;
coinex

زیرسویه جدید ویروس کرونا در آمریکا در حال گسترش است

زیرسویه جدید ویروس کرونا در آمریکا شناسایی و در حال گسترش است. این می‌تواند خطر رشد مجدد پاندمی در آمریکا را افزایش دهد.

زیرسویه جدید ویروس کرونا در برخی از مناطق آمریکا در حال گسترش است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده ضمن تأیید این موضوع اعلام کرد: «BQ.۱ و BQ.۱.۱ عامل بیش از ۱۱ درصد از عفونت‌های کووید-۱۹ در این کشور طی این هفته بودند.»

بیشتر بخوانید: کشف یک داروی موثر بر کرونا با هوش مصنوعی!

زیرسویه جدید ویروس کرونا

بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده، دو زیرسویه جدید ویروس کرونا به نام‌های، BQ.۱ و BQ.۱.۱ در برخی از مناطق آمریکا در حال گسترش هستند. این زیرسویه‌ها از سویه اُمیکرون و از نسل زیر سویه BA.۵ هستند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در ایالات متحده اعلام کرد:

بیماری‌ها، BQ.۱ و BQ.۱.۱ عامل بیش از ۱۱ درصد از عفونت‌های کووید-۱۹ در آمریکا طی این هفته بودند. این دو عامل کمتر از یک درصد عفونت ها طی ماه قبل بودند.

زیرسویه جدید ویروس کرونا

قبل از این، زیرسویه جدید ویروس کرونا با زیرسویه BA.۵ جمع شده بود اما اکنون این زیرسویه‌ها از هم جدا شده و شیوع BA.۵ را به حدود 67 درصد از ابتلا به کرونا در این هفته کاهش داده است.

اریک توپول موسس مرکز تحقیقاتی اسکریپس گفت: «افزایش سریع موارد BQ.۱.۱ که دارای جهش‌هایی است و ممکن است شرایط را برای در امان ماندن از مصونیت قبلی فراهم سازد، میتواند محرک اصلی موج بعدی شیوع بیماری در ایالات متحده طی هفته های آینده باشد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شیوع زیرسویه جدید ویروس کرونا در آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر