;
coinex

کمک مالی برای عرضه اینترنت استارلینک در مناطق محروم ؛ خیریه ایلان ماسک!

به منظور برقراری اینترنت استارلینک در مناطق محروم قرار است این برنامه به گزینه کمک مالی مجهز شود، این خبر از طرف ایلان ماسک نیز تایید شده است.

در روزهای گذشته بحث‌های بسیاری پیرامون اینترنت استارلینک به وجود آمده، این بحث‌ها از هزینه‌های این سرویس در اوکراین گرفته تا فعال بودن آن در ایران ادامه داشته است. چند روز پیش ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، درباره وضعیت اینترنت اوکراین گفت هزینه‌های ارائه سرویس استارلینک در اوکراین به ده‌ها میلیون دلار رسیده، بنابراین باید پنتاگون این هزینه‌ها را برعهده بگیرد.

البته مدیرعامل اسپیس ایکس در مدت زمان کوتاهی نظر خود را تغییر داده و در خبری اعلام کرد به ارائه رایگان اینترنت ماهواره‌ای در این کشور ادامه خواهد داد، هرچند براساس اعلام برخی از شهروندان اوکراین، سرویس‌دهی استارلینک در این کشور رایگان نیست. ایلان ماسک، اگرچه گفته ارائه خدمات در اوکراین را متوقف نمی‌کند، اما اکنون از تمایل شرکت تحت مدیریت خود برای در نظر گرفتن گزینه‌ای جهت اهدای کمک مالی توسط مردم به منظور ارائه دسترسی به اینترنت در مناطق محروم خبر داده است.

بیشتر بخوانید: رئیس سازمان فضایی کشور: منظومه ماهواره ای ایران رقیب جدی استارلینک است!

کمک مالی برای عرضه اینترنت استارلینک در مناطق محروم

طبق این ویژگی در واقع اگر در منطقه دورافتاده‌ای امکان دستیابی به اینترنت نباشد و افراد قصد داشته باشند به اینترنت در آن منطقه متصل شوند، در آینده می‌توانند با این قابلیت هزینه چنین کاری را مستقیما پرداخت کنند و به هدف خودشان برسند.

در واقع این مسئله از آنجایی آغاز شد که «هم سرونجوگی»، مدیرعامل میلیاردر شرکت فین‌تک Chipper Cash، در توییتی از نصب استارلینک و دستیابی به سرعت فوق‌العاده بالای اینترنت ماهواره‌ای خبری را منتشر کرد و در این توییت با منشن کردن ایلان ماسک، از تمایلش جهت پرداخت کمک مالی برای تجهیز مدارس و بیمارستان‌های اوگاندا به اینترنت استارلینک گفت.

اینترنت استارلینک در مناطق محروم

پس از این اتفاق ایلان ماسک در واکنش به این توییت، در مورد تمایل دیگران جهت کمک مالی به منظور ارائه اینترنت استارلینک در مناطق محروم پرسشی را مطرح کرد. این گفته ماسک با واکنش مخاطبین روبه‌رو شده و کاربران از چنین اقدامی استقبال کردند.

حالا ایلان ماسک در توییتی از قصد اسپیس ایکس برای اضافه کردن گزینه‌ای جهت ارائه کمک مالی به استارلینک خبر داده است. بنابراین کاربران در مناطق مختلف جهان می‌توانند با اهدای پول، امکان دسترسی مردم در مناطق دورافتاده به اینترنت ماهواره‌ای را فراهم کنند. این هزینه‌ها احتمالا مربوط به ارسال کیت، هزینه ماهانه سرویس و همچنین نگهداری از این سرویس خواهد بود.

با اینکه آنطور از شواهد پیداست یکی از دلایل اصلی چنین کاری، جمع‌آوری کمک مالی برای اوکراین خواهد بود، ولی مهاجران ثروتمند و مشهور زیادی در دنیا به دنبال دسترسی مردم کشورشان به اینترنت پرسرعت هستند. بنابراین شاید با ارائه این گزینه، افراد بیشتری بتوانند به اینترنت پرسرعت و دسترسی آزاد به اطلاعات دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کمک مالی برای عرضه اینترنت استارلینک در مناطق محروم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر