;
coinex

هوشمندسازی کروکی تصادفات در ایران

هوشمندسازی کروکی تصادفات در ایران ، برای جلوگیری از تصادفات ساختگی و سو استفاده از بیمه تا آخر آبان ماه به مرحله اجرا در خواهد آمد.

هنگام بروز تصادفات، ترسیم کروکی توسط کارشناس انجام می‎شود. در سال‌های اخیر اما به دنبال طرحی برای خروج از ترسیم دستی کروکی بوده و حالا هوشمندسازی کروکی تصادفات ایده‌ای بود که به این منظور طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: انتقاد پلیس از کیفیت خودروهای داخلی ؛ ورق‌های حلبی غیراستاندارد!

هوشمندسازی کروکی تصادفات در ایران

اهمیت رسم کروکی در تصادفات کشور اهمیت بسیار زیادی دارد. پلیس راهور همواره به دنبال روشی برای هوشمندسازی پروسه رسم کروکی بوده است. هوشمند بودن کروکی تصادفات مزایایی از جمله کاهش هزینه‌ها، جلوگیری از سو استفاده از بیمه و پیشگیری از تصادفات ساختگی را به دنبال دارد. حال و در جهت هوشمندسازی خدمات پلیس، کروکی‌های تصادف در ایران تا آخر آبان ماه الکترونیکی خواهد شد.

هوشمندسازی کروکی تصادفات در ایران

در مراسم تجلیل از نمونه‌های برتر ترافیکی، سردار سید کمال هادیانفر در جمع خبرنگران به سامانه یکپارچه رسیدگی به تصادفات اشاره‌ای کرد و گفت:

«این طرح در قم یکسال است که اجرا می‌شود و  در حال حاضر در این استان کروکی تصادفات صد درصد الکترونیک شده است. با تبلتها و تجهیزاتی که در اختیار پلیس قرار دارد افسرها همه اطلاعات راننده را در اختیار خواهند داشت. با فعالیت سامانه جدید چاپ اوراق بیمه نامه حذف شده است.»

هادیانفر از خرید 7000 تبلت برای اجرای هوشمند سازی کروکی خبر داد و گفت:

 «بنا داریم تا یک ماه  آینده این طرح را در کل کشور اجرایی کنیم و کروکی ها الکترونیک شود. در سیستم و سامانه موجود سالانه دو هزار میلیارد ریال خسارت تصادفات ساختگی است که این طرح جلوی آن را تا حدودی خواهد گرفت.»

همچنین او در مورد خروج خودروهای اسقاطی و ورود خودروهای جدید به ناوگان حمل و نقل گفت:

«بر اساس چیزی که تصویب شده بود باید به ازای تولید خودرو، خودرو اسقاط می شد اما حالا شاهد صدور گواهی صوری اسقاط هستیم. هیچ خروجی در ناوگان نداریم اما به طور مداوم وسیله نقلیه وارد ناوگان می‌شود. متاسفانه فردی شکایت کرده که می‌تواند با داشتن معاینه فنی خودروی خود را در ناوگان نگه دارد و برخی خودروهای با چهل سال سن هنوز در خیابانها هستند. متاسفانه با این وضعیت خیابانهای ما تبدیل به پارکینگ خواهند شد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد هوشمندسازی کروکی تصادفات در ایران چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر