;
coinex

رفع مسدودسازی سرویس‌های پیامکی ؛ پذیرش مسئولیت رسمی هر نوع سواستفاده توسط شرکت‌ها!

طبق اخبار منتشره، برخی از مدیران برای رفع مسدودسازی سرویس‌های پیامکی ، تعهدنامه‌ای را امضا کردند. مفاد این تعهدنامه چیست؟ در تکراتو بخوانید.

وزارت ارتباطات اعلام کرد که محدودیت‌های سرویس‌های پیامک رفع شده است ولی همچنان محدودیت‌ها برای سامانه‌های دارای تخلف، باقی است. به همین منظور در هفته‌ی اخیر، مدیران این کسب‌وکارها تعهدنامه‌ای را برای رعایت الزامات امنیت سایبری و پایش محتوایی امضا نمودند. طبق این تعهدنامه که با هدف رفع مسدودسازی سرویس‌های پیامکی امضا شد، مسئولیت هرگونه سوءاستفاده از سرویس پیامکی، با مدیرعامل مجموعه‌های مربوطه است.

بیشتر بخوانید: علت قطع سرویس های ارسال پیامک گروهی چیست؟

رفع مسدودسازی سرویس‌های پیامکی با ضمانت تعهدنامه!

امکان ارسال پیامک‌های انبوه و تبلیغاتی، تقریبا از ظهر روز جمعه 22 مهرماه، شروع شد. این پیامک‌ها اهمیت ویژه‌ای برای شرکت‌ها دارند و یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی بسیاری از کسب‌وکارها با کاربرانشان شناخته می‌شوند. این محدودیت و مسدودسازی ضربه‌ی مهلک دیگری پس از فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ بر تنه‌ی کسب‌وکارها بود. زیرا استفاده از این سیستم پیامکی ضرورتی بیش از یک راه ارتباطی برای کسب‌وکارها دارد و برای آن‌ها حیاتی است.

اما شب گذشته، وزارت ارتباطات در کانال روابط عمومی این وزارتخانه در پیام‌رسان بله از رفع مسدودسازی سرویس‌های پیامکی خبر داد:

«محدودیت‌های سرویس ارسال پیام کوتاه انبوه که در روز جمعه 22 مهرماه 1401 با دستور قضایی اعمال شده بود، روز گذشته (شنبه) با پیگیری وزارت ارتباطات برطرف شد. براساس اعلام صورت گرفته، فقط محدودیت موجود مربوط به سامانه‌هایی است که از قبل دارای تخلف بوده و طبق نظر مراجع قضایی محدود شده اند و سامانه‌هایی که از روز جمعه محدودیت ارسال پیامک داشتند در حال حاضر مشکلی برای سرویس دهی ندارند.»

رفع مسدودسازی سرویس‌های پیامکی

جالب است بدانید که مدیران کسب‌وکارهای فعال در حوزه سرویس‌های پیامکی و مشتریان این سرویس‌ها، اخیرا تعهدنامه‌ای برای رعایت الزامات امنیت سایبری امضا کرده‌اند این تعهدنامه پس از ارسال پیام کوتاهی درباره ناآرامی‌های اخیر تنظیم شد. طبق این تعهدنامه تمامی مسئولیت‌های حقوقی و کیفری سوءاستفاده از سامانه پیامکی بر گردن مدیرعامل مجموعه است و حق هرگونه اعتراضی را در این خصوص از او سلب می‌شود.

شرکت‌ها و اپراتورها در لیست امضای تعهدنامه

طبق تعهدنامه مذکور که برای رفع مسدودسازی سرویس‌های پیامکی امضا شد، کلیه شرکت‌های ارائه دهنده سرویس ارسال پیامک انبوه موظف هستند تا احراز هویت کامل، قابل استناد و قابل پیگیری از کاربران و استفاده‌کنندگان سرویس‌های پیامکی در دست داشته باشند. علاوه بر شرکت‌ها، وظبفه‎‌ای بر گردن اپراتور‌ها و شرکت‌های ارائه دهنده سرویس ارسال پیامک انبوه هست که آن‌ها ملزم به نگهداری حداقل 6 ماه از تمامی لاگ‌های سامانه‌های خود می‌کند.

طبق تعهدنامه مذکور تمام مشتریان سرویس‌های پیامکی موظف به حفظ و نگهداری محرمانگی اطلاعات کاربری شدند که شامل نام کاربری، کلمه عبور یا هرگونه توکن و شناسه یکتا است. این مشتریان باید از ارائه اطلاعات احراز هویت به افراد مختلف جلوگیری کنند تنها این اطلاعات را در اختیار حداکثر یکی از پرسنل مجموعه خود بگذارند.

بنا بر متن صریح این تعهدنامه، مسئولیت هرگونه سوءاستفاده ناشی افشاء اطلاعات محرمانه مستقیما بر عهده مدیر و بالاترین مسئول آن شرکت است و در صورت مشاهده‌ی هرگونه قصوری، مدیر سازمان به عنوان متهم به مرجع قضایی معرفی می‌گردد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اهمیت رفع مسدودسازی سرویس‌های پیامکی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر