;
coinex

خسارت قطعی اینترنت بر حوزه بلاکچین و رمزارز ایران [گفت و گوی تکراتو با مدیر عامل انجمن بلاکچین ایران]

حوزه رمزارز و بلاکچین تنها یکی از شاخه‌های درخت اقتصاد دیجیتال کشور است که با خسارت قطعی اینترنت روبرو شد و تنها راه نجاتش بازگشت اینترنت آزاد است. اما با ادامه این روند چه اتفاقی برای حوزه رمزارز و بلاکچین و به طور کلی اقتصاد دیجیتال کشور خواهد افتاد؟

خسارت قطعی اینترنت بر تمام حوزه‌های اقتصاد دیجیتال به قدری گسترده است که شاید اکنون نتوانیم به درستی آن را محاسبه کنیم؛ خسارتی که شاید با ادامه روند قطعی اینترنت آزاد بین‌المللی، یا هیچ وقت قابل جبران نباشد و یا دوباره سنگی بزرگ بر راه  اقتصاد دیجیتال کشور باشد که برداشتنش سال‌ها به طول انجامد. در این گزارش مصاحبه تکراتو با عباس آشتیانی مدیرعامل بلاکچین ایران را می‌خوانید که از خسارت قطعی اینترنت بر حوزه رمزارز و بلاکچین ایران می‌گوید.

بیشتر بخوانید: کلاهبرداری با توکن مهسا امینی ؛ مراقب باشید [مصاحبه اختصاصی تکراتو با عباس آشتیانی]

نابودی مارکتینگ مجموعه‌ها، یکی از رخدادهای خسارت قطعی اینترنت است

عباس آشتیانی مدیر عامل انجمن بلاکچین ایران ابتدا توضیحی کلی از خسارات قطعی اینترنت بر اقتصاد دیجیتال کشور گفت: «این قطعی‌ها و کندی‌ها ممکن است بر کسب و کارهای داخلی تاثیر فنی نگذارد، اما بر روی مهم‌ترین بخش مجموعه‌ها یعنی حوزه مارکتینگ و روابط عمومی مجموعه‌ها تاثیر گار بوده است و ما شاهد قفل شدن حجم تراکنش‌ها و تعداد فعالیت‌های اقتصادی مبتنی بر فضای مجازی هستیم.»

نابودی مارکتینگ مجموعه‌ها، یکی از رخدادهای خسارت قطعی اینترنت است

وی افزود: «طبیعتا جامعه بلاکچین و کریپتوکارنسی ایران هم این تاثیر را گرفته‌اند خصوصا در حوزه تبادل و در حوزه استخراج. کسانی که از استخرهایی استخراج می‌کردند که ممکن بود با کشور مشکل داشته باشند و در حقیقت مستقیم به استخرهای استخراج متصل می‌شدند به طور مستقیم دچار مشکل شدند.

نرخ رد شدن پالس‌های صحیح معادلات استخراج رمزارز با مشکل مواجه شده؛ در کل توسعه دهندگان این حوزه و کسانی که در حوزه توسعه و برنامه نویسی در ایم زمینه شاغل هستند؛ به طور طبیعی وقتی با کسب و کارها از طریق قطعی اینترنت با رکود روبرو هستند، آنها نیز از طرف امنیت شغلی و نیروی انسانی متضرر خواهند شد.»

من فکر میکنم که بخش بلاکچین نیز مانند سایر بخش‌های حوزه اقتصاد دیجیتال آسیب‌های خاص خودش را دیده و امیدوارم هرچه سریع تر ما متوجه آن باشیم که بهای فعلی می‌تواند آثار جبران ناپذیری را در آینده داشته باشد.

فعالین حوزه بلاکچین دچار آسیب شدند

از آشتیانی در خصوص آسیب‌های حوزه بلاکچین پرسیدیم. وی در پاسخ گفت: «هنگامی که تصمیمات اقتصادی برای یک کشور گرفته می‌شود، قطعی اینترنت اصلا اتفاق خوبی نیست. از سویی دیگر بسیاری از فعالین این حوزه دچار آسیب‌هایی شده‌اند که به دلیل عدم وجود پیگیری استاندارد موضوعات آن‌ها، نمی‌توان مشکلات این فعالین را حل کرد.»

فعالین حوزه بلاکچین دچار آسیب شدند

من فکر می‌کنم که با ادامه این روند نه تنها جامعه بلاکچین و رمزارز کشور بلکه کل حوزه اقتصاد دیجیتال هم در زمینه گردش مالی و در نهایت منابع انسانی دچار فقری بشود که در آینده ارزش آن ضرر برای سرمایه‌های انسانی کشور خیلی خیلی می‌تواند بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید

آیا شما هم از محدودیت‌های اینترنتی اخیر متضرر شده‌اید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    اونم از بورس اینم از ارز دیجیتال دیگه دل مان به چه خوش باشد داخل گونی کردن در گونی را بستند زندگی در این وضعیت فایده ندارد

    پاسخ

    بخدا ریس بدرستی میگن چرا ما بخوایم بسوزیم فرصتهای ک الان در بازه زمانی ایجاد شده در صنعت دیجیتال بخوایم عقب بمونیم یا کلی ضرر داشته باشیم بلاکچین اگ قبول کردین یعنی ندونستین ک بلاکچن همون اینترنت نسل ۳ یعنی ازادی اقتصادی چرا بذاریم ب اینجا بکشه ک بخوایم روزی کلی جوان ایرانی رواز دهنشون بزنیم ازت تنها خواهشی ک دارم سری تر یک فکری بکنید تا دیر نشده من بدلیل تحریم باید از وی پی ان استفاده بکنم شمارو ب هرچی میپرستین از اینترنت بگذرین التماستون میکنیم

    پاسخ