بهترین سریال ها درباره هوش مصنوعی + ترسناک ترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری

دنیای فناوری به قدری گسترده شده که بتواند مردم را بترساند و در ادامه به ترسناک ترین سریال های تکنولوژی محور درباره شرکت های فناوری خواهیم پرداخت.

از تصویری طنزآمیز در کمدی‌های سیاه گرفته تا پرتره انیمیشنی آنتولوژی ، در این نوشتار، به معرفی سریال های برتر ترسناک درباره شرکت ها خواهیم پرداخت. همه برنامه‌های تلویزیونی درباره شرکت‌های فناوری، موضوع مشترک پرداختن به عملکرد درونی ماشین‌آلات شرکتی پیشرفته را دارند که همیشه با زبان تجاری ظریف، در قرن بیست و یکم، با جنبه‌ای سالم از روایت‌های موازی در دنیای واقعی است.

اما تعداد کمی از تکنولوژی محور ترین سریال های ترسناک درباره کمپانی های فناوری وجود دارند که مردم را از شرکت‌های مختلف بترساند. این سریال‌ها، بر اساس اینکه برجسته‌ترین شرکت‌های فناوری امروز تا کجا پیش رفته‌اند، به آینده نگاه می‌کنند. این سریال‌ها، همیشه منبعی برای تفسیرهای اجتماعی زیرکانه درباره رابطه جامعه با فناوری هستند.

همه برنامه‌های تلویزیونی درباره شرکت‌های فناوری که با توطئه‌های اغلب جاه‌طلبانه مشخص می‌شوند، یکسان ساخته نشده‌اند. در حالی که بسیاری از این نمایش‌ها نتوانسته‌اند آنچه را که این صنعت را بسیار جذاب می‌کند را درک کنند، اما برخی به عنوان روایت‌های سرگرم‌کننده، پیچیده و در نهایت قابل ربط بالاتر از بقیه هستند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های علمی تخیلی تاریخ سینما

بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری

بلندپروازان!

در این قسمت فهرست عناوین بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری را در یک نگاه می‌توانید مشاهده کنید:

  1. WeCrashed (2022) – 7.3
  2. The Dropout (2022) – 7.5
  3. Devs (2020) – 7.7
  4. StartUp (2016-2018) – 7.8
  5. Halt And Catch Fire (2014-2017) – 8.4
  6. Silicon Valley (2014-2019) – 8.5
  7. Mr. Robot (2015-2019) – 8.6
  8. Severance (2022-) – 8.7
  9. Succession (2018-) – 8.8
  10. Chuck (2007-2012) – 8.2

ترسناک ترین سریال های تکنولوژی محور درباره شرکت های فناوری

  1. Maniac
  2. Love Death + Robots
  3. Black Mirror
  4. Stranger Things

مقالات مکمل:

بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری
بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری

حال پس از مشاهده فهرست بهترین سریال ها درباره علم و فناوری به شرح مختصری از بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری خواهیم پرداخت.

WeCrashed (2022) – 7.3

بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری
بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری

سریال ما سقوط کردیم (we crashed) با بازی «آن هاتاوی» و «جرد لتو» به دلیل جذابیت قصه عشق و شکستی که در محیط‌های استارتاپی شکل می‌گیرد جزو محبوب‌ترین سریال‌های خارجی ۲۰۲۲ است.

این سریال بر اساس پادکست «ظهور و سقوط استارتاپ «WeWork» که در اوایل سال ۲۰۲۰ منتشر شد ساخته شده است. این مینی‌سریال دیدنی در هشت قسمت ساخته و منتشر شده است.

فراز و نشیب‌های یک استارتاپ میلیاردی به نام «WeWork» که زمانی یکی از با ارزش‌ترین شرکت‌ها و استارتاپ‌های جهان بود در این سریال نمایش داده شده است. در این فیلم این استارتاپ میلیاردی به دلیل بی‌نظمی و عشق پر از هرج و مرجی که بنیان‌گذاران را درگیر خود می‌کند سقوط می‌کند.

The Dropout (2022) – 7.5

بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری
بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری

این اثر آمریکایی براساس پادکستی به همین نام ساخته شده و ماجرای الیزابت هولمز، موسس کمپانی بیوتکنولوژی Theranos و اتهامات وی را بررسی می‌کند. مینی سریال ترک تحصیل، از برترین مینی سریالهای ۲۰۲۲ است که پخش آن از 3 مارس (12 اسفند 1400) از شبکه Hulu آغاز شد.

این سریال در مورد ظهور و سقوط الیزابت هلمز و شرکت او، ترانس است. این نمایش تجربیاتی را لمس می‌کند که احتمالاً انگیزه فریب‌ها و دروغ‌های هولمز را به صورت خطی نشان می‌دهد، از دوران پیش از نوجوانی او و تا افشای او به عنوان یک کلاهبردار.

الیزابت هلمز در داستانی از جاه طلبی و شهرت که به طرز وحشتناکی به سوی اشتباه می‌رود، فناوری مراقبت‌های بهداشتی را توسعه می‌دهد که میلیو‎ن‌ها بیمار را در معرض خطر قرار می‌دهد و همه چیز را در یک چشم به هم زدن از دست می‌دهد. مدت زمان مینی سریال ترک تحصیل 2022 در هر قسمت حدود 40 تا 55 دقیقه است.

Devs (2020) – 7.7

بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری
بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری

«توسعه‌د‌هندگان» به‌عنوانِ سریالی که روحِ تسخیرکننده‌ی استنلی کوبریک در کالبدش دمیده شده است، به جمعِ بهترین سریال‌های علمی‌تخیلیِ تلویزیون می‌پیوندد.

دو جوان اهل سن‌فرانسیسکو با اتوبوس به محل کارشان در سیلیکون ولی می‌روند و تا لحظه‌ای که اتوبوس به نزدیکی مقر اصلی محل کار آن‌ها، آمایا، می‌رسد همه چیز معمولی به نظر می‌رسد.

در آن جا یک مجسمه خیلی بزرگ از یک دختر کم سن و سال از میان درختان بیرون زده است. و این اولین نشانه است که به شما می‌فهماند توسعه دهندگان Devs احتمالا بیشتر از آنکه درمورد آینده باشد درباره‌ی یک نسخه‌ی عجیب و تحریف شده از زمان حال است.

StartUp (2016-2018) – 7.8

بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری
بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری

داستان سریال در میامی اتفاق می‌افتد و درباره جوانی هکر به نام “ایزی” (اوتمارا ماررو) است که ایده ساخت یک ارز دیجیتالی به نام GenCoin را در سر دارد.

اما او نیازمند حمایت مالی است به همین دلیل با فردی به نام “نیک” (آدام برودی) شریک میشود. نیک یک کارمند ارشد بانک است که مقداری پول به طور مخفیانه برای سرمایه‌گذاری در این پروژه سرقت میکند اما ردپای به جا مانده از او، راه را برای یک مامور سرسخت FBI (مارتین فریمن) هموار میکند.

Halt And Catch Fire (2014-2017) – 8.4

بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری
بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری

شخصیت اصلی داستان جو مک‌میلن (لی پیس) است؛ کسی که ترکیب عجیب و غریبی از شیک‌پوشی و زبان‌بازی دان دریپر، فکر و آینده‌بینی استیو جابز و عوضی‌‌بازی‌ها و اخلاق کثیف جوردن بلفورت در «گرگ وال‌استریت» است.

جو خودش چیزی از کامپیوتر سرش نمی‌شود و تخصص اصلی‌اش بازاریابی و فروشندگی است، اما درست مثل جابز توانایی فوق‌العاده‌ای به عنوان یک رهبر ارکستر دارد و بلد است چگونه به آدم‌های  بااستعدادی که از صبح تا شب پشت کامپیوترهایشان می‌خوابند و دانش‌شان را تلف می‌کند، انگیزه‌ای آتشین برای کشف توانایی‌هایشان و استفاده از آنها برای پول‌سازی بدهد.

سریال در دوران انقلاب کامپیوتری‌های شخصی در دهه‌ی ۸۰ جریان دارد. زمانی که تازه اهمیت صنعت پولساز و دگرگون‌کننده‌ای به نام کامپیوتر کشف شده است و همه‌ی کمپانی‌ها دربه‌در مشغول ساخت محصول خودشان و قبضه کردن بازار هستند.

Silicon Valley (2014-2019) – 8.5

بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری
بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری

سریال سیلیکون ولی ساخته 2014 داستان یک برنامه نویس خجالتی است که برای یک شرکت بزرگ در دره سیلیکون کار میکند و برنامه ای ساخته است که میتواند بفهمد یا موزیکی کپی رایت دارد یا خیر.

او این برنامه را به چند شرکت استارتاپی نشان میدهد که چندان مورد استقبال قرار نمیگیرد و حتی او را مسخره میکنند .در این حال دو شرکت برای گرفتن این برنامه از او رقابت میکنند او سعی دارد به کمک چند تا از دوستانش کمپانی خود را تاسیس کند.

در دنیای فناوری طلایی، مدرن و سریع ” Silicon Valley ” ، افرادی که بیشترین شایستگی برای موفقیت را دارا هستند، کمترین توانایی در نگهداری و کنترل آن را دارند. سریال از تجربیات شخصی ” Mike Judge ” یکی از مهندسین ” Silicon Valley  ” در اواخر 1980 استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ترسناک با موضوع اینترنت

Mr. Robot (2015-2019) – 8.6

بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری
بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری

آقای ربات در مورد برنامه نویسی جوان به اسم الیوت می باشد که با هک کردن مردم با آنها ارتباط برقرار می کند. او از توانایی های خودش به عنوان اسلحه ای برای حفاظت از کسانی که برایش مهم هستند استفاده میکند، اما ناگهان خودش را بین شرکت امنیتی ای که آنجا کار میکند و دنیای زیرزمینیِ هکرها که وی رو وادار میکنند شرکت های آمریکایی را هک کند، می بیند.

از همان ابتدا داستان شما میتوانید به درونگرا بودن شخصیت اصلی داستان پی ببرید. اگر دقیق‌تر بخواهم برایاتان بازگو کنم او فردی است که نمی تواند با انسان های اطراف خودش به خوبی ارتباط برقرار کند و در بیشتر مواقع با آنها احساس راحتی نمی‌کند در بسیاری از قسمت های سریال شما میتوانید یک حس تنهایی زجر آوری را که گریبان گیر الیوت شده است را به خوبی احساس کنید. این سریال یکی از بهترین سریال ها درباره علوم کامپیوتری است.

بیشتر بخوانید:

Severance (2022-) – 8.7

بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری
بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری

سازندگان سریال تفکیک با وام گرفتن از ویژگی های ذهن انسان فضایی فانتزی-تخیلی را طراحی کرده اند که قوانین حاکم بر آن مشابه قوانین حاکم بر عملکرد مغز انسان است.

داستان سریال با نمایش کار در یک سازمانی که هدف اصلیش مشخص نیست شروع شده است. سازمانی که شرط کار در آن‌جا فراموشی تمام امور شغلی قبل از خروج از سازمان است.

همچنین برعکس خاطرات دنیای بیرون از سازمان قابل انتقال به داخل نیستند! این موضوع با قرارگیری یک تراشه در و یک عمل جراحی در مغز کارکنان اتفاق میافتد. اما همین موضوع به ظاهر منطقی، مخصوصا برای یک سازمان امنیتی و با حفاظت اطلاعات بسیار دقیق، در باطن می‌تواند بسیار ترسناک باشد.

در بخش های مختلف سریال Severance به وضوح می توان رد پاهایی از واقعیت های علمی کشف شده درباره ی انواع ذهن را یافت و ساختمان طراحی شده برای سناریوی سریال را تحسین کرد.

در یک تقسیم بندی کلی می توان تشکیلات، کارمندان و ساعات کاری پیوسته ی لومن را به مثابه بخش ناخودآگاه ذهن و زندگی بیرون از آن را بخش خودآگاه ذهن دانست. ابتدا به بیان تعدادی از ویژگی ها و تفاوت های این دو می پردازیم تا توضیحات آمده درباره ی سریال جدایی ملموس تر باشد.

نقد فصل 1 سریال Severance

Succession (2018-) – 8.8

بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری
بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری

سریال Succession روایتگر اتفاقات خانواده «روی» است. لوگان روی، پدر خانواده، امپراطوری رسانه جهانی وی‌استار روی‌کو (Waystar Royco) را در دست دارد.

او که اخیرا با مارسیا، سومین همسر خود، ازدواج کرده است در جشن تولد 80 سالگی خود اعلام می‌کند پس از مرگش مارسیا صاحب این امپراطوری خواهد بود.

لوگان چهار فرزند دارد. کانر، اولین پسر لوگان که معمولا تلاش می‌کند در مجادله‌ها ملاحظه خواهر و برادران خود را بکند. کندال، دومین پسر لوگان که بسیار تشنه قدرت است.

سومین پسر رومن نام دارد. رومن هنوز جوان است و متاسفانه به اندازه‌ای که پدرش از او انتظار دارد، مسئولیت‌پذیر نیست. او اکثرا با کندال که می‌کوشد توجه پدر و قدرت را به دست آورد، اختلاف دارد.

جوانترین فرزند لوگان نیز دخترش، سیوبان شیو روی است. شیو یک رایزن سیاسی است که برای گیل اویس، نامزد ریاست جمهوری کار می‌کند. پس از سکته مغزی لوگان، درحالی که سلامت وی به شدت به خطر افتاده است، هریک از فرزندان او تلاش می‌کنند امپراطوری عظیم لوگان را به دست آورند.

در این راه شاهد خیانت، مجادله، دروغگویی و بسیاری کارهای کثیف دیگری هستیم که هریک برای رسیدن به قدرت از انجام آن ابایی ندارند.

Chuck (2007-2012) – 8.2

چاک (به انگلیسی: Chuck) یک مجموعهٔ تلویزیونی آمریکایی در سبک کمدی-اکشن اثر جاش شوارتز و کریس فداک است از ۲۴ سپتامبر ۲۰۰۷ تا ۲۷ ژانویه ۲۰۱۲ بر روی شبکه ان‌بی‌سی پخش میشد.

داستان سریال در مورد یک تعمیرکار معمولی کامپیوتر به نام چاک بارتوفسکی (زکری لی‌وای) است که ایمیلی رمزگذاری شده از هم اتاقی سابق خود در دوران دانشگاه ، برایس لارکین (مت بامر) که اکنون کارمند سازمان سیا است دریافت می‌کند.

این ایمیل که دارای بسیاری از اطلاعات محرمانهٔ دولت آمریکا است به‌گونه‌ای طراحی شده که در ذهن چاک ثبت می‌شود و بعد به‌طور خودکار از بین می‌رود و نسخهٔ دیگری هم از آن موجود نمی‌باشد.

به همین دلیل دولت مجبور به استفاده از چاک در بسیاری از عملیات‌های ویژه و محرمانهٔ خود می‌شود و او در این مسیر با یک مأمور فدرال آمریکا به نام جان کیسی در نقش (آدام بالدوین) و یک مأمور سازمان سیا به نام سارا واکر (ایوان استراهوفسکی) همکاری می‌کند.

بیشتر بخوانید:

Maniac

ترسناک ترین سریال های تکنولوژی محور درباره شرکت های فناوری
ترسناک ترین سریال های تکنولوژی محور درباره شرکت های فناوری

Maniac، یک مینی سریال محدود، محصول نتفلیکس است که در آن شخصیت‌ها، از طریق ناامیدی برای کمک به بیماری‌های روانی خود، به یک آزمایشگاه علمی، برای یک آزمایش می‌پیوندند که آنها را به دنیاها و موقعیت‌های جدیدی می‌فرستد.

جونا هیل و اما استون اجراهای خیره‌کننده‌ای ارائه می‌کنند که مخاطبان را به روایت خود می‌کشاند. این سریال، به مضامینی در مورد معنای واقعی شاد بودن، همانطور که آنها را به دنیاهای رویایی می‌برد، می‌پردازد. این عنصر داستان سرایی، فرار از واقعیت برای لذت بردن از تجربیات جدید، ترسناک ترین سریال های تکنولوژی محور درباره شرکت های فناوری را دارد.

Don’t F**K with Cats: Hunting An Internet Killer

ترسناک ترین سریال های تکنولوژی محور درباره شرکت های فناوری
سریال های برتر ترسناک درباره شرکت ها

در فیلم Don’t F*** With Cats: Hunting an Internet Killer، گروهی از کارآگاهان اینترنتی، ویدئویی را بررسی می‌کنند که مردی دو بچه گربه را در کیسه مهر و موم قرار می‌دهد و آنها را می‌کشد. این گروه یک صفحه فیس‌بوک برای به اشتراک گذاشتن نظریه‌ها و شواهد برای کشف قاتل راه اندازی می‌کنند. این مستند ، شامل مصاحبه با مجریان قانون کانادا است و فوق العاده ناراحت کننده و در عین حال ترسناک می‌باشد.

کارآگاهان اینترنتی، کار فوق العاده‌ای برای حل این پرونده انجام دادند، اما نتوانستند مجریان قانون را متقاعد کنند که این ویدئو، پله‌ای برای رفتار قتل عام است. این مستند سه قسمتی، بینندگان را با انزجار و ضربه روحی همراه خواهد کرد.

Love Death + Robots

ترسناک ترین سریال های تکنولوژی محور درباره شرکت های فناوری
تکنولوژی محور ترین سریال های ترسناک درباره کمپانی های فناوری

Love, Death + Robots، مجموعه‌ای از داستان‌های متحرک مختلف است که داستان‌های منحصربه‌فردی را با عناصر علمی تخیلی و ترسناک بررسی می‌کند. هر قسمت سریال، کوتاه، و به طرز عجیبی، پیچیده ساخته شده و داستان و سبک انیمیشن را کاملا منحصر به فرد کرده است.

داستان‌هایی از تاریخ‌های متناوب، روبات‌هایی که در حال کاوش در دنیای پسا‌آخرالزمانی هستند، همه‌چیز را درباره بسیاری از کمپانی‌های ترسناک، که در آینده رخ خواهند داد را به ما نشان می‌دهند. Love Death + Robots بر روی روابط بین مردم و فناوری تمرکز دارد که شبیه به Black Mirror است و با گلچینی از فیلم‌های کوتاه می‌توان آن را بدون از دست دادن زمان زیاد تماشا کرد.

Black Mirror

ترسناک ترین سریال های تکنولوژی محور درباره شرکت های فناوری
برترین فیلم های ترسناک فناوری محور درباره شرکت ها

سریال آینه سیاه ، مدت‌هاست که با نگاهی هوشمندانه و گاهاً ترسناک، در وضعیتی مانند جامعه‌ی کنونی و یا حتی جامعه‌ای که در آینده به آن تبدیل خواهیم شد، ما را در میان پیشرفت‌های بی‌پایان نشان می‌دهد.

آینه سیاه یک مجموعه تلویزیونی گلچین بریتانیایی می‌باشد که توسط چارلی بروکر ساخته شده است. اپیزودهای منفرد، به بررسی تنوع ژانرها می‌پردازند، اما بیشتر آنها در دیستوپیاهای آینده نزدیک با فناوری علمی تخیلی و ترسناک، نوعی داستان تخیلی را نشان می‌دهند.

Stranger Things

ترسناک ترین سریال های تکنولوژی محور درباره شرکت های فناوری
ترسناک ترین سریال های تکنولوژی محور درباره شرکت های فناوری

اکنون بسیار بدیهی به نظر می‌رسد، اما در نگاهی به گذشته، سر و صدای کمی در مورد این پروژه ترسناک، نوستالژیک در نتفلیکس از برادران نسبتا ناشناخته دافر وجود داشت. شاید محوریت اصلی فیلم درباره شرکت خاصی نباشد، اما شخصیت الون که سرمنشا تمامی اتفاقات سریال می‌باشد، تحت یک آزمایش از یک شرکت مرموز، به این وضعیت دچار شده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *