;
coinex

افشای هویت هکر منگو مارکتس ؛ آبراهام آیزنبرگ کیست؟

صرافی منگو مارکتس (Mango Markets) مورد سرقت قرار گرفت. هکر منگو مارکتس هویت خود را افشا کرده و قصد دارد به تیم Mango جهت بازگرداندن سرمایه کاربران کمک کند.

هکر منگو مارکتس هویت خود را افشا کرد. وی از اقدامات خود به عنوان یک استراتژی تجاری سودآور یاد می‌کند. آبراهام در گذشته نیز مورد اتهام سرقت از شبکه‌های بلاک چینی قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با صرافی ارز دیجیتال ExMarkets

افشای هویت هکر منگو مارکتس

آبراهام آیزنبرگ (Avraham Eisenberg)، دلال آثار هنری دیجیتال، خود را به عنوان عامل اصلی هک 100 میلیون دلاری پروژه Mango Markets معرفی کرد. آبراهام در یک پیام توییتری گفت: «من با تیمی درگیر بودم که هفته گذشته استراتژی معاملاتی بسیار سودآوری را اجرا کرده‌اند».

آیزنبرگ در اعتراف خود استدلال کرد که اقدامات هکر‌ی‌اش طبق قوانین بازار آزاد صورت گرفه است. این احتمال وجود دارد که تیم توسعه‌دهندگان Mango Markets به طور کامل از عواقب تنظیم پارامترها آگاهی نداشته باشد.

افشای هویت هکر منگو مارکتس ؛ آبراهام آیزنبرگ کیست؟

آیزنبرگ خاطرنشان کرد: «هک منگو مارکتس منجر به ورشکستگی این شرکت شد. صندوق بیمه قادر به پوشش خسارات وارد شده به شبکه نیست. این موضوع منجر به از دست رفتن 100 میلیون دلار از وجوه کاربران شده است».

آیزنبرگ در ادامه افزود: «برای اصلاح وضعیت فعلی، به مذاکره با صندوق بیمه می‌پردازم. هدف از این مذاکرات بازگشت سرمایه تمامی کاربران در اسرع وقت خواهد بود».

آشنایی با Mango Markets

هکر منگو مارکتس فرآیند سرقت دارایی‌های کاربران را با نحوه عملکرد اهرم‌زدایی خودکار در صرافی‌ها مقایسه کرد. طبق اظهارات آیزنبرگ، اهرم‌زدایی صرافی‌ها یک مکانیزم مدیریت ریسک است که زمانی که ارزش یک سهام کاهش یافته و معامله با ضرر بسته می‌شود، صرافی جهت کسب اطمینان از حفاظت دارایی کاربران سودهای بخشی از سودهای معامله‌گران سودآور را پس می‌گیرد.

Mango Markets یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) در بلاک چین سولاناست. توکن بومی این صرافی با نام MNGO، یک توکن کمتر شناخته شده به شمار می‌رود. ارزش بازار این توکن کمی بیشتر از 26.8 میلیون دلار است.

طبق گزارش‌ها، هکر منگو مارکتس یک کیف پول رمزارزی را با استیبل کوین USDC تأمین مالی کرده و سپس با آن وجوه در بازار فیوچرز منگو اقدام به کلاهبرداری نموده است. بلافاصله پس از اقدام آیزنبرگ قیمت MNGO در تعدادی از صرافی‌های خارجی 5 الی 10 برابر شد. اوراکل‌های قیمت Mango از قیمت این توکن جهت قیمت‌گذاری MNGO-PERP استفاده کردند.

همکاری منگو مارکتس به گروه هکری

به گفته تیم منگو مارکتس، افزایش سود محقق نشده در حساب بدین معناست که کاربر می‌تواند به طور تقریبی 100 میلیون دلار Msol، SOL، USDT، BTC و USDC را برداشت کند.

تیم منگو مارکتس اعلام کرد که قصد دارد مستقیماً با گروهی که در حمله هکری اخیر نقش دارند مذاکره کند. آن‌ها اعلام کردند: «ما بر این باوریم که سازنده‌ترین راه برای نزدیک شدن به موضوع، ادامه ارتباط با افراد مسئول این حادثه است».

آیزنبرگ در گذشته به سرقت وجوه خزانه‌داری Fortness DAO، فورک Olympus DAO متهم شده بود. Olympus DAO در شبکه بلاک چین Avalanche اجرا شده است. آیزنبرگ در این شرکت به عنوان توسعه‌دهنده اصلی مشغول فعالیت بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افشای هویت هکر منگو مارکتس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptonews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر