;
coinex

تدوین چارچوب قانونی رمزارزها توسط قزاقستان

مجلس سفلای قزاقستان نظارت بر کریپتوکارنسی‌ها را افزایش می‌دهد. تدوین چارچوب قانونی رمزارزها توسط قزاقستان منجر به افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در این کشور می‌شود.

مجلس پارلمان قزاقستان اقدام به تصویب پنج لایحه مرتبط با دارایی‌های دیجیتال نمود. دولت قزاقستان قصد دارد کنترل خود در فضای رمزارزها و استخراج ارزهای دیجیتال را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:‌ بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

چارچوب قانونی رمزارزها در کشور قزاقستان

طبق گزارش خبرگزاری روسی تاس (TASS)، مجلس سفلای قزاقستان، پنج لایحه جدید از جمله چارچوب قانون‌گذاری بیت کوین و ارزهای دیجیتال را تصویب کرده است. اکاترینا اسمیشلیوا (Ekaterina Smyshlyaeva)، عضو کمیته اصلاحات اقتصادی و توسعه منطقه‌ای مجلس قزاقستان در این راستا افزود:

نمایندگان مجلس یک لایحه بخش‌بندی شده در مورد دارایی‌های دیجیتال جمهوری قزاقستان و چهار لایحه مرتبط دیگر را به عنوان یک ابتکار قانونی تدوین کرده‌اند.

تدوین چارچوب قانونی رمزارزها توسط قزاقستان به دلیل فقدان قوانین مشخص نظارتی در این حوزه صورت می‌گیرد. طبق اظهارات اسمیشلیوا، بخشی از پیش نویس لایحه به طور اختصاصی به موضوع “تولید و گردش دارایی‌های دیجیتال امن و نا امن” می‌پردازد.

قوانین ماینینگ کریپتو در قزاقستان

از دیگر اقدامات مشابه دولت قزاقستان می‌توان به ایجاد دستورالعمل‌هایی در راستای مصرف انرژی استخراج کریپتو اشاره کرد. چارچوب‌های نظارتی جدید به مقامات مدیریتی وزارت نیرو اجازه می‌دهد تا نیروی برق کشور را بر اساس نیاز به شبکه سهمیه‌بندی کنند.

یکی از اهداف اصلی قوانین نظارتی قزاقستان، افزایش نظارت بر کارکرد صرافی‌های ارز دیجیتال است. دولت قصد دارد برای حمایت از پلتفرم‌های معاملاتی، قوانین ویژه‌ای برای ماینرهای کریپتوکارنسی اعمال کند. از سال 2024 به بعد، تمامی ماینرهای ارز دیجیتال در قزاقستان می‌بایست با 75 درصد از کل درآمد خود در پلتفرم‌های معاملاتی اقدام به معامله کنند.

تدوین چارچوب قانونی رمزارزها توسط قزاقستان

مقامات قزاقستان همچنین از استخرهای ماینینگ ارز دیجیتال درخواست مالیات بر درآمد خواهند کرد. تدوین چارچوب قانونی رمزارزها محدودیت‌های بزرگتری برای شرکت‌های فعال در حوزه کریپتوکارنسی به وجود خواهد آورد. شرکت‌های رمزارزی کشور قزاقستان ملزم به پرداخت مالیات به دولت هستند.

حضور گسترده قزاقستان در صنعت کریپتوکارنسی

شرکت‌های ماینینگ ارز دیجیتال تنها مالیات برق مصرفی خود را بر اساس نرخ انرژی کشور قزاقستان پرداخت خواهند کرد. میزان مالیات پرداختی به عواملی چون مقدار توکن تولید شده و انژری مصرفی دستگاه‌ها در عملیات ماینینگ بستگی دارد.

تدوین چارچوب قانونی رمزارزها توسط قزاقستان فرصتی بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری به وجود میاورد. به لطف قانونی شدن کریپتوکارنسی‌ها، بسیاری از شرکت‌های جدید مرتبط با حوزه رمزنگاری شروع به فعالیت در قزاقستان خواهند کرد.

کشور قزاقستان در صنعت ارزهای دیجیتال فعالیت بالایی داشته است. آژانس نظارت مالی قزاقستان، اوایل ماه جاری اعلام کرد که جهت مبارزه به جرایم مالی با بایننس همکاری خواهد کرد. چند روز بعد صرافی بایننس نیز اعلام کرد که مجوز مدیریت پلتفرم دارایی‌های دیجیتال و ارائه خدمات مدیریت سرمایه در کشور قزاقستان دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تدوین چارچوب قانونی رمزارزها توسط قزاقستان چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptodaily

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر