;
coinex

هزینه استارلینک اوکراین را پنتاگون و اتحادیه اروپا می‌پردازند!

انحادیه اروپا و پنتاگون، با اخطار ایلان ماسک برای عدم عرضه استارلینک در اوکراین، پرداخت هزینه استارلینک اوکراین را در اولویت قرار دادند.

ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس تهدید کرده بود، در صورت عدم دریافت کمک مالی، خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را به اوکراین ارائه نخواهد کرد. به دنبال این تهدید، پنتاگون و اتحادیه اروپا در حال بررسی پرداخت هزینه‌های این خدمات هستند. طبق مصاحبه گابریلیوس لندسبرگیس، وزیر امور خارجه لیتوانی با خبرگزاری پولیتیکو و افشای این برنامه بیان کرد که این گفت و گوها مراحل اولیه خود را طی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: کمک مالی برای عرضه اینترنت استارلینک در مناطق محروم ؛ خیریه ایلان ماسک!

هزینه استارلینک اوکراین

ایلان ماسک ضرر مالی ارائه استارلینک در اوکراین را اعلام کرد و گفت برای ادامه ارائه خدمات دراین کشور، پرداخت هزینه‌ها باید توسط پنتاگون صورت گیرد. نظر ایلان ماسک بعد از زمان کوتاهی تغییر کرد و گفت سرویس دهی رایگان در اوکراین ادامه‌ خواهد داشت. البته گزارش‌ها حاکی از آن است که استارلینک رایگانی در اوکراین وجود ندارد.

هزینه استارلینک اوکراین

اخطار اولیه ایلان ماسک اما سبب شد تا وضعیت استارلینک در اوکراین از سوی کشورهای دیگر به موضوعی نگران کننده تبدیل شود، زیرا این کشور برای پیشبرد برنامه‌های نظامی خود به استارلینک نیاز دارد.

به گفته لندسبرگیس دسترسی به اینترنت در کشور جنگ زده، نباید توسط شخص قدرتمندی که در طی یک روز توانایی قطع سرویس‌دهی را دارد، اداره شود.

به اعتقاد وزیر امور خارجه لیتوانی، لازم است کشور‌های اتحادیه اروپا اقدام به خریداری سرویس استارلینک کنند. در گزارش خبری از پولیتیکو، از طرف مقامات رسمی آمریکا اعلام شده که پنتاگون، پرداخت هزینه به اسپیس ایکس را در نظر دارد. شاید هزینه‌های پرداختی به این شرکت به عنوان هزینه‌های مورد نیاز برای ارسال تجهیزات در نظر گرفته شود.

در هر صورت، دور از تصور است که دسترسی به استارلینک در اوکراین قطع شود. در نتیجه برای جلوگیری از ضرر مالی قدرتمندترین دولت جهان، اتحادیه اروپا یا پنتاگون هزینه‌ها را پرداخت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد پرداخت هزینه استارلینک اوکراین توسط اتحادیه اروپا یا پنتاگون چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر