;
coinex

پیشی گرفتن تسلا از اپل ؛ برنامه بلندپروازانه ایلان ماسک

پیشی گرفتن تسلا از اپل رویای بلندپروازانه‌ای خواهد بود که ایلان ماسک در پی تحقق آن در آینده نزدیک است. مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا، ایلان ماسک اعلام کرد ارزش سهام تسلا به زودی می‌تواند از اپل فراتر رود.

به نظر می‌رسد هیئت مدیره تسلا، به منظور بالا رفتن ارزش سهام تسلا، تصمیم به بازخرید سهام خود گرفته‌اند. طبق نتایج مالی سه ماهه سوم سال 2022 شرکت تسلا که توسط ایلان ماسک منتشر شده است، باید بگوییم که این شرکت درآمدی معادل 21.5 میلیارد دلار (حدود 500 میلیون دلار کمتر از انتظار وال استریت) و سود سهم 1.05 دلار (در مقابل 1.00 دلار مورد انتظار وال استریت) در این بازه زمانی داشته است. البته این مقدار سود تنها مربوط به سه ماهه سوم این شرکت بوده و در ماه‌های اخیر از وضعیت نامطلوبی برخوردار بوده. در واقع می‌توان گفت نتایج سه ماهه سوم هیچ تاثیری در روزهای سخت این شرکت نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخراج 75 درصد از نیروی کار توییتر توسط ایلان ماسک!

پیشی گرفتن تسلا از اپل ادعای جدید ایلان ماسک

پس از منتشر شدن گزارش‌ها، مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک طی یک کنفرانس تلفنی با دیگر سرمایه‌گذاران شرکت به این نتیجه رسیدند که با بازخرید 5 الی 10 میلیارد دلار خرید سهام که به نظر منطقی می‌آید، ارزش سهام خود را افزایش دهند. برنامه بازخرید سهام به اینگونه خواهد بود که سرمایه‌گذاران شرکت، سهام خود را با قیمت بازار خریداری می‌کنند. همچنین شرکت بر این باور است که سهامش در بازار کمتر از ارزش خود قیمت‌گذاری شده است. بنابراین در این روش ارزش سهام افزایش می‌یابد.

پیشی گرفتن تسلا از اپل

اگرچه این طرح هنوز مورد تایید نهایی قرار نگرفته است؛ اما به گفته‌ی ماسک، ارزش سهام تسلا به زودی افزایش خواهد یافت. وی همچنین در این باره بیان کرده است:

«چندی پیش، در یک جلسه گفته بودم که فکر می‌کنم ممکن است ارزش تسلا بیشتر از اپل باشد که در آن زمان حدود 700 میلیارد دلار ارزش داشت.»

ارزش تسلا بر اساس بازار فعلی حدود 700 میلیارد دلار است. در حالی که ارزش اپل در حال حاضر 2.3 تریلیون دلار و سعودی آرامکو حدود 2 تریلیون دلار است. اکنون ماسک هدف جدیدی برای ارزش گذاری تسلا ارائه کرده:

«اکنون من بر این عقیده هستم که می‌توانیم از بازار فعلی اپل بسیار فراتر برویم. من مسیری را برای تسلا می‌بینم که ارزش آن بیشتر از مجموع اپل و سعودی آرامکو باشد.»

ماسک در ادامه صحبت‌های خود نیز اعلام کرد با توجه به شرایط رکود ااقتصادی، تسلا قصد دارد در سال پیش رو «نقدینگی معناداری» تولید کند. بنابراین از نظر او بازخرید 5 الی 10 میلیارد دلار سهام توسط سرمایه‌گذاران شرکت، منطقی‌ترین راه برای بالا رفتن ارزش سهام این شرکت و پیشی گرفتن تسلا از اپل است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد برنامه پیشی گرفتن تسلا از اپل که به تازگی توسط ایلان ماسک مطرح شده است، چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر