;
coinex

وضع مالیات رمزارزی توسط دولت پرتقال ؛ پرداخت مالیات 28 درصدی!

دولت پرتقال قصد دارد تا سال آینده اقدام به وضع مالیات رمزارزی نماید. صاحبان رمزارزها در کشور پرتقال موظف به پرداخت مالیات 28 درصدی خواهند بود.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط دولت پرتغال، این کشور یک سیاست مالیاتی جدید برای ارزهای دیجیتال پیشنهاد کرده است. این سیاست مالیاتی به عنوان بخشی از بودجه ملی در سال 2023 اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت وی چین 2021

وضع مالیات رمزارزی توسط دولت پرتقال

گزارش 450 صفحه‌ای اقتصاد کلان و سیاست مالی نشان می‌دهد که دولت پرتقال قصد وضع مالیات رمزارزی 28 درصدی را در سال آینده خواهد داشت. در صورتی که صاحبان رمزارزها بیش از یک سال از دارایی‌های خود محافظت کنند، از پرداخت این مالیات معاف خواهند شد.

از دیگر اقدامات مد نظر دولت پرتقال می‌توان به اعمال مالیات 4 درصدی به ازای تراکنش‌های رمزارزی اشاره کرد. دولت پرتقال قصد دارد صنعت کریپتوکانسی را با سایر صنایع برابر تلقی کرده و چارچوبی روشن برای مالیات رمزارزی ایجاد کند. نرخ استاندارد مالیات بر عایدی سرمایه کشور پرتقال برابر با 28 درصد است؛ بنابراین صاحبان رمزارزها نیز موظف به پرداخت این میزان مالیات خواهند بود.

وضع مالیات رمزارزی توسط دولت پرتقال ؛ پرداخت مالیات 28 درصدی!

رقم پیشنهادی در بودجه همچنان توسط پارلمان پرتقال تأیید نشده است. این پیشنهاد با آنچه وزیر دارایی این کشور، فرناندو مدیتا (Fernando Medina)، در ماه می اعلام کرد مطابقت دارد. فرناندو در آن زمان اعلام کرده بود که کشور پرتقال به زودی مشمول قوانین مالیات بر عایدی سرمایه کشور خواهد شد.

اخد مجوز بانکداری پرتقال

پرتقال در طول دهه گذشته، به یک مقصد گردشگری جذاب برای ساکنان بین‌المللی تبدیل شده است. بسیاری از افراد به دلیل گزینه‌های مناسب ویزا، هزینه مقرون به صرفه مهاجرت و سایر عوامل به این کشور هجوم آورده‌اند. بر اساس داده‌های کمیسیون اروپا، پرتقال از سال 2011 تا 2021 شاهد رشد 40 درصدی آمار مهاجرت بوده است.

تا سال 2021، حدود 5.4 درصد از کل جمعیت 10 میلیونی پرتقال را افراد غیر شهروند تشکیل می‌دهند. کریپتوکارنسی‌ نیز یکی از دلایل مهاجرت افراد به پرتقال به شمار می‌رود. ساحل بیت کوین در منطقه Meia Praia واقع شده است. این ساحل محل غیررسمی تجمع متعصبان کریپتو به شمار می‌رود. این افراد برای اجتناب از مالیات ارزهای دیجیتال در ایتالیا و فرانسه به ساحل بیت کوین نقل مکان کرده‌اند.

پرتقال همچنین موفق به اخذ اولین مجوز بانکداری خود در ماه آپریل شد. پارلمان پرتقال اوایل سال جاری لایحه مالیات بیت کوین را رد کرد؛ اما دولت پرتقال از مالیات بر کریپتو چشم‌پوشی نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره وضع مالیات رمزارزی توسط دولت پرتقال چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر