;
coinex

استفاده از پلتفرم خارجی به عنوان پیام رسان داخلی ؛ طرح جدید مجلس برای جایگزینی پلتفرم‌های مسدودشده!

استفاده از پلتفرم خارجی به عنوان پیام رسان داخلی در مجلس مطرح شده و احمد راستینه سخنگوی کمسیون فرهنگی از احتمال خرید یک پلتفرم قوی خارجی داد.

مسدودسازی و محدودیت‌های اخیر در اینترنت، باعث مهاجرت اجباری تعدادی از کاربران به پلتفرم‌های داخلی شده است. اما آنچه که مشخص است این است که پلتفرم‌های داخلی حتی اگر بخواهند با اقبال صد در صدی مردم روبرو باشند، نمی‌توانند پاسخگوی نیاز مردم باشند.

بیشتر بخوانید: بهترین جایگزین واتساپ در ایران ؛ برنامه شبیه Whatsapp چی نصب کنیم؟ [16 اپلیکیشن مشابه واتساپ]

استفاده از پلتفرم خارجی به عنوان پیام رسان داخلی: راه حل مجلس

در مدت اخیر صدای موافقان فیلترینگ در مجلس بیش از هر جای دیگری به گوش رسیده است. به تازگی بعد از اعلام یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر قطعیت فیلتر دائمی واتساپ و اینستاگرام؛ سخنگوی کمسیون فرهگی مجلس، سخن از خرید یک پلتفرم خارجی برای استفاده به عنوان پیام رسان داخلی مطرح کرده و از سویی دیگر همین نماینده مجلس خبر از بررسی اینترنت طبقاتی برای ادامه «جهاد تبیین» می‌دهد.

استفاده از پلتفرم خارجی به عنوان پیام رسان داخلی: راه حل مجلس 

با ادامه این اخبار به نظر می‌رسد روند کنونی فیلترینگ همچنان برای بخش بزرگی از جامعه ادامه‌دار باشد. راستینه، سخنگوی کمسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد:

اگر پیام رسان‌های داخلی، در فرصتی که به آنها داده شده نتوانند ظرفیت لازم را برای مراودات لازم برای مردم فراهم کنند، احتمال خرید یک پلتفرم قوی خارجی وجود دارد.

احمد راستینه در گفت و گو با ایلنا در خصوص عدم اعتماد مردم به پیام‌رسان‌های داخلی گفت:

چطور ما تمام  اطلاعات و داده‌هایمان در اختیار سرورهای بیگانه، شبکه موساد، سیا و … قرار می‌گیرد بعد آیا ما واقعا نسبت به آن‌ها باید بگوییم احساس بهتری نسبت به دستگاه‌های امنیتی داخل کشور داریم؟ این دیگر خیلی بد است.

راستینه در ادامه خاطرنشان کرد مردم باید به پیام رسان های بومی اعتماد کنند چرا که به گفته این نماینده: «حتی سیستم‌های اطلاعاتی هم بر اساس قانون نمی‌توانند بدون طی مراحل قانونی که بسیار سخت است به اطلاعات خصوصی کاربران این پلتفرم‌ها دسترسی داشته باشند.»

وی افزود:

هرگونه دسترسی به داده‌ها و اطلاعات شخصی افراد جرم است

وی در آخر توضیح نداد که پلتفرم مورد نظر را از کدام کشور تهیه می‌کنند. اما با توجه به گفته‌های راستینه به نظر می‌رسد فیلترینگ شبکه‌های مجازی همچنان برای عموم مردم ادامه دار خواهد بود.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره استفاده از پلتفرم خارجی به عنوان پیام رسان داخلی چیست؟ لطفاً، نظرات خود را با تکراتو و دیگر کاربران در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر