;
coinex

قابلیت جدید توییتر برای شخصی‌سازی منشن کردن افراد

توییتر در حال کار بر روی قابلیت شخصی‌سازی منشن کردن افراد است که به مقابله با مزاحمت و آزار و اذیت در این شبکه اجتماعی بزرگ کمک می‌کند.

توییتر در حال طراحی قابلیت شخصی‌سازی منشن کردن افراد است که به کنترل آزار و اذیت و منشن‌های ناخواسته در این شبکه اجتماعی کمک می‌کند.

جین مانچون وانگ، مهندس نرم‌افزار به مدارکی از این قابلیت دست پیدا کرده و بر اساس اسکرین‌شات منتشر شده توسط او، این قابلیت جدید به کاربران امکان می‌دهد منشن‌های خودشان را محدود کرده یا کاملاً آن را غیرفعال کنند. البته بعد از انتشار این قابلیت هم می‌توانید مثل همین حالا امکان منشن کردن را برای همه فراهم کنید.

بیشتر بخوانید: پولی شدن هشتگ های توییتر

انگیزه‌های توییتر از شخصی‌سازی منشن کردن افراد

فراهم کردن امکان غیرفعال کردن منشن شدن به صورت کامل، حرکتی افراطی به نظر می‌رسد اما به کاربران امکان می‌دهد از منشن‌های ناخواسته و آزار و اذیت جلوگیری کنند. در حال حاضر کاربرانی که با منشن‌های ناخواسته روبرو می‌شوند امکان بلاک یا mute کردن کاربر مزاحم را دارند؛ اما در مواقعی که چنین حرکاتی به صورت هدفمند و انبوه انجام می‌شوند، نمی‌توان این کار را به صورت کلی انجام داد.

شخصی‌سازی منشن کردن افراد

مثل سایر امکانات آزمایشی، مشخص نیست که توییتر چه موقع این کنترل‌های جدید را در دسترس عموم قرار می‌دهد. سخنگوی توییتر به خبرنگاران اعلام کرده که در حال حاضر این شرکت نمی‌تواند اطلاعات خاصی در این زمینه ارایه دهد. لازم به ذکر است که دومینیک کاموزی، طراح حریم خصوصی توییتر در توییتی تأیید کرد که این شرکت در حال کار روی این قابلیت است که البته این توییت او حالا حذف شده است.

در حال حاضر هم توییتر قابلیت‌های خاصی برای مدیریت مخاطبان دارد. دو سال پیش این شرکت به همه کاربران امکان داد که پاسخ به توییت‌های خودشان را محدود کنند. با استفاده از این قابلیت می‌توانید امکان پاسخ دادن به توییت‌ها را محدود به افرادی کنید که آنها را دنبال می‌کنید یا افرادی که در توییت منشن شده‌اند. با وجود چنین قابلیتی، باز هم افراد مزاحم می‌توانستند نام کاربر را در توییت‌های دیگر منشن کنند. قابلیت جدیدی که توییتر در حال کار کردن روی آن است، به مقابله با چنین مزاحمت‌هایی کمک می‌کند.

توییتر اوایل امسال قابلیت Unmentioning را برای همه کاربران عرضه کرد. با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند نام خودشان را از توییت‌های دیگران حذف کنند تا فید منشن‌های خودشان را خلوت‌تر کنند. قابلیت شخصی‌سازی منشن کردن افراد به شما امکان می‌دهد که از همان وهله اول از درج نام خودتان در توییت‌ها پیشگیری کنید.

در هر صورت، تلاش توییتر برای مقابله با مزاحمت و منشن‌های ناخواسته امیدوارکننده است. چنین قابلیتی به مقابله با حملات و مزاحمت‌های هدفمند در این پلتفرم کمک می‌کند و مدت‌هاست که از این شرکت به دلیل انجام ندادن حرکتی جدی در این زمینه انتقاد می‌شود.

معمولاً چهره‌های شناخته شده بیشتر با چنین مزاحمت‌هایی روبرو می‌شوند اما این مسئله محدود به پروفایل‌های عمومی نیست؛ به خصوص با توجه به اینکه آزار و اذیت‌های نژادپرستانه در این پلتفرم زیاد مشاهده می‌شود. شخصی‌سازی منشن کردن افراد، گامی جدید برای حفاظت از کاربران آنلاین در برابر انواع سوء استفاده‌ها و مزاحمت‌ها است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره این تصمیم جدید توییتر چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: techcrunch

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر