع جزیره، به توافقی معقولانه و خوشایند دست یابند.

روزنامه فایننشال تایمز در مصاحبه‌ای که اخیراً با ایلان ماسک در مورد چین داشته است سوالات مهمی مطرح کرده است. چین جایی است که کارخانه گیگافکتوری شانگهای حدود 30 تا 40 درصد از خودروهای تسلا را تولید می‌کند.

ایلان ماسک  معتقد است که درگیری میان چین و تایوان، اجتناب‌ناپذیر است. تایوان ادعای خودمختاری دارد و خود را کشوری کاملاً مستقل می‌داند، درحالی‌که پکن می‌گوید تایوان بخشی از قلمرو چین محسوب می‌شود. طبق نظر ایلان ماسک، این تنش‌ها ضربه‌ای ۳۰ درصدی به اقتصاد جهانی وارد می‌کند و در این‌ میان، اپل بیشتر از هر شرکت دیگری متضرر خواهد شد.

طرح ایلان ماسک برای صلح بین چین و تایوان

طرح ایلان ماسک برای صلح بین چین و تایوان این است که: «منطقه‌ی اداری ویژه‌ای را برای تایوان تعیین کنید که معقول و خوشایند باشد.» ایلان ماسک ادامه داد:

تسلا در ماه آگوست بیش‌از سه میلیون خودرو تولید کرده‌، که یک میلیون آن در کارخانه‌ی شانگهای ساخته شده است.

شرکت تسلا در ماه گذشته رکورد فروش خود را که 83 هزار دستگاه خودروی الکتریکی‌ است به شکسته است. کین گانگ، سفیر چین در آمریکا ضمن تکرار برنامه‌های کشورش، از پیشنهاد ایلان ماسک تشکر کرد. گنگ گفت: «اتحاد مجدد مسالمت‌آمیز و طرح «یک کشور، دو نظام» اصول اساسی ماه برای حل مسئله‌ی تایوان و بهترین رویکرد برای تحقق اتحاد ملی است.»

اما تایوان از پیشنهاد ایلان ماسک راضی نیست. هسیائو بیخیم، سفیر تایوان در آمریکا اعلام کرد که آزادی و دموکراسی این کشور قابل فروش نیست. وی ادامه داد:

هر پیشنهاد پایداری برای آینده‌ی ما، باید به‌صورت مسالمت‌آمیز، عاری از اجبار و با احترام به خواسته‌های دموکراتیک مردم تایوان تعیین شود.

ما یینگ جو، رئیس‌جمهور سابق تایوان نیز عنوان کرد: «نظر ایلان ماسک به‌معنای یک کشور و دو سیستم است که من نمی‌توانم آن را بپذیرم.»

ایلان ماسک همچنین در مورد ماهواره استارلینک توضیحاتی ارائه کرد. طبق نوشته TechSpot، ماهواره‌های استارلینک با شروع جنگ بین اوکراین و روسیه از ماه فوریه در اختیار اوکراین قرار گرفت که این کار از سمت دولت پوتین اتفاقی ناخوشایند قلمداد می‌شود.

به طوری که مقامات دولت پوتین استارلینک را تهدید به فروپاشی کردند؛ این موضوعی‌ است که چین تأیید نمی‌کند. این در صورتی‌ است که مقامات چینی حمله‌ی روسیه به اوکراین را با کلمه‌ی «تهاجم یا تعرض» توصیف نمی‌کنند. طرح ایلان ماسک برای صلح بین چین و تایوان باعث شد تا چین از ایلان ماسک تضمین بخواهد. روزنامه فایننشال تایمز می‌گوید:

که پکن به‌دنبال تضمین از ماسک بود تا استارلینک را در چین ارائه ندهد.

اما هنوز مشخص نیست که ایلان ماسک با درخواست چین موافقت کرده است یا نه. با توجه به این که مقامات چینی از ماه می خواستار توسعه‌ی سلاح‌هایی برای نابودی ماهواره‌های کامل ماهواره استارلینک شده‌اند، ارائه‌ی چنین درخواستی چندان تعجب‌آور نیست.

ایلان ماسک چند روز پیش با اننشار یک نظرسنجی، نظر خود را در ارتباط با جنگ میان اوکراین و روسیه بیان کرد؛ که این کار مورد انتقادات جهانی شدیدی شد. حدود 3 میلیون نفر در این نظرسنجی شرکت کردند که حدود 60 درصد آنها با طرح ایلان ماسک مخالف بودند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره طرح ایلان ماسک برای صلح بین چین و تایوان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر