;
coinex

بیانیه جمعی از روزنامه نگاران و فعالان رسانه‌ای حوزه فناوری در خصوص محدودیت‌های اینترنتی

بیانیه جمعی از روزنامه نگاران و فعالان رسانه‌ای حوزه فناوری در خصوص محدودیت‌های اینترنتی خواستار آزادی بازداشت‌شدگان این حوزه شده است.

روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای حوزه علم و فناوری با انتشار بیانیه‌ای خواستار دسترسی آزاد مردم به اینترنت و آزادی بازداشت شدگان این حوزه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: ضرر قطعی اینترنت تا امروز 25 هزار میلیارد تومان ؛ دوبرابر درآمد نفتی ایران در یکسال!

بیانیه جمعی از روزنامه نگاران و فعالان رسانه‌ای حوزه فناوری

ایران ما روزهای تلخ و دشواری را می‌گذراند. با بحرانی که در پی درگذشت مظلومانه مهسا امینی ایجاد شده، از سویی شاهد برخوردهای ناروا با مردمی هستیم که اعتراض خود را بیان می‌کنند و از سوی دیگر، بازداشت‌های گسترده فعالان فضای مجازی و محدودسازی اینترنت، حیات اجتماعی و اقتصادی و امنیت مردم را تهدید می‌کند.

ما روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای علم و فناوری، با درک اهمیت دسترسی به عنوان حق اساسی مردم، همواره در مسیر تسهیل توسعه اینترنت و فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی گام برداشته‌ایم و اکنون نیز بر این خواسته و حق اساسی پافشاری می‌کنیم.

به باور ما، سیاست‌های محدودسازی جریان آزاد اطلاعات هرگز کارآمد نبوده و نه تنها به اذعان کارشناسان و استادان علوم اجتماعی، بلکه به گواه تاریخ، ایستادن در برابر سیل سهمگین فناوری و تغییرات فرهنگی و اجتماعی و اجرای تصمیمات رسوایی مانند طرح موسوم به صیانت، نتیجه‌ای جز شکست و انداختن کشور به مسیر سنگلاخ تغابن نخواهد داشت.

از سوی دیگر، بازداشت روزنامه‌نگاران و چهره‌های شناخته شده و دلسوز حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که به‌جز مسوولیت حرفه‌ای خود اقدامی نکرده و به‌غیر از تلاش برای اطلاع‌رسانی و گسترش آگاهی گامی برنداشته‌اند، بی‌تدبیری آشکاری است که به سرخوردگی اجتماعی، تنگ‌تر شدن دریچه‌های تنفس جامعه و در نهایت خشم عمومی خواهد انجامید.

از این رو، ما روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای علم و فناوری، ضمن اظهار تاسف و نگرانی عمیق نسبت به برخوردهای انجام شده و همدردی با تمامی آسیب‌دیدگان و خانواده افراد جان‌باخته، سکوت در شرایط کنونی را بیش از این جایز نمی‌دانیم و به مسوولان توصیه می‌کنیم که علاوه بر خویشتن‌داری در برابر مردم، زمینه آزادی هرچه سریع‌تر بازداشت‌شدگان، به ویژه فعالان فناوری و روزنامه‌نگاری و آزادسازی دسترسی مردم به جریان آزاد اطلاعات را فراهم کنند.

امضا کنندگان بر اساس حروف الفبا:

1. محمود اروج زاده

2. هوتن ابوالفتحی

3. سعید آزاد

4. آرش افراسیابی

5. آزاده ارشدی

6. پیمان اکبرنیا

7. طهورا آدینه وند

8. مجتبی آستانه

9. نسیم اعتمادی

10. علی ارغوان

11. زهرا اکرمی

12. سیامک احدی

13. مهسا اسماعیلی

14.  ایمان بیک

15. مهسا بخشی پور

16. مژده باقری

17. آرش پارساپور

18. هانیه تقی زاده

19. محمدصالح تیمار

20. ساره جعفرقلی

21. محمدحسین جهان پناه

22. رضا جمیلی

23. امین جمشیدی

24. آرش جهانگیری

25. ساحره چمنی

26. شهروز چرکچی

27. المیرا حسینی

28. محمود حاج زمان

29. مسعود حبیبی قهرمان نژاد

30. میثم قاسمی

31. مینا حاجی

32. محمدحسین خلیلی

33. دانیال خدابخش

34. عباس خاراباف

35. محمد رضا دفتری

36. سوگل دانایی

37. نرگس رسولی

38. محمدرضا رضایی

39. سعید زعفرانی زاده

40. بهار سیار

41. میثم سلیمانی

42. پریسا سجادی

43. احسان سرشت

44. سمانه سمیع

45. سمیه سایش

46. آرش سروری

47. حامد شفیعی

48. شهرام شریف

48. محمد شکوری

50. علی اصلان شهلا

51. مرضیه شمس

52. علی صدرالدینی

53. الهه صالحی

54. حلیه صبورنژاد

55. محسن صحافی

56. محمدرضا عالیان

57. محمد حسین عالیان

58. سمانه عابدی

59. بهنام عقیلی

60. وحید علی‌محمدی

61. زهره غفارپور

62. فائزه طاهری

63. مهدی فوقی

64. محمود فراهانی

65. سلیمان فرهادیان

66. سمیه قشقایی

67. شایلی قرائی

68. زهرا قربانی

69. زهرا قنبری

70. رضا قربانی

71. رسول قربانی

72. حسین کیایی

73. کاظم کوکرم

74. پیمان گلکار

75. مائده گیوه‌چین

76. بسیم لاله

77. ندا لهردی

78. مهرک محمودی

79. مجتبی محمودی

80. صدرا مخملی

81. علی مومنی

82. مصطفی محمودی

83. شیدا ملکی

84. سیرانوش موسوی

85. شقایق محبوبی

86. حامد نراقی

87. صوفیا نصرالهی

88. دانیال نوروزی

89. بابک ولی‌زاده

90. مینا والی

91. محمد هجرتی

92. صبا همت‌یار

93. بهزاد یوسفی

94. سیاوش یالپانیان

95. غزل یگانگی

96. یاشار افتاده

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بیانیه جمعی از روزنامه نگاران و فعالان رسانه‌ای حوزه فناوری در خصوص محدودیت‌های اینترنتی چیست؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    راه چاره بستن و ممنوعیت نیست نظر ایشان صحیح هست. جوانان و نوجوانان ایران زمین هرگز با زور اصلاح نمیشوند. نمیدانم اینهایی که طرح صیانت میدهند بچه های خود را با کتک زدن اصلاح میکنند یا اصلا بچه ندارند‌. ما باید از تاریخ درس بگیریم که رضا شاه آیا با زور توانست چادر را بردارد ؟ آقا لطفا بزارید بچه های مان با علم روز آشنا شوند و آزاد باشند. شما فکر کن الان به یک عروسی دعوت میشوید اول شب همه رقص و پایکوبی میپردازند اما اگه این عمل سه یا چهار شب پشت سر هم باشه همه بیزار میشن و فرار میکنن معمولا اینترنت و فضای مجازی هم همینه شروع طوفانی دارد یا برداشتن ححاب اما یقین داشته باش بعد از یک مدت همه چی بر میگردد به قبل و عادی میشود فقط سعی کنید آگاهی بدهید نه مثل نادانان اکراه و اجبار ‌

    پاسخ

    سلام بابا جان مدتهاست قول واردات خودرو داده شده اما اگه خودرو وارد بشه خیلیا بلیس بلیس تمام میشه بنظره بنده اگه بیان همه کاره چندتا خودرو سازه تعطیل بکنند و به کارکنانشون دوبرابره حقوق در حاله کارشونه بدن باز خیلی بصرف وارداتی خودرو حداقل بازاره خودرو با ورود خودرو سروسامان پیدا می‌کنه بولاه بازار سیاه تمام میشه ولی بعضی یا نمی‌خوان بازار این بازار جمع بشه

    پاسخ

    یه چیزی که فهمیدم اینه که انگار دولت عصبانی تر ازم مردمه . انگار انتظار داشته مردم مثل غلام حلقه به گوش به حرفاش گوش کنن ولی مردم نافرمانی کردن . وگرنه دلیل دیگه ای نداره که یه ماه اینترنت قطع باشه ، خبرنگار و روزنامه نگار و مردم عادی و دانشجو و کلا هر موجودی بره بیرون رو دستگیر کنن ! انگار دولت فکر کرده “صاحب” مردمه ! و فکر میکنه .
    کسی چه میدونه شایدم از اینکه به آخر کارشون رسیدن می ترسن .

    پاسخ

    حق به تمام معنا. اینا همون هایی هستن که قرآن سره نیزه کردن. اینا گرگ هستن در لباس گوسفند.

    پاسخ