;
coinex

فرار از زندان اوین و انفجار در میدان مین! خبرگزاری‌ها چه می‌گویند؟ | شایعه یا واقعیت؟

فرار از زندان اوین و انفجار در میدان مین از جمله مباحثی است که بسیار در شبکه های اجتماعی و خبرگزاری های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. اما ماجرای زندانیان فراری اوین و ورود آن‌ها به میدان مین چیست؟

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری فارس، تعدادی زندانی از اوین فرار کردند و وارد میدان مین شدند!

بیشتر بخوانید:

فرار از زندان اوین و انفجار در میدان مین

آتش سوزی در اوین
آتش سوزی در اوین

فارس این گونه می‌نویسد: ساعت 21:10 دیشب درگیری صوری بین تعدادی از زندانیان بند 7 اوین (محکومان مالی) با زندانیان بند 8 (سارقان) بوجود می‌آید.

طی این درگیری عده‌ای از فرصت سوءاستفاده کرده و انبار لباس و کارگاه کارآفرینی زندان را آتش میزنند که منجر به آتش‌سوزی گسترده، سرایت به بند 8 و اعزام آتش‌نشانان به اوین برای اطفاء حریق شد.

شواهد نشان می‌دهد این اقدام از پیش طراحی شده بود، چرا که تعدادی از زندانیان برای خود به طرقی سلاح سرد تهیه کرده بودند تا ضمن درگیری با نیرو‌های تامین امنیت زندان به آن‌ها آسیب بزنند و به سلاح هم دست پیدا کنند که البته موفق نشدند.

در میانه آتش‌سوزی و درگیری با نیرو‌های حفاظت، تعدادی زندانی اقدام به فرار می‌کنند. آن‌ها در ضلع شمالی زندان که کوه وجود دارد، وارد میدان مین می‌شوند. گفته می‌شود که صدا‌های انفجار شنیده شده مربوط به همین موضوع بوده است.

این در حالی است که یک منبع آگاه به فارس گفت:

در ماجرای دیشب زندان اوین هیچ زندانی روی مین نرفته است.

تصاویری در شبکه های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که نشان از آتش سوزی در زندان اوین دارد:
تصاویری در شبکه های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که نشان از آتش سوزی در زندان اوین دارد

برخی رسانه از 8 مصدوم در این ماجرا خبر دادند، اما هنوز آمار دقیقی از میزان مصدومان یا تلفات احتمالی منتشر نشده است.

همزمان با این اتفاقات و با تهییج و فراخوان رسانه‌های معاند بیش از 100 نفر از خانواده زندانیان مقابل زندان اوین تجمع نمودند.

شب گذشته به رغم فراخوان گسترده ضدانقلاب، هیچ تجمعی در تهران صورت نگرفت و پایتخت روز و شب آرامی را پشت سر می‌گذاشت که ناگهان اتفاق زندان اوین در ساعت پایانی شب صورت گرفت.

این در حالی است که ایسنا در مقاله ای تحت عنوان «در اوین چه گذشت؟» به این موضوع پرداخت و به نقل از یک منبع مطلع در سازمان زندان‌ها، ضمن تکذیب خبر انفجار مین در زندان اوین گفت:

در جریان اتفاقات شب گذشته هیچ زندانی وارد محوطه نشده و خبر روی مین رفتن زندانی‌ها کذب است. اصل ماجرا در بند سرقتی‌ها رخ داده و مربوط به بخش زندانیان امنیتی نبوده است.

نظر شما درباره آتش سوزی زندان اوین و همچنین صدای انفجارهای شنیده شده از این زندان چیست؟

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر