;
coinex

مشاور بانک مرکزی انگلیس : فضای دیفای غیرمتمرکز نیست

مشاور بانک مرکزی انگلیس درباره بازار کریپتوکارنسی اظهار نظر کرد. به عقیده کارولین ویلکینز، فضای حوزه دیفای آنطور که ادعا می‌شود غیرتمرکز نیست.

یکی از اعضای خارجی کمیته سیاست مالی بانک مرکزی بریتانیا در سخنرانی روز چهارشنبه خود به تشریح مشکلات مرتبط با امور مالی غیرمتمرکز پرداخت. در این سخنرانی به بخش خصوصی پیشنهاد شد که نقش فعال‌تری در شکل‌دهی رویکردهای مناسب صنعت کریپتو داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تدوین چارچوب قانونی رمزارزها توسط قزاقستان

اظهارات مشاور بانک مرکزی انگلیس

یکی از مشاوران ارشد بانک انگلستان در سخنرانی روز چهارشنبه خود در مرکز تحقیقات بلاک چین کالج لندن اظهار کرد که فضای دیفای آنطور که ادعا می‌شود غیرمتمرکز نیست. این مشاور در ادامه گفت:

تمرکز و نفوذ سیستم‌های اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) و باقی نقص‌های حاکمیتی ارزهای دیجیتال و دیفای، به مشکلاتی که برای همه آشنا هستند، دامن زده است. از جمله این مشکلات می‌توان به شکست‌های تجاری، فعالیت‌های غیرقانونی و زیان‌های مالی برای سرمایه گذاران اشاره کرد.

کارولین ویلکینز (Carolyn Wilkins)، یکی از اعضای خارجه کمیته سیاست مالی بانک مرکزی و رهبر سابق بانک مرکزی کانادارا هشدار داد: «در صورتی که این وضعیت کنترل نشود، اعتماد سرمایه‌گذاران حاضر در پلتفرم‌های خدمات مالی مبتنی بر رمزنگاری و مشتریان آن‌ها از بین می‌رود. این موضوع در نهایت منجر به استرس مالی گسترده در بازار خواهد شد».

عدم شفافیت در بازار کریپتوکارنسی

مشاور بانک مرکزی انگلیس

ویلکینز در ادامه به مطالعات انجام شده در آپریل 2022 اشاره کرد. در نمونه‌ای از 50 پلتفرم بزرگ اثبات سهام بر اساس ارزش بازار، ده ولیدیتور برتر کریپتوکارنسی بین 47 تا 100 درصد سهام را در اختیار داشتند.

این مشاور ارشد بانک مرکزی انگلیس خاطرنشان کرد:

مقررات و قوانین مربوط به دارایی‌های دیجیتال همچنان در حال اجرا است، اما بخش‌های خصوصی و سرمایه‌گذاران DeFi می‌بایست در تضمین ایمنی و حاکمیت مناسب پروژه‌ها تلاش بیشتری کنند. ویلکینز مدعی شد که فعالیت بیشتر به نفع بخش خصوصی خواهد بود. صنعت کریپتوکارنسی می‌بایست تلاش بیشتری در اعتماد سازی و تقویت رفتار از خود نشان دهد.

وقتی صحبت از بلاک چین‌های اثبات کار (PoW) می‌شود، ماینرهای رمزنگاری می‌توانند با تصمیم‌گیری در مورد نحوه اجرای تراکنش‌ها از موقعیت خود استفاده کنند. این موضوع امکان دستکاری ارزش قابل استخراج را میسر می‌کند.

نفوذ شرکت‌های سنتی در صنعت کریپتوکارنسی

مشاور ارشد بانک مرکزی انگلیس خاطرنشان کرد که پلتفرم‌های منبع باز DeFi مانند Polkadot و MakerDAO قدرت بالایی در رهبری و تصمیم‌گیری یکجانبه دارند. به عقیده ویلکینز، بخش مالی فعلی پذیرش بلاک چین را آغاز کرده است؛ به همین دلیل پروژه‌های دارایی دیجیتال مجبور به تغییر و بهبود هستند.

ویلکینز در ادامه گفت:«فضای صنعت کریپتو در زمینه بهبود رویکرد حاکمیتی در حال کوچک‌ شدن است. شرکت‌های تحت نظارت امور مالی سنتی به طور فزاینده‌ای از فناوری بلاک چین در بازارهای سرمایه استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها موقعیت بهتری برای تصاحب بازار رمزارزها خواهند داشت.»

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما درباره اظهارات مشاور بانک مرکزی انگلیس چیست؟ آیا کریپتوکارنسی‌ها متمرکز هستند؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: theblock

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر