;
coinex

تصفیه آلودگی هوا با خودرو ؛ ایده جذاب و عجیب آئودی!

آیا با وجود افزایش تولید دی‌اکسیدکربن و سایر آلاینده‌ها، ایده‌ی تصفیه آلودگی هوا با خودرو ناجی هوای زمین خواهد شد؟

با حضور خودروهای الکتریکی، منتظر شهری سرسبزتر هستیم. زیرا به نظر می‌رسد این خودروها سبزتر و بهتر از همتایان بنزینی و دیزلی خود باشند. اما باید بدانید که در مورد تولید گرد و غبار یا ذرات ریز ناشی از ترمزگیری و اصطکاک تایرها با زمین، تفاوت زیادی ایجاد نخواهد شد.

زیرا هر خودرویی هنگام حرکت مقداری از آنها را از خود بر جای می‌گذارد. اما علم همیشه جایی برای امیدواری باقی می‌گذارد. این بار ایده‌ی جذاب تصفیه آلودگی هوا با خودرو با نقش‌آفرینی خودروهای آئودی به مقابله با این ذرات می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: کامیون های برقی تسلا سمی (Semi) دنیای حمل و نقل را متحول می‌کنند

 همکاری کمپانی Mann + Hummel با آئودی برای تصفیه آلودگی هوا با خودرو

طبق اخبار منتشره، کمپانی آئودی برای مقابله با ذرات آلاینده و کاهش آن‌ها، بر روی یک پروژه آزمایشی با همکاری کمپانی Mann + Hummel در حال فعالیت است. گفته می‌شود این دو کمپانی موفق به طراحی یک فیلتر پیشرفته شده‌اند که شرایط جذب ذرات آلاینده را برای خودروهای برقی فراهم می‎کند.

این فیلتر از نظر مکانیسم بسیار شبیه به سیستم‌های تصفیه هوای خانگی است. این فیلتر در قسمت جلویی نصب می‌شود و ذرات تولیدی آن یا ذرات معلق در هوا را جمع‌آوری می‌کند. نکته مثبت این پروژه آن است که به دلیل نصب این فیلتر تصفیه در قسمت جلوی رادیاتور، نیازمند تغییر طراحی خودروها نیستیم.

تصفیه آلودگی هوا با خودرو

البته باید گفت که ایده‌ی تصفیه آلودگی هوا با خودرو و پروژه‌‌ی آئودی و Mann + Hummel چیزی نیست که برای اولین بار اتفاق افتاده باشد. در سال 2020 دو کمپانی این پروژه را آغاز کردند و طبق اعلامشان این پروژه تا سال 2024 ادامه پیدا می‌کند و نتایج در همان سال ارزیابی خواهد شد.

ایستگاه هواشناسی به کمک آئودی می‌رود؟

از مزایای دیگر این ایده آن است که استفاده از این تکنولوژی در مدل‌های مخصوص تست سری E-Tron، پس از 31,068 مایل یا تقریبا 50 هزار کیلومتر، اثر منفی روی عملکرد خودرو نمی‌گذارد. همچنین ارزیابی‌های محققان آئودی در شهر اشتوتگارت آلمان نشان دهنده‌ی آن است که خودروهای تست E-Tron با تکیه به این تکنولوژی تصفیه آلودگی هوا با خودرو می‌توانند ذرات آلاینده را از هوای آزاد پاکسازی کنند. این نوید بزرگی برای عصر امروز است.

در انتها شاید جالب توجه باشد که بدانید کمپانی آئودی و Mann + Hummel با هدف افزایش کاربری ایده‌ی خود، تصمیم گرفته‌اند سیستم تصفیه هوای پیشرفته ابداعی را با کمک سنسورها و قابلیت‌های ارتباطی موجود به ایستگاه‌های هواشناسی متصل کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تصفیه آلودگی هوا با خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار خودرو را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر