;
coinex

زنده شدن استیو جابز برای یک مصاحبه به لطف هوش مصنوعی!

اخیرا به کمک هوش مصنوعی، زنده شدن استیو جابز برای یک مصاحبه خبرساز شده است. شرکت Podcast.ai توانسته است صدای استیو جابز را شبیه سازی کند و او را برای مصاحبه‌ای در مقابل جو روگن قرار دهد.

این شرکت پادکست عجیبی را منتشر کرده که در آن استیو جابز، موسس فقید شرکت اپل، با جو روگن، یکی از معروف‌ترین پادکست سازان جهان، به گفتگو نشسته‌اند. این مصاحبه بین دو هوش مصنوعی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر مایکروسافت

زنده شدن استیو جابز برای یک مصاحبه به لطف هوش مصنوعی!

شرکت Podcast.ai برای تولید یک پادکست با محتوایی الهام بخش تصمیم گرفت تا به کمک هوش مصنوعی، صدای استیو جابز را شبیه سازی کند. این شرکت پادکست خود را اینگونه معرفی می‌کند:

Podcast.ai یک پادکست هفتگی است که به‌طور عمیق موضوعات تازه‌ ساخته‌ هوش مصنوعی را بررسی می‌کند. هر قسمت با استفاده از صداهای واقع‌گرایانه play.ht رندر شده و متن آن‌ها با کمک مدل‌های زبانی پیشرفته به وجود آمده است. برای مثال، قسمت استیو جابز با کمک بیوگرافی و تمام صداهای موجود از او ساخته شده تا هوش مصنوعی بتواند مدیرعامل سابق اپل را دوباره زنده کند.

زنده شدن استیو جابز

هرچند می‌توان رباتی بودن این صداها را تشخیص داد و حتی برخی حرف‌ها با محتوای گفتگو تطابق ندارد، اما صداها به شدت به واقعیت نزدیک‌شده‌اند و این خود بسیار تحسین برانگیز است.

البته این اولین باری نیست که هوش مصنوعی دست به تولید محتوا می‌زند و قبلا هم شاهد انتشار مقاله و خبر توسط AI بوده‌ایم، اما شکی نیست که تولید گفتگوهای پویا کار بسیار سخت‌تری بوده و نیاز به کار بیشتری دارد.

گفته می‌شود هوش مصنوعی محتوای مکالمه‌ها به طور کامل تولید نمی‌کند؛ بلکه با انتخاب کلیدواژه کانونی و اصلی، نقل قول‌های مرتبط را پیدا کرده و از آنها استفاده می‌کند. شما می‌توانید این مصاحبه را در سایت share.transistor بشنوید.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما درباره‌ی شبیه سازی صدای استیو جابز توسط هوش مصنوعی‌ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر