;
coinex

نجات پل کراس چین توسط کاربر توییتری ؛ BitBTC از خطر در امان ماند!

یک کاربر با انتشار هشداری در توییتر باعث نجات پل کراس چین BitBTC شد. به عقیده کاربر توییتری، پل اپتیمیسم BitBTC آسیب‌پذیری بالایی دارد.

طبق گزارش‌ها، پل BitBTC دارای اشکال فنی بوده است. این اشکال به مهاجم اجازه می‌داد تا توکن‌های جعلی را در یک طرف پل مینت کرده و در طرف دیگر آن‌ها را با نمونه‌های واقعی تعویض کند.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

نجات پل کراس چین توسط کاربر توییتری

یک پل کراس چین بین BitBTC و شبکه لایه 2 اتریوم Optimism به لطف کاربر توییتری نجات پیدا کرد. فعالیت کاربر توییتری منجر به جلوگیری از سوءاستفاده هکری شد. پل زنجیره‌ای متقابل راهکاری برای ارسال دارایی کاربران میان شبکه Optimism و اکوسیستم مالی غیرمتمرکز BitAnt ارائه می‌دهد. این پل شامل خدمات بازدهی، توکن‌های غیرقابل مثلی (NFT)، سواپ و توکن BitBTC است. هر 1 میلیون BitBTC معادل 1 بیت کوین است.

باگ پل BitBTC توسط لی بوسفیلد (Lee Bousfield)، سرپرست فناوری شبکه L2 Abirtrum در توییت 18 اکتبر برجسته شد. این کاربر توییتری هشدار داد که پل اپتیمیسم BitBTC به طرز عجیبی آسیب‌پذیر است. بوسفیلد اعلام کرد که این توییت را به دلیل ناگرفته‌ شدن پیام‌هایش توسط تیم BitBTC منتشر کرده است. این موضوع منجر به نجات پل کراس چین شد. طبق گفته بوسفیلد، باگ امنیتی پل بیت بی تی سی،‌ اجازه جابجایی توکن تقلبی ضرب شده را با توکن‌های واقعی می‌داد.

نجات پل کراس چین توسط کاربر توییتری ؛ BitBTC از خطر در امان ماند!

قسمت Optimism L2 پل کراس چین امکان برداشت توکن‌ها را میسر می‌کند. این موضوع به هکر اجازه می‌داد که توکن آدرس L1Token که به سمت L1 پل ارسال شده است را انتخاب کند. این پل بخش L2 را به طور کلی نادیده گرفته و اقدام به جمع‌آوری نشانه‌های دلخواه L1 می‌کند. بوسفیلد در ادامه افزود:

این بدان معناست که یک مهاجم می‌تواند توکن‌ خود را روی Optimism مستقر کند. وی همچنین می‌تواند تمامی منابع را به خود اختصاص داده و توکن L1 را روی آدرس واقعی BitBTC تنظیم کند.

رفع باگ امنیتی پل کراس چین

بوسفیلد معتقد است که رفع اکسپلویت کامل باگ امنیتی، 7 روز به طول خواهد انجامید. مدتی پس از نجات پل کراس چین توسط کاربر توییتری، مهاجم جهت خروج 200 میلیارد BitBTC جعلی تلاش نمود. بوسفیلد در بروزرسانی که 10 ساعت بعد منتشر کرد، اعلام نمود که پس از تماسش با تیم BitBTC، باگ برطرف شده است. کوین تلگراف جهت تأیید این خبر با تیم BitAnt تماس گرفت.

کوین فیشتر (Kevin Fichter)، توسعه‌دهنده Optimism در 18 اکتبر وجود یک باگ امنیتی در بخش BitBTC پل کراس چین را تأیید کرد. به عقیده فیشتر، بیت بی تی سی از پل سفارشی خود بر خلاف پل استاندارد Optimism که شرکا ارائه می‌شود، استفاده کرده است.

فیشتر همچنین خاطرنشان کرد که دارایی‌های غیر از BitBTC در معرض خطر نیستند. به عقیده فیشتر زمان و انرژی زیادی برای پل استاندارد گذاشته شده است. توسعه‌دهنده Optimism مردم را تشویق کرد تا از پل استاندارد استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نجات پل کراس چین توسط کاربر توییتری چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر