;
coinex

چرا به رزومه نیاز داریم؟

رزومه شناسنامه کاری شماست و بسیار بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید می‌تواند مسیر شما را برای دعوت به مصاحبه کاری و نهایتا استخدام شدن هموار کند. اما چرا به رزومه نیاز داریم؟

رزومه یک ابزار مهم برای جستجوی شغل شما است؛ چون در یک یا دو صفحه تمام مهارت‌ها، توانایی‌ها و دستاوردهای شما را به کارفرمایان ارائه می‌دهد. در این مقاله به زبان ساده توضیح می‌دهیم رزومه چیست؟ و چرا رزومه مهم است؟

رزومه چیست؟

رزومه خلاصه‌ای رسمی از صلاحیت‌ها، پیشینه حرفه‌ای، مهارت‌ها و دستاوردهای شماست. اصطلاح «رزومه» از کلمه فرانسوی به معنای «خلاصه کردن» گرفته شده است. اکثر رزومه‌ها شامل بخش‌هایی هستند که خلاصه‌ حرفه‌ای، سابقه کاری، مهارت‌ها، جوایز، تحصیلات و هر دستاورد دیگری را که با مسیر شغلی و اهداف شما همخوانی دارد، شرح می‌دهد.

کارفرمایان از رزومه استفاده می‌کنند تا درک عمیق‌تری از مهارت‌ها، نقاط قوت و تجربیات افراد دریافت کنند. رزومه شما اولین نقطه تماس شما با کارفرما است و لحن را برای مراحل بعدی مانند مصاحبه اول، مصاحبه دوم و نهایتا پذیرش پیشنهاد کاری، تعیین می‌کند. رزومه در واقع معرف شخصیت حرفه‌ای شماست و نقش کلیدی‌ و مهمی را در روند استخدام شدن شما ایفا می‌کند.

یکی از ابزارهای بسیار ساده و در عین حال کاربردی ساخت رزومه، سرویس رزومه‌ساز ایران تلنت است که به صورت رایگان یک فایل حرفه‌ای رزومه را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

چرا داشتن رزومه مهم است؟

چرا به رزومه نیاز داریم؟

رزومه مهم است چون به شما کمک می‌کند تا فورا نشان دهید که چرا برای یک شغل مناسب هستید. در بازار رقابتی مشاغل حرفه‌ای امروز، رزومه معمولا یک شرط اساسی برای حرکت رو به جلو در فرایند مصاحبه و نهایتا استخدام شدن است. در ادامه دلایل اهمیت نوشتن رزومه برای به دست آوردن شغل بعدی‌تان را بررسی کرده‌ایم:

1. رزومه مهارت‌ها و تجربیات شما را برجسته می‌کند

یک رزومه با ساختار مناسب به وضوح جذاب‌ترین مهارت‌ها و تجربیات شما را برای کارفرمایان بالقوه برجسته می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد تا با بهترین گزینه را از میان متقاضیان شغل انتخاب کنند. به همین دلیل مهم است که مطمئن شوید آخرین مهارت‌ها و تجربیات شما در رزومه شما منعکس شده است. برای نوشتن یک رزومه قوی باید از عناصر و اجزا به نحوی کنار یکدیگر قرار گیریند تا تجربه‌های کاری و دستاورهای شما برجسته شود.

2. رزومه مزیت‌های شما را به کارفرما نشان می‌دهد

رزومه فقط مهارت و تجربات شما را ارائه نمی‌دهد، بلکه به کارفرمایان می‌گوید که شما چه چیزی را به شرکت می آورید و چه ارزش افزوده‌ای به تیم آنان اضافه می‌کنید. به عنوان مثال استفاده از اعداد در رزومه و عباراتی مانند «افزایش سود یا کاهش ضرر تا 5 درصد»، «افزایش فالوور شبکه‌های اجتماعی توسط 1500 کاربر» یا «افزایش فروش به میزان 10 درصد»، کاملا به کارفرما اعلام می‌کند که شما چه توانایی‌هایی دارید و حضور شما در مجموعه می‌تواند عملکرد چه بخش‌های را بهبود و ارتقا دهد.

3. رزومه شما را با موقعیت شغلی هماهنگ می‌کند

چرا به رزومه نیاز داریم؟

یک رزومه خوب مهارت‌های شما را با نیازهای فرصت شغلی منطبق می‌کند. یکی از راه‌های انجام این کار این است که مطمئن شوید رزومه شما حاوی همان کلمات کلیدی موجود در شرح شغل است.به عنوان مثال، اگر در شرح شغل درخواست تسلط به برنامه‌ «اکسل» اعلام شده، حتما مهارت در اکسل را در رزومه خود وارد کنید. با انجام این کار، کارفرمایان قادر خواهند بود اطلاعاتی دقیق‌تری از آنچه شما را برای موقعیت مناسب می‌سازد، کسب کنند.

نکته دیگر اینکه اگر رزومه خود را به صورت الکترونیکی ارسال می‌کنید، برخی از شرکت‌ها به صورت خودکار و با استفاده از نرم‌افزارها رزومه‌ها را بررسی می‌کنند به همین علت توجه به کلمات کلیدی درج شده در شرح شغل و استفاده از آن در رزومه مهم است.

4. رزومه توجه کارفرمایان را جلب می‌کند

باید این نکته را در نظر بگیرید که کارفرما هیچ شناختی از شما ندارد و قرار است با صفحه رزومه‌ای که در اختیار دارد با شما و توانمندی‌هایتان آشنا شود. به همین واسطه رزومه این فرصت را ایجاد می‌کند که بتوانید با تمهیداتی که در نوع نگارش و قالب‌بندی رزومه می‌اندیشد، بتوانید نظر کارفرما را به خود جلب کنید و اولین قدم برای استخدام شدن را محکم بردارید.

5. رزومه برای تامین امنیت شغلی لازم است

اگر درجایی هم مشغول به کار باشید، هیچ تضمینی وجود ندارد که موقعیت شغلی شما را ابدی کند! شاید سال آینده مجبور به ترک کار شدید یا خودتان خواستید کار کردن در فضایی جدید را تنفس کنید. اینجاست که دوباره به رزومه نیاز پیدا می‌کنید. کافی است به رزومه‌ای که در ابتدا نوشته بودید مراجعه کنید و بعد از به‌روزرسانی اطلاعات آن، دوباره برای شرکت‌های مورد نظر خود ارسال کنید.

6. رزومه آگهی تبلیغاتی برند شخصی شماست

چرا به رزومه نیاز داریم؟

رزومه شما یک تبلیغ حرفه‌ای است که هدفش رئیس آینده شماست و هدف آن مصاحبه برای شغلی است که بتوانید در آن موفق شوید. شما با متن رزومه در واقع برند شخصی خودتان را معرفی می‌کنید.

7. رزومه دروازه ورود به مصاحبه است

در نهایت یک رزومه خوب به شما این امکان را می‌دهد که به مرحله بعدی فرایند استخدام یعنی «مصاحبه کاری» بروید. احتمالا برای دریافت پیشنهاد کار به حداقل یک مصاحبه نیاز دارید، بنابراین داشتن رزومه بسیار ضروری است.

نکته پایانی

رزومه به عنوان پلی بین شما و استخدام کننده احتمالی عمل می‌کند. از این رو اهمیت رزومه را هرگز نمی‌توان دست کم گرفت. بنابراین، برای استخدام شدن، ضروری است که ابتدا رزومه شما از بقیه متمایز باشد. این به شما بستگی دارد که چگونه می خواهید توسط مدیر استخدام دیده شوید. از آنجایی که شرکت‌ها زمان زیادی برای مصاحبه با هر یک از کاندیداها ندارند، آنها رزومه‌ای از متقاضیان شغلی می خواهند تا بهترین‌ها را انتخاب کنند.

یک رزومه اولین برداشت از شما را به مدیر استخدام ارائه می‌دهد؛ پس یک متن خوب می‌تواند بلیط شما برای حضور در مصاحبه باشد.

منبع: وبلاگ ایران تلنت

.

انتهای رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر