;
coinex

هک شدن ایمیل سرور سازمان انرژی اتمی و توضیحات این سازمان

از دو روز پیش شایعاتی در خصوص هک شدن ایمیل سرور سازمان انرژی اتمی و درز اسناد این نهاد منتشر شده بود و امروز سازمان انرژی اتمی با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی به این موضوع واکنش نشان داد.

از چند روز پیش شایعاتی در فضای مجازی و برخی رسانه‌های غیررسمی در خصوص هک سازمان انرژی اتمی مطرح شده بود و امروز، با انتشار بیانیه رسمی سازمان انرژی اتمی، رسما خبر هک شدن سازمان انرژی اتمی تایید شد.

بیشتر بخوانید: جزئیات هک اخبار شبکه یک و خبر صدا و سیما ؛ ماجرای هک صداوسیما چه بود؟ [+ ویدیو]

هک شدن ایمیل سرور سازمان انرژی اتمی

یک گروه هکری معروف دو روز پیش مدعی نفوذ به شرکت مادر نیروگاه هسته‌ای بوشهر و دسترسی به برخی اسناد و اطلاعات حساس شد. به گفته برخی کاربران فضای مجازی، این گروه هکری مدعی شده که به عکس‌ها و نقشه‌هایی از تاسیسات هسته‌ای، قراردادهای میان نیروگاه بوشهر و شرکت‌های دیگر، فیش‌های پرداخت و اسنتاد مربو به ارزیابی ایمنی تاسیسات دست یافته است.

این روزها حملات سایبری به زیرساخت‌های کشور شدت بیشتری گرفته و رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز چند روز پیش مدعی شده بود کشور در هر ثانیه یک حمله سایبری را از سر می‌گذراند.

هک شدن ایمیل سرور سازمان انرژی اتمی و توضیحات این سازمان

مدتی پیش از این نیز حملات هکری گسترده به زیرساخت‌های کشور توسط چند گروه هکری آغاز شد که البته با آن‌ها مقابله شد. در ادامه این روند حتی خبر ساعت 21 نیز هک شد.

در حال حاضر اما در ارتباط با هک سازمان انرژی اتمی اطلاعات بیشتری در دست نیست. همچنین مشخص نیست در جریان هک چه اطلاعاتی به سرقت رفته است. اما سازمان انرژی اتمی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای در واکنش به رخنه امنیتی سرور ایمیل سازمان انرژی اتمی نوشته:

اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: مطالب منتشره در فضای مجازی مبنی بر نفوذ به سرور پست الکترونیک شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی با هدف جلب توجه عموم و فضاسازیهای رسانه‌ای صورت گرفته است.

بر اساس گزارش دریافتی از واحد فناوری اطلاعات شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی، دسترسی غیرمجاز از مبداء یک کشور خارجی مشخص، به سامانه پست الکترونیک این شرکت منجر به انتشار محتوای برخی از پست‌های الکترونیکی در فضای مجازی شد.

در پی این امر، واحد فناوری اطلاعات شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی بر اساس ترتیبات پیش‌بینی شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ضمن انجام اقدامات لازم و پیشگیرانه، موضوع را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد و گزارش اولیه خود را به مسئولان سازمان انرژی اتمی ارائه کرد.

لازم به ذکر است که محتوای موجود در ایمیل‌های کاربران حاوی پیامهای فنی و تبادلات معمول و جاری روزمره است. بدیهی است هدف از انجام این‌گونه تلاش‌های غیرقانونی که از روی استیصال انجام می‌شود، به منظور جلب توجه عموم، فضاسازی‌های رسانه‌ای و عملیات روانی بوده و فاقد هرگونه ارزش دیگری است.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص هک شدن ایمیل سرور سازمان انرژی اتمی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    چطوری 85 ملیون ایرانی یک ماهه می‌تونستن 250 ملیون شغل ایجاد کنند !!! واتساپ و اینستاگرام شغل آنچنانی داخلش نبود، همش لباس بود و کفش، که همینا هم میتونن بیان تو فضای داخلی

    پاسخ

    بچه جون وقتی از چیزی سر درنمیاری راجبش حرف نزن که ملت فکر نکنن گاوی .
    حرفت هم ربطی به مطلب نداره .

    پاسخ