;
coinex

تلاش دولت زلنسکی برای تداوم فعالیت استارلینک در اوکراین

با توجه به سخنان اخیر ایلان ماسک مبنی بر توقف خدمات ماهواره‌ای در اوکراین، مشاور ریاست جمهوری اوکراین گفت به دنبال راه حلی برای تداوم فعالیت استارلینک در اوکراین هستند.

با شروع درگیری بین روسیه و اوکراین، ایلان ماسک مالک شرکت اسپیس ایکس، خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در کشور اوکراین رایگان اعلام کرد. با گذشت تقریبا هفت ماه از ارائه این خدمات حالا ایلان ماسک اعلام کرده که ممکن است تامین مالی سرویس خدمات اینترنتی استارلینک را متوقف کند. این در حالی است که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک یک منبع بسیار مهم و حیاتی در برقرار ارتباط در بخش‌های مختلف جامعه و همچنین ارتش اوکراین به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:‌ قطع خدمات اینترنت استارلینک در اوکراین ؛ «دولت آمریکا باید هزینه این خدمات را بپردازد!»

تداوم فعالیت استارلینک در اوکراین

در این زمینه مشاور ریاست جمهوری اوکراین اعلام داشت که در تلاش برای تداوم فعالیت استارلینک در کشور است. همچنین در ادامه سخنانش گفت که انتظار دارد خدمات استارلینک تا پایان رایزنی‌ها ادامه داشته باشد.

طبق گزارش، اسنادی به دست شبکه سی ان ان رسیده که در آن نشان می‌دهد، ایلان ماسک نامه‌ای در ماه گذشته به پنتاگون ارسال کرده و نوشته که نمی‌تواند هزینه‌های خدمات استارلینک در اوکراین را تامین کند و از وزارت دفاع آمریکا خواسته تا بودجه آن را تامین کند.

تداوم فعالیت استارینک در کشور

اسپیس ایکس برآورد کرده برای تداوم فعالیت استارلینک در کشور اوکراین تا پایان سال 2022، 120 میلیون دلار و برای یک سال آینده نیز به حداقل 400 میلیون دلار بودجه نیاز دارد که توانایی تامین مالی آن را ندارد.

همچنین در آن نامه مسئولان اسپیس ایکس بیان داشتند که در شرایطی نیستند که بتوانند ترمینال‌های بیشتری به اوکراین بدهند و قادر به تامین بودجه آن برای یک دوره مشخص نیستند.

در همین راستا ایلان ماسک در توییتر خود اعلام کرد تا کنون 20 هزار واحد ترمینال خدمات ماهواره‌ای که 80 میلیون دلار هزینه داشته به اوکراین اهدا کرده و تا پایان سال نیز 100 میلیون دلار دیگر هزینه در برخواهد داشت.

پیش از انتشار این نامه، ژنرال والری زالوژینی یکی از فرماندهان ارشد ارتش اوکراین در ماه جولای از آمریکا تقاضای 8 هزار ترمینال دیگر از استارلینک را داشت تا بتواند در خط مقدم از آن استفاده کند.

همچنین معاون نخست وزیر اوکراین میخائیلو فدروف ضمن تشکر از خدمات استارلینک گفته بود که اینترنت ماهواره‌ای به آنها در احیای انرژی و زیرساخت‌های ارتباطی کشور اوکراین کمک زیادی کرده است.

پس از گذشت سه روز از آغاز درگیری رسمی بین روسیه و اوکراین، در هشتم اسفند سال 1400، ایلان ماسک در یک توییت نوشت :

«خدمات استارلینک هم اکنون در اوکراین در دسترس است و پایانه‌‌های بیشتری در راه است.»

پس از توییت ماسک بود که دولت آمریکا اعلام کرد هزار بشقاب اینترنتی استارلینک را با هدف کمک به سربازان اوکراینی برای استفاده از پهباد، دریافت اطلاعات به روز و برقرار میان افراد به اوکراین ارسال خواهد کرد.

با این حال به نظر می‌رسد تداوم فعالیت استارینک در کشور اوکراین با اختلالات زیادی همراه باشد. چراکه مقامات اوکراینی چندی پیش اعلام کرده بودند که بروز اختلالات، در پروسه عملیات‌های این کشور اخلال ایجاد کرده و ارتباط میان افراد به طرز فاجعه باری مختل شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تلاش دولت زلنسکی برای تداوم فعالیت استارلینک در اوکراین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر