;
coinex

اولین کنسول بازی 5G جهان رسما معرفی شد

اولین کنسول بازی 5G جهان در تاریخ ۲۳ مهر ۱۴۰۱ معرفی شد. این کنسول دستی اندرویدی به‌عنوان رقیب اصلی جی کلاود شناخته می‌شود.

در حال‌حاضر کنسول‌های بازی دستی یکی از پرطرفدارترین محصولات گیمینگ در جهان هستند و دور از انتظار نیست که برخی از شرکت‌‌های بزرگ در حوزه تکنولوژی، شانس خود را جهت تصاحب قسمتی از بازار جهانی گیمینگ، با ساخت یک کنسول قدرتمند امتحان کنند.

به همین منظور، شرکت ریزر در جدیدترین رویداد خود یعنی RazerCon 2022، کنسول Razer Edge 5G را به جهان معرفی کرد. کنسول مذکور در ماه ژانویه سال آینده، به صورت انحصاری برای اپراتورهای Verizon عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که کنسول دستی شرکت ریزر، برپایه سیستم عامل اندروید توسعه یافته است.

اولین کنسول بازی 5G جهان در سخت‌افزار خود شامل تراشه G3x نسل 1 کوالکام می‌شود که قادر است از حداکثر سرعت ۳ گیگاهرتز پشتیبانی کند. لازم به ذکر است که این تراشه با ۸ گیگابایت RAM و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه است. کنسول بازی یادشده، دارای یک صفحه نمایش به ابعاد ۶.۸ اینچ با کیفیت تصویر فول اچ دی پلاس است. ناگفته نماند که نرخ تازه‌سازی نمایشگر Razer Edge 5G معادل ۱۴۴ هرتز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: یک گوشی لنوو تینک پد به زودی عرضه می‌شود

اولین کنسول بازی 5G جهان

طبق اظهارات شرکت ریزر، به سبب نمایشگر بهینه شده و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری، کاربران Razer Edge 5G هرگز با مشکل کمبود شارژ باتری مواجه نخواهند شد. متاسفانه هیچ اطلاعاتی درباره توان شارژ و شارژ سریع این محصول منتشر نشده است.

با این‌ حال مهم‌ترین ویژگی اولین کنسول بازی 5G جهان، اتصال به شبکه‌های مخابراتی نسل ۵ است که می‌تواند حداکثر سرعت اپراتور Verizon را به مخاطبان خود ارائه دهد. در ادامه، نسخه ۵.۲ بلوتوث و وای‌فای 6E سایر روش‌های اتصالی این محصول را تکمیل می‌کنند.

Razer Edge 5G

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، ریزر ادج بر پایه اندروید توسعه یافته است. این امر موجب می‌شود که کاربران به تمام خدمات گوگل پلی دسترسی داشته باشند. همچنین لازم است این موضوع را خاطر نشان کرد که باتوجه به تکیه کردن Razer Edge 5G به فضای ابری و استریم، سرویس Xbox Cloud Gaming نقشی کلیدی در آن ایفا می‌کند. این محصول قابلیت استریم محتوای موجود در سرویس استریم Geforce Now کمپانی انویدیا را نیز خواهد داشت.

اولین کنسول بازی 5G جهان تنها از راه سرویس کلود گیمینگ Xbox قادر است عناوین کنسولی را استریم کند‌. البته کاربران در صورت تمایل قادر هستند از طریق استیم لینک، بازی‌های PC را تا حداکثر فریم‌ریت ۱۴۴ هرتز تجربه کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه این کنسول شرکت ریزر، پشتیبانی از نرم‌افزار Parsec و Moonlight است.

بدون در نظر گرفتن کنترلرها، طراحی ریزر ادج شباهت زیادی به یک تبلت گیمینگ دارد: اما با متصل کردن دسته‌های گیمینگ Kishi V2 Razer Edge، ظاهر یک کنسول بازی دستی تمام‌عیار را به خود می‌گیرد. کنترلرها در داخل جعبه محصول قرار دارند و کاربران نیازی به پرداخت هزینه اضافه جهت خرید کنترلر ندارند.

در آخر باید گفت نسخه پرو دسته‌های گیمینگ Kishi V2 در این کنسول بازی کمپانی ریزر مورد استفاده قرار گرفته‌اند که به فناوری هایپرسنس ریزر مجهز هستند و به لطف آن، کاربران فیدبک‌های دقیق‌تری را دریافت می‌کنند. این دسته‌ها، از جک ۳.۵ میلی‌متری صدا نیز پشتیبانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اولین کنسول بازی 5G جهان چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر