;
coinex

درخواست چین از ایلان ماسک برای عدم عرضه اینترنت ماهواره‌ ای در چین!

بنا به گفته ایلان ماسک دولت چین مستقیما از او خواسته تا به آنها درباره عدم عرضه اینترنت ماهواره‌ ای در چین اطمینان خاطر بدهد.
ایلان ماسک ثروتمندترین و به نظر یکی از پرقدرت‌ترین مردان این روزهای دنیا است. او که به تازگی با نشریه فایننشال تایمز گفتگو کرده، می‌گوید دولت چین با اعلام مخالفت خود مبنی بر ارائه اینترنت ماهواری در اوکراین از او خواسته تا به آنها از بابت عدم عرضه اینترنت ماهواره ‌ای در چین اطمینان خاطر دهد.

بیشتر بخوانید: پوشش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران ؛ وعده مهم ایلان ماسک!

عدم عرضه اینترنت ماهواره‌ ای در چین

هنوز مشخص نیست که آیا ایلان ماسک با این خواسته پکن موافقت کرده یا نه؛ اما آنطور که از نقشه سرویس‌دهی استارلینک پیداست، به نظر می‌‌رسد این شرکت برنامه‌ای برای ارائه سرویس در چین ندارد. شاید نگرانی پکن بی‌دلیل نباشد چرا که مناطقی مانند تایوان، مغولستان و ویتنام که در مجاورت چین هستند در لیست انتظار دریافت مجوز رگولاتوری قرار دارند.

به نظر می‌‌رسد در زمینه محدودیت‌های گسترده اینترنتی تنها یا دومین کشور جهان نیستیم و در چین هم محدودیت‌های زیادی اعمال می‌‌شود. اما این محدودیت کجا و آن محدودیت کجا. به هرحال با توجه به محدودیت‌هایی که در چین اجرا می‌‌شود دسترسی به اینترنت استارلینک می‌‌تواند یک روش مناسب برای دسترسی به اینترنت آزاد باشد و اگر ایلان ماسک از این امر تخطی کند باید منتظر عواقب متقابل از جانب دولت چین باشد.

 عدم عرضه اینترنت ماهواره‌ای در چین

البته که هنوز ایلان ماسک به طور مستقیم با خواسته پکن مبنی بر عدم عرضه اینترنت ماهواره ای در چین موافقت نکرده اما به نظر نمی‌‌رسد که او بخواهد پایبند اعتقادی که به آزادی بیان دارد بماند و منافع خود را زیر پا بگذارد.

تسلا که یکی از شرکت‌های ایلان ماسک است در پکن کارخانه دارد و توانسته تاکنون 80 هزار دستگاه از خودروهای خود را در چین بفروشد. این به این معنی است که ماسک احتمالا به خواسته پکن تن دهد تا بازارش در چین را از دست ندهد.

چند روز قبل ایلان ماسک ادعا کرده بود با رفع بخشی از تحریم‌های فناوری ایلات متحده، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در ایران فعال می‌‌کند که چنین چیزی ممکن نیست چرا که وصل شدن به اینترنت ماهواره‌ای مستلزم پیش نیازهایی‌ است که کاربرانی که قصد استفاده از آن را دارند، باید تحت پوشش آن خدمات باشند و از قبل اقدام به تهیه دیش مخصوص به اینترنت ماهواره ای کرده باشند که این امر در حال حاضر در ایران عملا غیر ممکن به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره عدم عرضه اینترنت ماهواره‌ ای در چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر