;
coinex

هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر مایکروسافت با تکیه بر DALL-E رسما معرفی شد

مایکروسافت غول تکنولوژی دنیا با معرفی یک محصول و ویژگی جدید همه را شگفت‌زده کرد. هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر مایکروسافت معرفی شد.

شرکت مایکروسافت در مراسم روز 20 مهرماه از محصولات جدید سخت‌افزاری خانواده سرفیس پرده برداشت. اما مراسم مایکروسافت فقط منحصر به معرفی سخت‌افزارهای جدید نبود. مایکروسافت از امکان تبدیل متن به تصویر نیز صحبت کرد و نهایتا هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر مایکروسافت در کنار دیگر محصولات جدید این شرکت نیز به نمایش درآمد.

بیشتر بخوانید: مایکروسافت سرفیس پرو 9 رسما معرفی شد

هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر مایکروسافت

مایکروسافت از قابلیتی جدید که عملکردی مانند هوش مصنوعی DALL-E دارد را در مراسم دیروز خود معرفی کرد. هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر مایکروسافت در قالب یک اپلیکیشن جدید به نام، Microsoft Designer به مجموعه آفیس اضافه خواهد شد.

Microsoft Designer به کاربران اجازه می‌دهد تا با تایپ کردن عبارات توصیفی با کمترین زحمت و و در سریع‌ترین زمان ممکن به طرح‌های گرافیکی مدنظر خود دست یابید. مایکروسافت می‌گوید:

از «دیزاینر» (Designer) می‌توان برای خلق هر چیزی از کارت دعوت گرفته تا پست‌های شبکه‌های اجتماعی، لوگوها و حتی فایل‌های پاورپوینت استفاده کرد.

ابن نرم‌افزار هنوز در حالت پیش‌نمایش قرار دارد و مایکروسافت آن را به صورت محدود در قالب وب به نمایش گذاشته است. مایکروسافت از کاربران خود می‌خواهد نرم‌افزار مذکور را آزمایش کنند و بازخوردهای خود را گزارش دهند تا در اثر وجود مشکل بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل را برطرف کند.

Microsoft Designer پس از پشت سر گذاشتن آزمایشات و تست‌های مختلف، در نهایت نسخه رسمی آن را برای استفاده کاربران در Office 365 منتشر خواهد شد.

هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر مایکروسافت

مایکروسافت از Image Creator برای بینگ رونمایی کرد

مایکروسافت از یک ابزار دیگر برای تبدیل متن به تصویر به نام Image Creator که در موتور جستجوی بینگ قابل استفاده است پرده برداشت. چگونگی کاربرد این ابزار هنوز مشخص نیست اما مایکروسافت می‌گوید با این ابزار می‌توانید به ایده‌های خود حیات ببخشید.

هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر مایکروسافت در دو نوع متفاوت، یکی در قالب نرم‌افزار و دیگری یک ابزار در درون موتور جستجوی بینگ معرفی شده است. Microsoft Designer و Image Creator از مدل DALL-E که توسط OpenAI توسعه داده شده است استفاده می‌کنند. مایکروسافت در سال 2019 مبلغ هنگفتی بالغ بر 1 میلیارد دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده بود.

هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر مایکروسافت

استفاده از قابلیت‌های تبدیل متن به تصویر اگرچه جذاب و کاربردی است اما مسائلی مانند، سوگیری و نژادپرستی را مطرح می‌کنند. شاید هم به ب همین دلیل باشد یه مایکروسافت هنوز حرفی از امکان ساخت چهره نزده است.

مایکروسافت می‌گوید: «OpenAI محتواهای جنسی و خشونت‌آمیز را از پایگاه داده خود حذف کرده تا این مدل را تعلیم دهد.» از سمت دیگر این مدل‌های هوش مصنوعی با مشکل اخلاقی حق نشر روبرو هستند.

زیرا برای آموزش از تصاویر موجود در اینترنت استفاده می‌کند. بسیاری از هنرمندان به خصوص هنرمندان طراخ معتقد‌اند که، شرکت‌های بزرگ با استفاده از ابزارهایی که دارند از زحمات‌شان استفاده می‌کنند و ماحصل این زحمات را در قالب تجاری به فروش می‌رسانند. بنابراین عرضه این نوع قابلیت‌ها توسط مایکروسافت، می‌تواند دوباره این بحث‌ها را داغ کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص هوش مصنوعی تبدیل متن به تصویر مایکروسافت چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر