;
coinex

تعهد ایرانسل به ارائه اینترنت ثابت فیبر نوری در ایران

طبق اعلام معاون راهبردی و توسعه بازار، ایرانسل در تفاهم‌نامه‌ای با سازمان تنظیم مقررات متعهد به ارائه‌ اینترنت ثابت فیبر نوری در ایران برای بیش از 5 میلیون خانوار شد.

بر اساس اخبار منتشر شده، میان شرکت ایرانسل و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تفاهم‌نامه‌ای امضا گردید که طی آن شرکت ایرانسل متهد به تامین اینترنت فیبر نوری در ایران تا پایان سال 1403 شد.

این تفاهم‌نامه در راستای اجرای پروژه توسعه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) تنظیم گردید. البته شرکت ایرانسل اولین نیست که این تفاهم‌نامه را امضا می‌کند. ما پیش از این نیز، شاهد امضای این تفاهم‌نامه توسط هفت اپراتور ارتباطات ثابت (FCP) و شرکت رایتل با ریگولاتوری بودیم که به موجب آن متعهد به اجرای پروژه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) شده‌ بودند.

بیشتر بخوانید: پیشگامان فیلترینگ اینترنت در جهان ؛ گزارش جهانی سانسور و اختلال در اینترنت

مفاد تعهدات ایرانسل برای تامین اینترنت ثابت فیبر نوری در ایران

سرپرست معاونت راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری؛ مهدی روحانی‌نژاد با اشاره به الزام تامین اینترنت ثابت فیبر نوری در ایران، هدف از امضای این تفاهم‌نامه میان سازمان تنظیم مقررات و شرکت ایرانسل را اینگونه ایضاح نمود:

این تفاهم‌نامه در راستای تقسیم کار اجرای پروژه توسعه دسترسی مبتنی بر فیبرنوری بین رگولاتوری و اپراتور ایرانسل امضا شده است.

 ارائه اینترنت ثابت فیبر نوری در ایران

روحانی‌نژاد همچنین گفت: «طبق این تفاهم‌نامه بخشی از تعهدات اپراتور ایرانسل برای ایجاد پوشش فیبر نوری می‌تواند ازطریق عقد قرارداد با اپراتورهای FCP اجرایی ‌شود.»

وی ادامه داد ایجاد فضای رقابتی در میان ارائه‌دهندگان خدمات فیبر نوری از مزایای اجرای برنامه‌های این تفاهم‌نامه است. روحانی‌نژاد گفت:

«با ورود اپراتور ایرانسل به حوزه ارتباطات ثابت، فضای رقابتی جدیدی میان ارائه‌دهندگان خدمات ایجاد شده و در پی آن، امیدواریم مردم سرویس دسترسی ثابت را با کیفیت بهتری دریافت ‌کنند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما ارائه اینترنت ثابت فیبر نوری در ایران درباره چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    گفتن برای کسی که نمیخواد بفهمه فایده نداره مگه اینکه بره بمیره. دیگه خسته شدن مردم از سانسور و دروغ و تهدید آبکی

    پاسخ