;
coinex

تبلیغ کلاهبرداری در حساب توییتری Gate.io

حملات فیشینگ در فضای رمزارزها روز به روز در حال افزایش است. کلاهبرداران در آخرین اقدام خود، دست به تبلیغ کلاهبرداری در حساب توییتری Gate.io زده‌اند.

حساب توییتری Gate.io در معرض خطر قرار گرفته است. طبق گزارش‌ها، کلاهبرداران از طریق این اکانت اقدام به کلاهبرداری فیشینگ نموده‌اند. این افراد با هک حساب توییتری Gate.io به کاربران وعده جایزه 500 هزار دلاری داده بودند.

بیشتر بخوانید: آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

هک حساب توییتری Gate.io

سوءاستفاده‌گران به طور فزاینده‌ای از پلتفرم‌های رسانه اجتماعی به منظور کلاهبرداری استفاده می‌کنند. بر اساس اطلاعات موجود، هکرها URL رسمی صرافی را از Gate.io به gate.com تغییر دادند.

نشان اینترنتی gate.com کاربران را به یک لندینگ پیج مخصوص هدایت می‌کند. کلاهبرداران در این صفحه فرود وعده 500000 دلار هدیه USDT را به کاربران پیشنهاد دادند. تمامی کاربرانی که کیف پولشان را به وبسایت آلوده متصل کردند، دارایی‌های خود را از دست دادند. هکرها کنترل کامل سایت را در اختیار داشته و کیف پول قربانیان را تخلیه کردند.

تبلیغ کلاهبرداری در حساب توییتری Gate.io

شرکت امنیت بلاک چین Peckshield، به جامعه رمزارزی درباره افزایش حملات فیشینگ هشدار داد. Gate.io یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزنگاری در صنعت ارزهای دیجیتال است. بر اساس داده‌های سایت تحلیلی CoinMarketCap، حجم معاملاتی صرافی Gate.io در 24 ساعت گذشته برابر با 600 میلیون دلار بود.

در حال حاضر حساب توییتری Gate.io مجدداً تحت کنترل صاحبان اصلی قرار گرفته، آدرس وب سایت آلوده اصلاح و پست‌های تبلیغاتی حذف شده است. همچنان مشخص نیست که چند کاربر قربانی حمله فیشینگ شده‌اند.

در همین حال، مشخص نیست که آیا کسی قربانی تلاش کلاهبرداری فیشینگ شده است یا خیر. شیوع کلاهبرداری‌های فیشینگ منجر به واکنش کارشناسان امنیت بلاک چین شد. کارشناسان به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهند که همیشه قبل از کلیک بر روی URLها، از صحت آدرس‌ها مطمئن شوند.

کلاهبرداری های رمزنگاری و رسانه های اجتماعی

کلاهبرداری فیشینگ در حوزه رمزارزها بسیار شایع شده است. هکرها تمایل دارند از رسانه‌های اجتماعی جهت کلاهبرداری استفاده کنند. چندین اکانت رسانه‌های اجتماعی در گذشته مورد هدف کلاهبرداران فیشینگ قرار گرفته است. تا کنون حساب‌های اجتماعی متعلق به نهادهایی ظیر Yuga Labs، Bored Apes و چندین صرافی ارز دیجیتال توسط کلاهبرداران فیشینگ هک شده است.

هک حساب توییتری Gate.io باعث شد که بسیاری از شخصیت‌های تأثیرگذار حوزه رمزارزها نظیر ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، بنیان‌گذار اتریوم، چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیان‌گذار کاردانو و برد گارلینگ هاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، سیاست‌های توییتر را زیر سؤال ببرند.

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل بایننس، اخیراً فاش کرد که کلاهبرداران به حساب‌هایی که او در توییتر دنبال می‌کند، علاقه‌مند شده‌اند. این افراد حساب‌های دنبال شده توسط افراد معروف را به عنوان سوژه هک انتخاب می‌کنند. قانون‌گذاران ایالت متحده، نحوه مقابله با کلاهبرداری پلتفرم‌های متعلق به متا را زیر سوال بردند. به گفته قانون‌گذاران، شبکه‌های اجتماعی امروزه رایج‌ترین شیوه کلاهبردارای در فضای رمزارزها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تبلیغ کلاهبرداری در حساب توییتری Gate.io چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: beincrypto

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر