;
coinex

تولید واکسن سرطان با تکنولوژی واکسن کرونا ؛ وعده امیدبخش بیون‌تک

بنابر گزارش بانیان بیون تک (سازنده واکسن کرونا)، امکان تولید واکسن سرطان با تکنولوژی واکسن کرونا (mRNA) کنونی، تا قبل از سال 2030 وجود دارد.

بانیان بیون تک، به دلیل همکاری در تولید و عرضه یکی از مهمترین واکسن‌های کرونا جهان، معروف شدند. بنیان گذاران این شرکت اعلام کرده‌اند که توانایی ارائه واکسن سرطان تا قبل از پایان دهه فعلی را دارند.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از ابتلا به سرطان با پیشرفت تحقیقات مربوط به آلودگی هوا!

تولید واکسن سرطان با تکنولوژی واکسن کرونا

«اوغور شاهین» و «اوزلم تورچی»، موسسان شرکت آلمانی بیون تک هستند. این شرکت با همکاری فایزر، واکسن mRNA کرونا را تولید کرده‌ است. این زوج در مصاحبه با بی بی سی، خوشبینی خود را برای تولید واکسن سرطان اعلام نمودند.

تولید واکسن سرطان با تکنولوژی واکسن کرونا

طبق یافته‌های پروفسور تورچی، امکان دستکاری در واکسن mrna وجود دارد تا باعث آماده سازی سیستم ایمنی، برای حمله به سلول‌های سرطانی و کووید- 19 شود. طبق وعده‌های دکتر شاهین در مورد زمان ارائه واکسن‌های سرطان بر پایه mrna، می‌توان تا پیش از 2030 امیدوار بود.

واکسن mrna کرونا قانون‌های ژنتیکی را به زیر مجموعه‌های پروتینی بدون خطر کووید- 19 در داخل بدن منتقل می‌کند و سپس به سلول‌هایی که پروتین شاخک را به وجود می‌آورند، می‌رساند. در اثر این حرکت، آنتی ژن‌ها پادتن‌های سیستم ایمنی را برای حمله به چیزی که مد نظر است، آماده می‌‌کنند.

به گفته دکتر تورچی، این عملکرد برای واکسن‌های سرطان هم صادق است تا به سلول‌های سرطانی حمله کنند و آن‌ها را از بین ببرند. این واکسن‌ها دارای قوانین ژنتیکی برای آنتی ژن‌های سرطانی یا پروتین‌های موجود بر روی سلول‌های تومور هستند.

تا پیش از شیوع کرونا، بیون تک بیشتر بر روی سلول‌های سرطانی کار می‌کرد، اما به خاطر همه گیری کرونا، به سراغ واکسن این بیماری رفت. هم اکنون این شرکت آلمانی واکسن‌های سرطان متعددی تولید کرده است که همه آن‌ها آزمایش‌های تکمیلی را گذرانده‌اند.

به دلیل کسب موفقیت این شرکت در تولید واکسن mrna کرونا، می‌توان برای ساخت واکسن سرطان امیدوار بود. با این حال مشکلات زیادی در این راه وجود دارد. به عنوان مثال سلول‌های سرطانی که تشکیل دهنده تومور‌ها هستند، از پروتین‌های متعددی درست شده‌اند و به همین دلیل تولید واکسنی که کار خود را به بهترین نحو انجام دهد، کار بسیار سختی است. تورچی در این مورد می‌گوید:

بیون تک به مرحله تسریع تولید واکسن کرونا  mrna رسیده و در مورد طریقه واکنش سیستم ایمنی بدن به آن‌ها اطلاعات ارزشمندی کسب کرده است. هم چنین تولید و عرضه واکسن‌های بر پایه mrna، دید سازمان بهداشت و درمان را به این نوع واکسن‌ها متحول خواهد کرد.

بر اساس این گفته‌ها، تولید واکسن‌های سرطان تسریع پیدا کرده است، اما شرکت بیون تک هم در تولید این واکسن‌ها تردید دارد. در حالت کلی با توجه به موفقیت‌های به دست آمده در زمینه واکسن کرونا mrna می‌توان به این موضوع امیدوار بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تولید واکسن سرطان با تکنولوژی واکسن کرونا چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر